Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

10 skraidančių automobilių, kurie egzistavo realybėje

Publikuota: 2017-06-02 09:20
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©tv3.lt
Inf. šaltinis: tv3.lt

Mokslinės fantastikos pasakojimai ir filmai būtų sunkiai įsivaizduojami be pagrindinių žanro atributų – lazerinių ginklų, robotų, ir, savaime suprantama, skraidančių automobilių. Pagrindinis šių „stebuklingų mašinų“ skirtumas nuo įprastinių tas, kad danguje jos jaučiasi taip pat komfortabiliai kaip ir prie žemės.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Mokslinės fantastikos pasakojimai ir filmai būtų sunkiai įsivaizduojami be pagrindinių žanro atributų – lazerinių ginklų, robotų, ir, savaime suprantama, skraidančių automobilių. Pagrindinis šių „stebuklingų mašinų“ skirtumas nuo įprastinių tas, kad danguje jos jaučiasi taip pat komfortabiliai kaip ir prie žemės. Tokie automobiliai dažnai niekuo nesiskiria nuo įprastinių, išskyrus galimybe skristi, jeigu tik nuspausi tinkamą mygtuką.

XX amžius

Praėjęs šimtmetis atnešė daugelį inovacijų, todėl nėra nuostabu, kad jau tuomet bandyta įgyvendinti seną svajonę – „prilipdyti mašinoms sparnus“. Kai kurios iš šių idėjų pasirodė esančios genialūs išradimai, kiti tapo pajuokų objektais.

Ryškiausi skraidančių mašinų pavyzdžiai iki Musko, „Uber“ ir kitų XXI a. technologijos gigantų:

Curtisso autoplanas – pirmasis pasaulyje skraidantis automobilis, neskaitant tų, kurie gyvavo fantastų apysakose ar inžinierių brėžiniuose. 1917 metais aviacijos inžinierius Glenas Curtisas sukūrė jį iš savo paties kurto lėktuvo dizaino ir „Ford T“ automobilio. Lėktuvas, kuriuo buvo paremta konstrukcija, vadinosi „Testinis modelis L“. Tai buvo triplanas (trijų eilių sparnai) su šimto arklio galių (kaip visai padorus traktorius) varikliu.

10 skraidančių automobilių, kurie egzistavo realybėje
Curtisso autoplanas (nuotr. mixstuff.ru)

Du priekiniai ratai, kaip ir automobilyje, sukosi vairo kabinoje pagalba. Judėti žeme ir oru jis turėjo varomas propelerio, įtaisyto mašinos gale. Deja, šis „oro limuzinas“ taip niekada ir nepakilo. Daugiausia, ką kūrėjui pavyko iš jo išpeši – keli trumpi šuoliai. Prasidėjus Pirmajam pasauliniam karui, jos tobulinimas apskritai buvo nutrauktas.

Jesse Dixono skraidantis automobilis – praktiškai legenda ir be šios fotografijos bei trumpos žinutės vietos Andalūzijos, Alabamos valstijoje, laikraštyje, nėra jokių įrodymų apie jo egzistavimą. Įraše minima, kad fotografijoje užfiksuotas Jesse’as Dixonas, o pats straipsnis pasirodė apie 1940-uosius. Ir nors aviacijos istorijos gerbėjai laiko šią mašiną skraidančiu automobiliu, tačiau dėl dviejų priešingomis kryptimis besisukančių sraigtų ji yra artimesnė „važinėjančiam sraigtasparniui“.

10 skraidančių automobilių, kurie egzistavo realybėje
Jesse Dixono skraidantis automobilis (nuotr. mixstuff.ru)

Automobilis buvo varomas nedideliu 40 arklio jėgų varikliu, o ore leidžiantį manevruoti „peleką“ vairuotojas valdė pedalais. Manoma, kad mašina gebėjo išvystyti iki 160 km/h greitį ir buvo itin manevringas. Tiesa, tai gali būti daugiau norai, nei realybė, nes daugiau apie šį įrenginį nieko nebuvo girdėti.

„ConvAirCar“ arba „Sparnuotieji ratai“ – modelis „Sparnuotieji ratai 116“ pirmą sykį pakilo į orą 1946 metais, ir atrodė kaip nedidelis lėktuvas, privirintas prie automobilio. Iš esmės, taip ir buvo. Sparnai, uodega ir propeleris galėjo „atsiskirti“ nuo automobilio, paversdama jį įprasta antžemine transporto priemone. Lėktuvo dalys buvo skirtos tam atvejui, jeigu automobilis pasiektų vietą, kur nėra kelių.

116 buvo pagamintas tik vienas bandomasis modelis, viso atlikęs 66 skrydžius. Keliais metais vėliau dizaineris Teddas Hallas atkūrė šį automobilį kaip 118 modelį, pakeitęs variklį iš 130 arklio galių į galingesnį – 190, o tai suteikdavo transporto priemonei daugiau galimybių ore.

Bendrovė „Convair“ planavo masinę gamybą ir paleisti į pasaulį 160 tūkst. tokių automobilių, tačiau tai niekuomet taip ir nebuvo įgyvendinta dėl bandomojo modelio katastrofos Kalifornijoje. Kuomet pilotas pakėlė „lėktuvą-mašiną“ į orą, jis manė, kad degalų bakas yra pilnas. Tačiau šiame modelyje buvo du kuro lygį žymintys įrenginiai – vienas automobiliui, o kitas – lėktuvui, ir tuo metu, kai „automobilis“ degalų išties turėjo pakankamai, „lėktuvui“ jie baigėsi būnant ore.

10 skraidančių automobilių, kurie egzistavo realybėje
„ConvAirCar“ (nuotr. mixstuff.ru)

„Curtiss-Write VZ-7“ – tai vienas iš pirmųjų JAV kariuomenės bandymų užsiimti skraidančių automobilių gamyba. Idealiu atveju, VZ-7 turėjo būti kažkuo panašiu į skraidantį džipą. Kaip bekelės automobilis, jis turėjo leisti vairuotojui įveikti automobiliams nepritaikytą paviršių.

Beje, savo veikimo principu jis primena dabartinį „Google“ kuriamą skraidyklės prototipą. „VZ-7“ buvo sukonstruotas kaip galintis vertikaliai kilti ir leistis aparatas. Jis skraidė keturių vertikalių propelerių, išdėstytų aplink piloto kabiną, pagalba. Manevrams užsitikrinti pilotas turėjo galimybę keisti kiekvieno iš propelerių greitį, palenkti juos į priekį, atgal ar į šoną.

10 skraidančių automobilių, kurie egzistavo realybėje
„Curtiss-Write VZ-7“ (nuotr. mixstuff.ru)

Patys propeleriai, tiesa, buvo mirtinai pavojingi, nes nebuvo niekaip apsaugoti nuo išorinės aplinkos. Praėjus vos porai metų po šio projekto pradžios, 1960-aisiais, kariuomenė uždarė šį projektą.

Numarinus „VZ-7“, JAV kariuomenė ėmėsi naujo pavyzdžio: „Piasecki AirGeep“. Reiktų atkreipti dėmesį, kad tuo laikotarpiu sraigtasparniai jau tapo populiarūs, tačiau karinės pajėgos buvo suinteresuotos turėti kažkokį paprastesnį įrenginį, negu sraigtasparnis, kad būtų galima sumažinti pilotų apmokymo laiką.

10 skraidančių automobilių, kurie egzistavo realybėje
„Piasecki AirGeep“ (nuotr. mixstuff.ru)

Buvo sukurtos net septynios skirtingos „AirGeep“ versijos, kol galutinai buvo pripažinta kaip netinkama naudoti kariuomenės reikmėms. Visos versijos išlaikė savo bazinius parametrus: po du didelius vertikalius propelerius priekyje ir gale, viduryje – piloto sėdynė ir trys ar keturi ratai nusileidimui. Pirmasis modelis buvo plokščias, veliau kėbulas buvo ištemptas ir priminė raidę V. Vienas iš modelių netgi buvo aprūpintas plūdėmis, kad galėtų išsilaikyti vandenyje ir naudoti jį laivyno reikmėms, tačiau vėliau ir ši idėja buvo numarinta, o pati programa taip pat.

1971-aisiais žymi Kalifornijos bendrovė „Advanced Vehicle Engineers“ nusprendė suprojektuoti skraidantį automobilį „AVE Mizar“, kuris primintų jau minėta 1940-ųjų „Sparnuotuosius ratus“. Kaip pagrindą jie pasiėmė „Ford Pinto“ ir privirino prie stogo lėktuvą „Cessna Skymaster“. Gavosi keistuolis hibridas, kurį praminė „AVE Mizar“.

10 skraidančių automobilių, kurie egzistavo realybėje
„AVE Mizar“ (nuotr. mixstuff.ru)

Pusė aparato, ta kuri buvo mašina, praktiškai niekuo nesiskyrė nuo „Ford Pinto“, tuomet važinėjusio gatvėmis. „Ford“ variklis leisdavo lėktuvui įsibėgėti iki reikalingo pakilti greičio, o vėliau pradėdavo dirbti propeleriai. Deja, 1973-iaisiais – likus vos metams iki suplanuotos masinės tokių automobilių gamybos – vieno iš bandomųjų modelių dešinysis sparnas subyrėjo tiesiog ore. Mašina driokstelėjo ant žemės, tuo pačiu nusinešdama ir bet kokią galimą perspektyvą išvysti ją masinėje gamyboje.

XXI amžius

Kalbant apie šiuos laikus, darosi net keista, kad mes vis dar neturime masinės šių įrenginių gamybos. Pavyzdžiui šis pavyzdys: debesų motociklas „Butterfly“ (angl. drugelis), kuris nedaug kuo skiriasi nuo legendinio Jesse Dixono modelio.

10 skraidančių automobilių, kurie egzistavo realybėje
„Butterfly“ (nuotr. mixstuff.ru)

Skraidantis motociklas buvo sukurtas 2009-aisiais ir šiandien jį vairuoti gali kiekvienas, kuris tu motociklo vairuotojo ir piloto teises. Jo ilgis yra apie 2,1 metro, ir tai leidžia tilpti praktiškai į bet kurį garažą. Šiuos giroplanus gamina „Butterfly Aircraft LLC“ ir parduoda juos kaip „konstruktorius“, kuriuos susidėlioti yra galima ir namų sąlygomis. Galbūt tai nėra visiškai tai, apie ką galvotų dauguma, jeigu pasakytume apie skraidantį automobilį, tačiau yra pakankamai pigūs – 40 tūkst. dolerių.

2009-aisiais „Terrafugia“ atliko savo pirmąjį bandomąjį skrydį. Nuo tol jis išgyveno daugybę rekonstrukcijų ir modernizacijų, o 2012-aisiais, jau įgijęs naujas formas ir galimybių, atliko dar vieną bandomąjį skrydį. Bet kokiu atveju, šis įrenginys yra turbūt arčiausiai, kas būtų vadinama futuristine versija. Jis turi lėktuvo su sparnais, kurie jam riedant ant žemės, vertikaliai atsilenkia, formą. Trasoje jis užima 110 km/h, o ore – iki 185 km/h.

Vienintelė problema, su kuria susidūrė bendrovė yra ta, kad mašina buvo per sunki, kad atitiktų Federalinės aviacijos agentūros reikalavimus. „Terrafugia“ galų gale buvo oficialiai pripažinta, tačiau ji vis dar kainuoja brangiau negu „Lamborghini“. Nyderlandų „PAL-V One“ įnešė naujų technologijų pojūtį skraidančių automobilių rinkoje. Pavyzdžiui, šio įrenginio variklis automatiškai persijungia tarp propelerio ar ratų, priklausomai nuo to, ar yra kontaktas su žeme.

Ypač įdomu yra tai, kad jis pritaikytas skrydžiams daugiau nei 1200 metrų, tai yra, pilotas neprivalo pateikti skrydžio plano prieš juo naudojantis, o tai yra didžiulis privalumas skraidyklei. Visa tai greitu laiku gali nulemti „skaitmeninių koridorių“ atsiradimą, nematomų, GPS valdomų trasų danguje atsiradimą.

„AirMule“ yra labiau panašus į greitosios pagalbos automobilį, negu į automobilį, tačiau idėja yra ta pati. Jis buvo sukonstruotas Izraelyje, o pagrindinė šios mašinos užduotis – dingusiųjų žmonių paieška ir jų gelbėjimas. Ji išvysto tokį pat greitį, kaip ir įprastas sraigtasparnis, tačiau tuo pačiu užima 2 kartus mažiau erdvės, o tai leidžia jai pasiekti siauresnes vietas, kurių neįveiktų sraigtasparniai. Maža to, „AirMule“ yra pilotuojamas tiek per atstumą, tiek ir valdomas autopiloto.

10 skraidančių automobilių, kurie egzistavo realybėje
„AirMule“ (nuotr. mixstuff.ru)

Dabartis – skraidyklės jau netrukus pasieks masinę gamybą

Neseniai vienu metu net dvi technologijų gigantės – „Google“ ir „Uber“ – paskelbė apie skraidančių automobilių gamybos pradžią jau visiškai netrukus. „Google“ savo skraidantį aparatą jau išbandė ir pardavimus planuoja šių metų pabaigoje, o „Uber“ revoliucines technologijas pristatyti žada jau 2020-aisiais.

Kaip atrodo panašaus tipo skraidyklė, galima išvysti neseniai Portugalijoje užfiksuotame vaizdo įraše. Prieš finalinį šalies futbolo taurės finalo mačą kamuolys teisėjui buvo tiesiog atskraidintas.


tv3.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama