Elektronika.lt
 2024 m. spalio 9 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 8 d. 20:20
Kam elektromobiliui gali reikėti vidaus degimo variklio?
Spalio 8 d. 17:45
Superkompiuteris – galingas įrenginys, galintis pasitarnauti ir moksle, ir kine
Spalio 8 d. 14:29
Ličio jonų baterijos tarp mūsų: kaip saugiai prižiūrėti namuose turimus prietaisus?
Spalio 8 d. 11:38
Kodėl elektromobiliai dažniau patenka į avarijas? (1)
Spalio 8 d. 08:35
„iOS 18“ pasiūlė ne tik lietuvių kalbą, bet ir daugiau įvairių naujovių
Spalio 7 d. 20:19
Wi-Fi 7 – ateities belaidis internetas
Spalio 7 d. 18:24
Galvojate, kad elektriniai automobiliai atsirado tik dabar? Jūs labai stipriai klystate
Spalio 7 d. 16:41
„Philips“ pristato naują verslo monitorių linijos papildymą: naujasis modelis pasiūlys viską, ko gali prireikti
Spalio 7 d. 14:50
Nykstantis internetas grasina sunaikinti mūsų istoriją: kas daroma dėl jo išsaugojimo?
Spalio 7 d. 12:37
Prie Kauno – galingiausia Baltijos šalyse saulės elektrinė virš elektromobilių įkrovimo parko su 40 įkrovimo taškų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Dauguma lietuvių norėtų išbandyti elektromobilį

Publikuota: 2017-12-07 19:15
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Alfa.lt
Inf. šaltinis: Alfa.lt

Vienas iš dešimties lietuvių yra vairavęs elektromobilį, o jį išbandyti norėtų daugiau nei du trečdaliai tautiečių. Tokie rezultatai paaiškėjo atlikus tyrimą, kurioje vairuotojai buvo apklausiami apie jų požiūrį į elektra varomas transporto priemones. Elektra varomi automobiliai turi ne vieną privalumą, kurie neįmanomi vidaus degimo variklį turinčiose transporto priemonėse. Vieną jų lengvai pajaučia kiekvienas, vos įsėdęs į tokio tipo automobilį – tai yra neegzistuojanti variklio vibracija ir tyla salone.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vienas iš dešimties lietuvių yra vairavęs elektromobilį, o jį išbandyti norėtų daugiau nei du trečdaliai tautiečių. Tokie rezultatai paaiškėjo atlikus tyrimą, kurioje vairuotojai buvo apklausiami apie jų požiūrį į elektra varomas transporto priemones.

„Elektra varomų automobilių ekologiškumas visiems žinomas jau seniai, tačiau pastebime didėjantį elektromobilio kaip praktiškos ir kasdienai tinkamos komfortiškos transporto priemonės suvokimą. O tai – pagrindinė priežastis, kodėl auga susidomėjimas elektromobiliais visuomenėje. Šias transporto priemones pamažu atranda ne tik didmiesčių, bet ir mažesnių miestų gyventojai“, – tyrimo rezultatus apibendrina BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Dauguma lietuvių norėtų išbandyti elektromobilį

Dauguma išbandžiusių gyvena didmiesčiuose

Apklausos dalyvių buvo klausiama, ar jie jau yra vairavę elektra varomą transporto priemonę, o jei ne – ar norėtų tokią išbandyti. Vienas iš dešimties apklaustųjų teigė turintis tokio automobilio vairavimo patirties, o jį išbandyti norėtų net septyni iš dešimties vairuotojų. Kitaip sakant, beveik 8 iš dešimties Lietuvos vairuotojų domisi ekologiškomis ir tyliomis transporto priemonėmis.

Elektromobilį išbandęs asmuo, remiantis apklausos duomenimis, dažniausiai yra viename iš keturių didžiausių Lietuvos miestų gyvenantis 25–34 metų amžiaus vyras, turintis aukštesnes nei vidutines pajamas. Norintis tokią transporto priemonę išbandyti – 18–24 metų amžiaus vyras, taip pat gyvenantis didmiestyje.

„Didmiesčių gyventojai mato elektromobilius gatvėse, neretai turi galimybę juos išbandyti, tad ir vairavusiųjų procentai apklausoje skiriasi. Jaunesni žmonės taip pat yra imlesni technologijoms, juos labiau masina naujovės ir siekis kuo daugiau jų išbandyti. Jaunesnio amžiaus vairuotojų kategorijoje populiari ir automobilių dalijimosi paslauga, suteikianti galimybę rinktis elektromobilius“ – teigia M. Daujotas.

Elektromobilių naudojimas Vilniuje ar Kaune gali atrodyti praktiškesnis nei mažame mieste dėl didmiesčiuose esančios infrastruktūros ar taikomų lengvatų. Didžiuosiuose miestuose yra bent po kelias greitojo įkrovimo stoteles, kuriose elektromobilio baterijas per pusvalandį galima papildyti nemokamai, o parkavimas jų centrinėse gatvėse taip pat nieko nekainuoja.

Kita vertus, elektromobilių privalumus atranda ir regionų gyventojai – žmonės, dirbantys didmiesčiuose ir kasdien važinėjantys po keliasdešimt kilometrų iš jų apskričių. Taip pat – nedidelių miestelių gyventojai, kuriuos elektromobilį įsigyti skatina ne infrastruktūra ar kitos paskatos, o jo ekologija, komfortas ir kiti suteikiami privalumai.

Nuvažiuojamo atstumo pakanka

M. Daujotas pritaria, kad elektromobiliai skirti ne tik didmiesčių gyventojams – ekologiškas transporto priemones mielai naudoja ir toliau nuo didžiųjų miestų apsistoję žmonės.

„Jei su pilnai įkrauta elektromobilio baterija galima įveikti 150–200 kilometrų, viešoji infrastruktūra miestuose tampa ne tokia aktuali – tokia rida vienai dienai yra daugiau nei pakankama. Pastebime, jog baterijas pirkėjai dažniausiai pildo namuose, o vienos nakties tam visiškai pakanka“, – sako BMW prekės ženklo vadovas, pabrėžęs, jog iš specialios namuose montuojamos vidutinio greičio įkrovimo stotelės elektromobilio baterijos visiškai įkraunamos per 3–4 valandas, o iš paprasto elektros lizdo – per 10–12.

Greitojo įkrovimo stotelės labiau reikalingos yra užmiestyje, magistraliniuose keliuose. Tokių Lietuvoje šiandien nėra daug, tačiau jau 2018-ųjų pirmoje pusėje turėtų būti apie dvidešimt – jos bus išdėstytos kas šimtą kilometrų abiejose labiausiai apkrautų kelių kaip Vilnius–Klaipėda, Kaunas–Panevėžys, Šiauliai–Tauragė ir kitų pusėse.

Dažnas elektromobilių dar neišbandžiusių žmonių argumentas prieš yra būtent nedidelis nuvažiuojamas atstumas ir ilgas baterijų pildymo laikas. Kol greitojo įkrovimo stotelių šalyje nėra daug, tokia tikimybė išties egzistuoja, tačiau kai kurie elektromobiliai turi „range extender“ opciją, leidžiančią išvengti streso analogiškose situacijose.

Jie gali būti komplektuojami su papildomu benzininiu varikliu bei 9 litrų talpos baku. Pavyzdžiui, „BMW i3“ vidaus degimo variklis nėra sujungtas su ratais ir įsijungia tada, kai elektromobilio nuvažiuojamas atstumas yra kritiškai mažas. Kraudamas generatorių, benzininis variklis leidžia įveikti papildomus 80 kilometrų.

„Elektromobiliais labiausiai domisi technologijų naujienas sekantys žmonės, per dieną įveikiantys po keliasdešimt kilometrų. Tai puiki ir alternatyvų neturinti kasdieninė transporto priemonė, kurios privalumais įsitikina tiek mieste, tiek užmiestyje gyvenantys žmonės. O prireikus išvažiuoti kur toliau, galima naudotis greitojo įkrovimo stotelių tinklu. Stotelių vietos dažnai atnaujinamos įvairiose išmaniajam telefonui skirtose programose kaip, pavyzdžiui, „Plugshare“, – pataria M. Daujotas.

Privalumai, kokių nerasi kitur

Elektra varomi automobiliai turi ne vieną privalumą, kurie neįmanomi vidaus degimo variklį turinčiose transporto priemonėse. Vieną jų lengvai pajaučia kiekvienas, vos įsėdęs į tokio tipo automobilį – tai yra neegzistuojanti variklio vibracija ir tyla salone.

„Variklis ir daug kitų agregatų elektromobilyje veikia be garso arba, kaip pavarų dėžė, tiesiog neegzistuoja. Todėl sėdint viduje, akustinis komfortas yra jaučiamas net ir mažuose elektromobiliuose“, – teigia BMW atstovas.

Kitas elektra varomos transporto priemonės privalumas yra didžiulis sukimo momentas – jis visas pasiekiamas vos paspaudus akceleratorių ir suteikia puikų pagreitėjimą. „BMW i3“ elektromobilis pasiekia 125 kW (170 AG) galią bei 250 Nm sukimo momentą – tokių parametrų pakanka, kad nuo 0 iki 100 km/val. jis įsibėgėtų kaip sportiškas modelis, per 7,3 sekundės.

Elektromobilio nauda, kurią paprastai pajaučia tokią transporto priemonę jau įsigijęs ir kurį laiką naudojantis vairuotojas, yra eksploatacijos kaina. Ji – itin maža, nes daugelio dalių priežiūra yra paprasta: varikliui nereikia alyvos, aušinimo skysčio, nėra pavarų dėžės ir sankabos, o stabdžių trinkelės dyla labai lėtai dėl efektyvaus stabdymo varikliu.

„Dar vienas elektromobilio privalumas yra labai aktualus Lietuvoje – tai spartus įšilimas. Jo saloną šildo ne perteklinė variklio kaitra, o elektrinis ventiliatorius, pradedantis veikti vos pradėjus važiuoti. Todėl net ir giliausią žiemą salonas šiltu oru prisipildo vos pradėjus važiuoti“, – pasakoja M. Daujotas.

Elektromobilį išbandyti žmonės neretai atvyksta turėdami apie jį konkrečią nuomonę – tai ekologiška, bet ne itin komfortiška transporto priemonė. Tačiau nuvažiavus vos keliolika kilometrų, nuomonė radikaliai pasikeičia – pagrindiniais elektromobilio pirkimo kriterijais tampa būtent aukštas jo komforto lygis, paprasta bei labai nebrangi eksploatacija, o ekologiškumas ne visada išlieka svarbiausias.

Internetinė Lietuvos gyventojų apklausa BMW užsakymu buvo atliekama apklausų bendrovės „Norstat Lt“. Ji buvo vykdoma spalio mėn., iš viso apklausta 600 vairuotojų, prie automobilio vairo sėdančių bent kartą per savaitę.


Alfa.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama