Bepiločiai orlaiviai (dronai) jau plačiai naudojami srityse, kur žvilgsnis iš paukščio skrydžio gali suteikti būtiną informaciją. Nuo šiol jie galės būti sėkmingai pritaikyti ir matininkų darbe.
Nors matininkų darbe dažniausiai pasitelkiami tacheometrai bei GPS imtuvai, tačiau dronai jau veržiasi ir į šią rinką. Šie įrankiai galės būti naudojami rečiau, nes nemažą kartografavimo proceso dalį matininkas sėkmingai atliks naudodamasis autonominiu dronu surinkta medžiaga. Tokią galimybę matininkams pristatė programinės įrangos gamintoja „InfoEra“.
Užfiksuojami visi reikiami objektai
„Šis drono ir programinės įrangos derinys matininkui leidžia ne tik tiksliai (iki 1,5 cm tikslumu) užfiksuoti vietovėje esančius kartografuojamus objektus, bet ir suteikia daug kitų naudų. Pavyzdžiui, dronu nufotografavęs vaizdus, specialistas gali būti tikras, kad užfiksavo viską, kas tuo metu buvo kartografuojamoje teritorijoje“, – teigia UAB „InfoEra“ programinės įrangos matininkams ir geodezininkams padalinio vadovas Leonardas Žilinskas.
Naudojant tradicines technologijas, geodezinių matavimų specialistai negali tiksliai žinoti ar neteks atlikti pakartotinių matavimų. Taip gali nutikti neužfiksavus visų reikiamų objektų, specialistams sugrįžti kartais tenka net ir kelis šimtus kilometrų. Taip pat vis dar pasitaiko atvejų, jog dėl matavimų rezultatų kreipiamasi į teisines institucijas.
„Matavimo proceso metu užfiksuotus vaizdus, matininkas galėtų pateikti iškilus įvairiems ginčams, o gal net ir kaip įrodymą teisme“, – sako L. Žilinskas.
Tereikia išmanaus telefono ir programėlės
Matavimams naudoti dronus iš tiesų paprasta. Kadangi dronas skrenda autonomiškai ir nereikia jo valdyti rankiniu būdu, o matavimo procesas nereikalauja ypatingų mokymų bei specialaus pasirengimo.
„Pakanka po ranka turėti išmanųjį telefoną su specialia programėle, „GeoMap“ programoje suplanuoti kartografuojamos teritorijos maršrutą bei jį įkėlus į telefoną pastatyti droną į numatytą pakilimo vietą. O tuomet jau belieka tik paspausti mygtuką „Pradėti“, – teigia specialistas.
Bepiločio orlaivio skrydžio metu surinkti duomenys pakartotinai apdorojami „GeoMap“ programoje ir jau po valandos gaunamas itin detalus bei tikslus vietovės aerofotografinis žemėlapis.
„Palyginimui, aerofotografinių žemėlapių tikslumas, kuriuos pateikia Nacionalinė žemės tarnyba ir šiuo metu naudoja matininkai, tėra apie 30–50 cm. O pasirinkus naudotis „GeoMap“ dronu galima pasiekti daugiau nei 30 kartų didesnį tikslumą. Svarbiausia, jog tai paprasta, patikima ir prieinama“, – nurodo UAB „InfoEra“ programinės įrangos matininkams ir geodezininkams padalinio vadovas Leonardas Žilinskas.
Šiuo metu sistema veikia su trimis DJI kompanijos dronais („Phantom 3 Standart“, „Phantom 4“ serija ir „Mavic Pro“). Ateityje numatoma sukurti ir platesnę „GeoMap“ programinės įrangos integraciją su įvairiomis bepiločių orlaivių sistemomis.