Visuomenei vis labiau susimąstant apie gamtos tausojimą, valstybės ir automobilių gamintojai imasi konkrečių veiksmų. Pastaruoju metu vis labiau madinga tampa įprastais vidaus degimo varikliais aprūpintiems automobiliams tarti „sudie“ ir rinktis baterijomis aprūpintas transporto priemones.
Jau visai netrukus įprastas degalines teks pamiršti, o pratintis prie elektros įkrovimo stotelių. Taip pat gatvėse vis dažniau pamatysime „Teslas“ bei kitus elektromobilius. Aplinkai draugiški „Volvo“ taip pat turėtų nebestebinti.
Drausti tapo madinga
Švedijos automobilių gamintoja pranešė nuo 2019 m. planuojanti gaminti vien elektrinius arba hibridinius automobilius. „Volvo“ tapo pirmuoju didžiuoju automobilių gamintoju, visiškai atsisakančiu tradicinių vidaus degimo variklių. Kompanija laikotarpiu nuo 2019 iki 2021 m. žada pristatyti penkis naujus automobilių modelius. Du iš jų gamins švedams priklausantis gamintojas „Polestar“, o likusias tris – pati „Volvo“.
Liepos pradžioje Prancūzija paskelbė, kad iki 2040-ųjų ketina savo šalyje uždrausti pardavinėti automobilius, varomus įprastu kuru. Prancūzijos ekologijos ministras pasidžiaugdamas šiuo valdžios sprendimo teigė, kad tai duos impulsą revoliucijai visame pasaulyje.
Norvegija, Europoje lyderiaujanti pagal elektromobilių kiekį, pasiryžusi prie tokių automobilių visiškai pereiti gerokai anksčiau – jau 2025 metais. Šalies valdžia nuo 2020 metų į Norvegijos sostinę Oslą ketina įsileisti tik elektromobilius. Vokietija su Indija panašių priemonių žada imtis iki 2030 metų.
Šią savaitę prie šalių grupės, drausiančios taršiuosius automobilius, prisijungė ir Didžioji Britanija. Iki šiol nebuvo aišku, kaip būtent elgsis Didžioji Britanija, tačiau dabar tapo aišku, kad visų benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimai, kaip ir Prancūzijos atveju, bus draudžiami nuo 2040 metų.
Taip elgiamasi dėl suprantamų priežasčių: švaresnio oro. Dėl pastarojo dažnai kenčia šalies sostinė Londonas, tačiau didesni užterštumo atvejai pastebimi ir kituose didesniuose šalies miestuose.
Lietuva drausti neketina
Europos šalys jau žengė pirmą žingsnį siekiant uždrausti taršiuosius automobilius. Visgi Lietuvoje, panašu, tokios idėjos yra aptariamos, tačiau vertinamos ganėtinai skeptiškai.
„Visiškai uždrausti benzinu ar dyzeliu varomas transporto priemones, taip ribojant ir žmonių judumą, nėra išeitis, todėl siekiama didinti energijos vartojimo efektyvumą – įprastu kuru varomas transporto priemones keisti naudojančiomis alternatyvius degalus, atnaujinti viešojo transporto parkus ir kt. Su šiais tikslais ir numatomomis jų įgyvendinimo priemonėmis transporto priemonių gamintojai ir pramonės subjektai supažindinami iš anksto, kad galėtų planuoti investicijas ir gamybos kryptis“, – teigia Susisiekimo ministerija.
Siekiant įgyvendinti Europos Komisijos iškeltus tikslus, 2015 m. Lietuvoje buvo patvirtintos Darnaus judumo mieste planų rengimo gairės, pagal kurias Lietuvos miestai pradėjo rengti darnaus judumo planus.
Įgyvendinant šiuos planus Lietuvos miestuose bus plėtojami ir integruojami skirtingi susisiekimo būdai, prioritetą teikiant viešajam keleiviniam ir bevarikliam transportui ar aplinką mažai teršiančiam transportui, taip mažinamas oro užterštumas, triukšmas, šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimas ir kt.