Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 14 d. 17:18
Lietuva žengia į dronų ateitį: instruktorių mokymai atveria naujas galimybes
Lapkričio 14 d. 14:25
Lietuvos mokslininkai kuria akustinio spektro ultragarso pagrindu kraujotaką gerinantį prietaisą
Lapkričio 14 d. 11:40
Nematomi technologijų herojai: kaip telefonai ir kiti prietaisai gelbėja žmonių gyvybes?
Lapkričio 14 d. 08:29
Išplėskite ribas su AGON PRO AG276FK
Lapkričio 13 d. 20:29
KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės vilkikų vairuotojams įvaldyti stresines situacijas
Lapkričio 13 d. 18:23
Kas yra kibernetiniai nusikaltėliai ir 4 būdai, kaip juos pačius apgauti
Lapkričio 13 d. 16:23
Ar „ChatGPT“ meta iššūkį „Google“? Nauja paieškos funkcija ir kaip ja naudotis
Lapkričio 13 d. 14:19
Labas, „Siri“, pasitark su „ChatGPT“: „Apple“ balso asistentui pribrendo laikas pokyčiams
Lapkričio 13 d. 12:29
Dauguma vartotojų nebepasitiki nuo sukčių nukentėjusiomis įmonėmis
Lapkričio 13 d. 10:49
Pasitikrinkite, ar jūsų telefone įjungti saugos pranešimai
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Perversmas automobilių rinkoje – jau šalia

Publikuota: 2016-10-13 09:01
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Paulius Sviklas
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Vienas didžiausių perversmų automobilių industrijoje jau šalia. Nepraeis nei 10 metų, kai gatvėse važinėjantys automobiliai, kurių „vairuotojai“ dėmesį sutelkę į išmanųjį telefoną, nieko nebestebins. Daug tam reikalingų technologijų yra jau šiandien, tačiau netolimoje ateityje dar laukia daug iššūkių.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vienas didžiausių perversmų automobilių industrijoje jau šalia. Nepraeis nei 10 metų, kai gatvėse važinėjantys automobiliai, kurių „vairuotojai“ dėmesį sutelkę į išmanųjį telefoną, nieko nebestebins. Daug tam reikalingų technologijų yra jau šiandien, tačiau netolimoje ateityje dar laukia daug iššūkių. Apie juos Paryžiaus automobilių parodoje kalbėjomės su „Nissan Nordic Europe“ vadovu Jordi Vila.

„Nissan“ ne kartą yra viešai pareiškusi, kad 2020-aisiais turės automobilį, kuris galės važiuoti visiškai autonomiškai – be vairuotojo įsikišimo. Panašių teiginių neslepia ir kiti gamintojai, o prie to priartinančių technologijų turi kiekvienas.

Perversmas automobilių rinkoje – jau šalia

Žingsniai į priekį

Naujovės šioje srityje atsiranda sparčiai: dar prieš penkerius metus retas automobilis įspėdavo apie nukrypimą nuo eismo juostos, o šiandien tokią sistemą turi kone kiekvienas. Prieš tą patį laiką „Volvo“ džiaugėsi, jog jų automobiliai gali užfiksuoti kliūtis ir sustoti patys, o šiandien tą padaryti gali ir „Nissan Micra“.

„Turbūt žinote, mes turime „Pro Pilot“. Sistema montuojama „Serena“ modelyje Japonijoje, o kitąmet atkeliaus ir į kitus žemynus. Ji turės daugiau autonominio vairavimo funkcijų negu bet kuris „Nissan“ modelis iki šiol“, – pasakojo J.Vila.

Tai bus didelis postūmis ne tik „Nissan“, bet ir tarp kitų gamintojų: „Pro Pilot“ yra panašaus lygio autonominio vairavimo technologija kaip „Tesla“. „Nissan“ su „Pro Pilot“ galės važiuoti viena eismo juosta greitkelyje pastoviu greičiu ir, priekyje važiuojančiai transporto priemonei sulėtėjus, autonomiškai stabdyti.

Pagal JAV Nacionalinės greitkelių eismo saugumo asociacijos (NHTSA) vertinimą, „Nissan Pro Pilot“ sistema patenka į 2 autonominio vairavimo lygį (kaip ir „Tesla“). Pasiekti 3 lygį kol kas pretenduoja tik „Google“ kuriama ir bandoma technologija, o 4 lygis – visiškai autonominis automobilis, galintis nuvežti nuo durų iki durų be vairuotojo įsikišimo.

Tačiau technologijos nėra didžiausias iššūkis – didelė konkurencija tarp gamintojų neleidžia vienam pernelyg atsilikti. Pavyzdžiui, analogišką „Nissan Pro Pilot“ technologiją jau kurį laiką turi „Mercedes-Benz“ bei „Audi“ gamintojai, tačiau japonai gali būti pirmieji, sumontuosiantys ją į pigesnius automobilius. Didžiausias iššūkis yra teisinė bazė.

Kas kaltas?

Kas bus kaltas dėl eismo įvykio, jeigu jį sukels be vairuotojo įsikišimo važiuojantis automobilis? Jeigu vairuotojas, tai koks tikslas turėti autonominio vairavimo sistemą? Jeigu pati sistema, tai automobilių gamintojai greitai bankrutuotų.

„Tai jau nebėra technologinis iššūkis – mes šiandien jau turime reikalingas technologijas. Didžiausias iššūkis dabar – aplinka ir teisinė bazė“, – teigė J.Vila.

Teisinė bazė greičiausiai pasisuks taip, kad už bet kokį autonomiškai važiuojančio automobilio sukeltą įvykį atsakingas liks jo savininkas, kuris tuo metu galbūt nedarė nieko, susijusio su vairavimu. Tad gamintojai neturi pasirinkimo – autonominio vairavimo sistema turi būti ištobulinta maksimaliai prieš leidžiant ja naudotis visam pasauliui.

Dėl tos pačios priežasties automobilių gamintojai šiandien apsidraudžia – vairuotojai negali nukelti rankų nuo vairo daugiau nei kelias ar keliolika sekundžių.

„Aš manau, kad tiek technologija, tiek teisė yra svarbūs aspektai tobulinant autonominius automobilius. Tačiau teisinė bazė – svarbesnė“, – neslėpė „Nissan“ atstovas.

Pakeis darbus

Autonominiai automobiliai ne tik pakeis žmonių gyvenimą, bet ir kai kurias veiklas – pavyzdžiui, vairuotojo darbas artimiausiu metu gali būti itin neperspektyvus. Šiandien gamintojai investuoja į technologijas, pritaikomas lengvuosiuose automobiliuose, tačiau jos nesunkiai perkeliamos ir į kitas transporto priemones – autobusus ar vilkikus.

J. Vila juokavo negalintis spėti, kiek taksi ir vilkikų vairuotojų praras darbą per artimiausią dešimtmetį, tačiau tvirtino, kad transporto įmonių savininkai autonominėmis technologijomis domisi itin aktyviai.

„Industrija pati nuspręs, ko jai reikia, tačiau garantuoti galiu jau dabar – ji pasikeis“, – įsitikinęs „Nissan Nordic Europe“ vadovas.

Jis pateikė pavyzdį iš aviacijos pasaulio – juk lėktuvai kone 95 proc. laiko skrenda su įjungta autopiloto funkcija, nors pilotai gali viską valdyti ir patys. Anot J. Vilos, panašus konceptas gali išsivystyti ir sunkvežimių sektoriuje.

Sporte vietos atsiras visiems

Kalbai pasisukus apie automobilių sportą, ispanas pateikė versiją, kuri entuziastams turėtų patikti. J. Vilos nuomone, automobilių sportas, kuriame varžosi vairuotojai, neišnyks, o autonominių transporto priemonių lenktynės, jeigu ir išsivystys, tikrojo autosporto nepakeis.

„Autonominius automobilius sporte pamatyti įmanoma, tai gerokai praplečia galimybes. Tačiau visada bus vietos tokiems kaip mes, kurie mėgsta vairuoti patys. Mes mėgstame konkuruoti. Gali būti autonominių automobilių lenktynės, tačiau tai bus tik technologijų, o ne pilotų varžybos. Manau, kad vietos yra ir tam, ir tam“, – teigė J. Vila.

Autonominių lenktyninių automobilių konceptai jau yra bandomi, o vienas žymiausių – „Audi RS7“, kurio nufilmuotas be vairuotojo įveiktas ratas lenktynių trasoje apskriejo visą pasaulį.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama