„TimoCom“ atstovas Gunnaras Gburekas pasakoja apie tai, kaip transporto plėtra atrodys ateityje. „Ateitis priklauso autonominiam transportui“, – sako Gunnaras Gburekas. Didžiausios Europos transporto platformos atstovas spaudai pateikia savo įžvalgas dėl skaitmeninės logistikos ateities.
Novatoriškos technologijos, kurių plėtrą stabdo analoginis administravimas
„Platooning“ – tai transporto grandinė, sujungta nematomu lynu. Dėl jos krovinių gabenimas turėtų tapti efektyvesnis ir ekologiškesnis. Viskas skamba puikiai, tačiau kokia tokio jungimosi prasmė, jei krovos vieta transporto priemonėje yra užpildyta tik aido garsu? Jei krovinio dokumentai vis dar siunčiami faksu? O administravimas atliekamas „rankiniu“ būdu?
„TimoCom“ atstovas spaudai G. Gburekas mano, kad sunkiasvorių transporto priemonių robotai ir „Platooning“ yra tik transporto grandinės dalis. Sąstingis yra ne keliuose, o už stalo. „Kiekvienas norintis, kad savaeigiai sunkvežimiai patenkintų jų lūkesčius, turi užtikrinti, kad administravimo procesai, susiję su transporto užsakymais, būtų kuo labiau nepriklausomi nuo žmogiškojo faktoriaus“, – sako G.Gburekas. Kitaip novatoriškos technologijos išliks primityviojoje eroje.
Nuo užsakymo gavimo iki sąskaitų-faktūrų išrašymo
G. Gburekas yra įsitikinęs, kad procesai, kurie nuolat vyksta savarankiškai, padės greičiau atsirasti savaeigiams sunkvežimiams. Tuo pačiu metu pagerės dispečerių ir administruojančių darbuotojų darbas. IT padeda darbuotojams nebevykdyti pasikartojančių užduočių ir geriau išnaudoti savo darbo laiką.
Transporto užsakymų valdymo sąnaudos gali sumažėti trečdaliu
Pastaraisiais mėnesiais „TimoCom“ padarė dar vieną svarbų žingsnį autonominio pasaulio link. Šiuo metu naudotojai gali atlikti savo sandorius skaitmeniniu būdu, naudodami naują TC transporto užsakymų programą. Pasak G. Gburekas, kiekvienas, kuris leidžia sistemai dirbti jam, gali sumažinti administravimo išlaidas bent trečdaliu.
O kas laukia ateityje? G. Gburekas nuomone, kitame lygmenyje autonominis vairavimas taps daiktų interneto (IoT) dalimi. Mašinos atpažins produkcijos kiekį. Birių krovinių padėklai tampa išmaniais krovinių vežikais, kurių bendras svoris tiesiogiai perduodamas į transporto platformą. Transporto priemonės automatiškai prijungiamos prie perkrovimo centro ritininių durų, nurodant turimus pervežimo pajėgumus.
Daugybė technologinių naujovių, atsiradusių dėl skaitmeninimo, šiandien yra jau objektyvi realybė arba bandymų etape. Jei logistika ir kelių transportas bus tvariai optimizuoti, daugelis įmonių turės pakeisti savo mąstymą: „Tinklo varomoji jėga – keitimasis duomenimis, todėl daugelis įmonių vis dar nenori dalintis duomenimis, nors jau seniai suprato skaitmeninimo privalumus“, – pripažįsta G. Gburekas.
„TimoCom“, kaip nepriklausoma ir neutrali transporto platforma, siekia atverti savo naudotojams bei vis didėjančioms pramonės ir prekybos įmonėms skaitmeninio transporto erą. Jau ir šiandien registruoti naudotojai yra autonomiški ir nepriklausomai nuo naudojamos sistemos gali keistis duomenimis platformoje per sąsajas. Galima naudotis ir su užsakymu susijusiais pokalbiais. Norint pasinaudoti transporto rinkos teikiamomis galimybėmis, įmonės dydis visiškai neturi reikšmės.
Kur link eina transporto sektorius? Vienas iš autonominių transporto tikslų yra sumažinti „tuščių“ kilometrų skaičių ir padidinti transporto aplinkos efektyvumą.
„Ne viskas dramatiškai pasikeis“, – teigia G. Gburekas. Jis įsitikinęs, kad krovos vieta išliks. Sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai bus visada reikalingi. Visa tai, kas dabar vyksta transporto srityje, G. Gburekas lygina su aviatransporto srities pokyčiais. „Daug darbo, kurį pilotai patys turėjo daryti prieš 50 metų, yra visiškai automatizuota, tačiau, nepaisant to, jie yra vis dar reikalingi“.