Elektronika.lt
 2024 m. spalio 9 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 9 d. 20:50
Lietuvių įrengta 375 kW saulės elektrinė aprūpins elektra pabėgėlių stovyklą Sakartvele
Spalio 9 d. 17:30
Iš tekstų į transliacijas ir „Snapchat“ vykdoma „TikTokizacija“: kas vyksta su dabartiniais socialiniais tinklais?
Spalio 9 d. 14:09
SAP papildo DI asistentą „Joule“ bendradarbiavimo galimybėmis
Spalio 9 d. 11:20
„Portathon 2024“ sprendimai – alternatyviai energijai įdarbinti uostuose ir jūriniame sektoriuje
Spalio 9 d. 08:26
BMW pristatė laukiamiausią sezono motociklą „BMW R 1300 GS Adventure“
Spalio 8 d. 20:20
Kam elektromobiliui gali reikėti vidaus degimo variklio?
Spalio 8 d. 17:45
Superkompiuteris – galingas įrenginys, galintis pasitarnauti ir moksle, ir kine
Spalio 8 d. 14:29
Ličio jonų baterijos tarp mūsų: kaip saugiai prižiūrėti namuose turimus prietaisus?
Spalio 8 d. 11:38
Kodėl elektromobiliai dažniau patenka į avarijas? (1)
Spalio 8 d. 08:35
„iOS 18“ pasiūlė ne tik lietuvių kalbą, bet ir daugiau įvairių naujovių
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Pasaulis taria „sudie“ įprastiems automobiliams: kada lietuviai bus priversti persėsti į elektromobilius?

Publikuota: 2017-07-24 19:25
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Marius Monkevičius
Aut. teisės: ©Alfa.lt
Inf. šaltinis: Alfa.lt

Naftos magnatams artėja liūdnos dienos, kadangi pasaulis vis labiau atkreipia dėmesį į aplinkosaugą ir žaliąją energiją. Ypač daug dėmesio skiriama automobilių pramonei, kadangi transporto priemonių išmetamosios dujos ne ką mažiau nei jėgainės ir fabrikai teršia aplinką.

 Rodyti komentarus (2)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Naftos magnatams artėja liūdnos dienos, kadangi pasaulis vis labiau atkreipia dėmesį į aplinkosaugą ir žaliąją energiją. Ypač daug dėmesio skiriama automobilių pramonei, kadangi transporto priemonių išmetamosios dujos ne ką mažiau nei jėgainės ir fabrikai teršia aplinką.

Pasaulį sudrebinus „dyzelgeito“ skandalui, kuomet koncernas „Volkswagen AG“ buvo pričiuptas klastojant CO2 emisijų duomenis, automobilių industrija dar labiau atsidūrė po padidinamuoju stiklu. Tuomet vadovybė pažadėjo, kad „Volkswagen“ taps gerokai žalesnė ir draugiškesnė aplinkai.

Visgi ne tik „Volkswagen“ nusprendė elektrifikuotis. Kai kurios automobilių gamintojos ir netgi valstybės netolimoje ateityje tars „sudie“ įprastiems vidaus degimo varikliams. Lietuva kol kas šiuo klausimu viešai neišreiškė jokios pozicijos, tačiau Susisiekimo ministerija neslepia apie tai pagalvojanti.

Pasaulis taria „sudie“ įprastiems automobiliams: kada lietuviai bus priversti persėsti į elektromobilius?
Lietuvoje atidaryta pirmoji elektromobilių greitojo įkrovimo stotelė (© Alfa.lt)

Radikalus „Volvo“ ir Prancūzijos sprendimas

Liepos pradžioje Prancūzija paskelbė, kad iki 2040-ųjų ketina savo šalyje uždrausti pardavinėti automobilius, varomus įprastu kuru. Prancūzijos ekologijos ministras pasidžiaugdamas šiuo valdžios sprendimo teigė, kad tai duos impulsą revoliucijai visame pasaulyje.

Taip pat neslepiama, jog tai yra didelė paspirtis siekiant klimato kaitos susitarimo tikslų įgyvendinimo, o minėtasis dokumentas buvo pasirašomas ne kur kitur, o būtent Prancūzijos sostinėje Paryžiuje. Beje, prancūzai neslepia, kad tokį radikalų sprendimą priimti paskatino JAV prezidentas Donaldas Trumpas.

Būtent jo iniciatyva JAV nusprendė išstoti iš Paryžiaus klimato kaitos susitarimo. Naujasis Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas šį D.Trumpo sprendimą stipriai sukritikavo ir paragino kitas šalis dar labiau susikoncentruoti siekiant išsaugoti mūsų planetą.

Tiesa, Prancūzija nenurodė, kas laukia įprastais degalais varomų automobilių. Taip pat parengtame plane yra nurodoma, kad šalis pasiryžusi suteikti finansinę paramą mažesnes pajamas gaunantiems subjektams, jei šie neįstengs įsigyti ekologiškų transporto priemonių.

Beje, Švedijos automobilių gamintoja „Volvo“ taip pat pranešė nuo 2019 m. planuojanti gaminti vien elektrinius arba hibridinius automobilius. „Volvo“ tapo pirmuoju didžiuoju automobilių gamintoju, visiškai atsisakančiu tradicinių vidaus degimo variklių.

Kompanija laikotarpiu nuo 2019 iki 2021 m. žada pristatyti penkis naujus automobilių modelius. Du iš jų gamins švedams priklausantis gamintojas „Polestar“, o likusias tris – pati „Volvo“.

Tuo metu Norvegija, Europoje lyderiaujanti pagal elektromobilių kiekį, pasiryžusi prie tokių automobilių visiškai pereiti gerokai anksčiau – jau 2025 metais. Šalies valdžia nuo 2020 metų į Norvegijos sostinę Oslą ketina įsileisti tik elektromobilius. Vokietija su Indija panašių priemonių žada imtis iki 2030 metų.

Sprendimas paliestų negreitai

Susisiekimo ministerija, paklausta apie „Volvo“ bei Prancūzijos sprendimą elektrifikuotis, naujienų portalui Alfa.lt atsiųstame atsakyme teigė, jog viena pagrindinių politinių problemų tiek Europos Sąjungos (ES), tiek pasauliniu mastu yra klimato kaita ir optimalių sprendimų šiai problemai spręsti paieška.

2011 m. Europos Komisija Baltojoje knygoje paskelbė bendrą tikslą – siekti, kad iki 2030 m. perpus sumažėtų įprastiniu kuru varomų automobilių naudojimas miestuose; iki 2050 m. pasiekti, kad miestuose jų nebeliktų. „Bendrą Europos tikslą galima pasiekti nuosekliai, visoms ES šalims kartu savo miestuose įgyvendinant nusistatytas priemones, kurias kiekviena valstybė ir jos miestai planuoja individualiai, atsižvelgdami į įvairius faktorius ir savo galimybes“, – rašoma atsakyme.

Matas Buzelis, „Autoplius“ plėtros vadovas, vertindamas „Volvo“ planus atsisakyti įprastų vidaus degimo variklių savo modeliuose, teigė, jog toks kompanijos sprendimas yra rizikingas ir drąsus, kadangi gali stipriai sumažinti jos automobilių pardavimo mastą.

„Tačiau nė neabejoju, kad tokiu pavyzdžiu jau visai netrukus paseks ir kiti automobilių gamintojai – taršos mažinimas pasauliui reikalingas ir smagu, kad įvyko toks didelis postūmis“, – pridūrė M. Buzelis.

Visgi, pasak pašnekovo, Lietuvos automobilių rinką „Volvo“ sprendimas palies negreitai, kadangi šalyje populiariausi 11–15 ir 16–20 metų amžiaus grupių automobiliai, o naujų prabangių automobilių pardavimas – labai kuklus.

„Jeigu tai palies Lietuvos automobilių rinką, sakykime, nuo tada, kai „Volvo“ gamins automobilius tik su elektriniais arba hibridiniais varikliais, tai nebent tik tos markės atstovai patys pastebės pardavimų sumažėjimą.

Ne paslaptis, kad tokie modeliai – brangesni nei tradiciniai, tik su vidaus degimo varikliais. Tačiau, kita vertus, šalyje vis daugiau parduodama elektrinių bei hibridinių automobilių, žmonės vis labiau giria šias technologijas, todėl gali būti, kad dėl tokios taktikos ilgalaikėje perspektyvoje pardavimų apimtys net padidės. Tačiau tai – ne kelių, o bent dešimties metų klausimas“, – kalbėjo ekspertas.

Lietuvai tai būtų kilpa

Nors Europos šalys jau vis garsiau kalba apie taršiųjų automobilių draudimą, Lietuvoje, panašu, tokios idėjos yra aptariamos, tačiau vertinamos ganėtinai skeptiškai.

„Visiškai uždrausti benzinu ar dyzeliu varomas transporto priemones, taip ribojant ir žmonių judumą, nėra išeitis, todėl siekiama didinti energijos vartojimo efektyvumą – įprastu kuru varomas transporto priemones keisti naudojančiomis alternatyvius degalus, atnaujinti viešojo transporto parkus ir kt. Su šiais tikslais ir numatomomis jų įgyvendinimo priemonėmis transporto priemonių gamintojai ir pramonės subjektai supažindinami iš anksto, kad galėtų planuoti investicijas ir gamybos kryptis“, – teigia Susisiekimo ministerija.

Siekiant įgyvendinti Europos Komisijos iškeltus tikslus, 2015 m. Lietuvoje buvo patvirtintos Darnaus judumo mieste planų rengimo gairės, pagal kurias Lietuvos miestai pradėjo rengti darnaus judumo planus.

Įgyvendinant šiuos planus Lietuvos miestuose bus plėtojami ir integruojami skirtingi susisiekimo būdai, prioritetą teikiant viešajam keleiviniam ir bevarikliam transportui ar aplinką mažai teršiančiam transportui, taip mažinamas oro užterštumas, triukšmas, šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimas ir kt.

M. Buzelis, vertindamas galimybe Lietuvoje uždrausti automobilius su įprastais vidaus degimo varikliais, taip pat pridūrė, jog toks Lietuvos sprendimas būtų kilpa visiems naujų automobilių pardavėjams.

„Hibridiniai bei elektriniai modeliai – gerokai brangesni nei vidutinė 20,8 tūkst. eurų naujo automobilio kaina Lietuvoje. Nemanau, kad pirkėjo pasirinkimą turėtų riboti valstybė, ypač – įvertinant faktą, kad nauji automobiliai pagal kiekį sudaro tik apie 7 proc. iš visos automobilių rinkos. Jeigu toks sprendimas būtų priimtas, tai galėtų įvykti nebent tada, kai „Volvo“ strategiją perimtų didžioji dauguma gamintojų – gal po 20 ar 30 metų. Kol kas apie tai galvoti nėra jokio pagrindo“, – teigė jis.

Lietuva dominuoja

Pagal alternatyviais degalais varomų iš užsienio įvežamų automobilių kiekius Lietuva dominuoja tarp Baltijos šalių.

Per antrąjį šių metų ketvirtį į Lietuvą įvežta 1600 automobilių. Tai sudaro 4,1 proc. iš visų pastoviai registracijai įvežtų automobilių (Latvijoje – 2,1 proc., Estijoje – 0,7 proc.). Tai puikiai matosi ir pažvelgus į taksi automobilių parkus – gatvėse vis dažniau pastebimi „Toyota Prius“ hibridai, kurie dėl pigių eksploatacinių išlaidų iš rinkos stumia tradicinius automobilius (su benzininiais ar dyzeliniais varikliais).

Žiūrint į naujų automobilių rinką, Lietuvoje iš visų naujų transporto priemonių, modelių su alternatyviais degalais varomais varikliais yra 4,6 proc., Latvijoje – 5,1 proc., Estijoje – 4,7 proc. Visose Baltijos šalyse tokio tipo transporto priemonių augimas yra simbolinis – didėja vos keliomis procentinio punkto dalimis kasmet. Tuo tarpu Vakarų Europoje hibridinių automobilių augimas per metus ūgteli apie 30 proc., o elektrinių – daugiau nei 60 proc.

Pasak M. Buzelio, Lietuva neturi tokios palankios infrastruktūros elektromobiliams – labiausiai trūksta mokestinių lengvatų, kurios pabrėžtų ekonominę elektromobilio įsigijimo naudą ir dar geriau paryškintų atsiperkamumą.

„Tačiau be didesnio tokio tipo automobilių parko negali būti dinamiškai plečiama infrastruktūra. Visa tai primena vištos ir kiaušinio klausimą – kas pirmiau turi atsirasti: ar elektromobiliai, ar baterijų įkrovimo stotelės?“ – retoriškai klausė „Autoplius“ plėtros vadovas.


Alfa.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama