Po daugelio metų gandų ir spėlionių, ketvirtadienio vakarą (penktadienio naktį Lietuvos laiku) JAV buvo pristatytas elektromobilis „Tesla Model 3“. Uždarame renginyje kompanijos vadovas Elonas Muskas tradiciškai apžvelgė elektromobilių ateitį ir pats pristatė naujieną, kuri taps „prieinamiausiu kompanijos automobiliu visiems“.
DELFI jau rašė, kaip trokšdami įsigyti šį automobilį žmonės stojo į didžiausias eiles, kad net nematę jo susimokėtų 1000 JAV dolerių depozitą. Panašu, kad bent jau dizaino prasme ne vienas jų gali nusivilti – „Tesla Model 3“ atrodo labai panaši į tiesiog mažesnę „Tesla Model S“ versiją.
Iki 100 km/val. per valandą „Model 3“ įsibėgės greičiau nei per 6 sekundes. E. Muskas prezentacijoje pažymėjo, kad jo kompanija negamina lėtų automobilių.
„Mažiausia vienu įkrovimu įveikiama distancija bus 346 kilometrai, tačiau mes tikimės geresnių rezultatų. Brangesnės modelio versijos įveiks tikrai didesnį atstumą“, – dėstė „Tesla“ vadovas.
Jau bazinėje įrangoje „Model 3“ bus komplektuojama su autonomiško vairavimo funkcijomis, kurios neseniai buvo įdiegtos „Model S“ ir „Model X“ automobiliuose. Markės fanai vėl galės džiūgauti salone aptikę dar didesnį centrinės konsolės ekraną, kuriame sutelktos visos automobilio funkcijos ir rodmenys.
Teigiama, kad naujoke komfortiškai įsitaisys penki suaugę asmenys, nes salono erdvė buvo padidinta maksimaliai nustumiant pirmyn priekinę panelę. Galinė stogo dalis pagaminta iš stiklo, tokiu būdu vaizdu virš savo galvos gali gėrėtis visi keleiviai.
Tradiciškai, elektromobilis turi bagažines priekyje, ir gale, išnaudodamas erdvę, kuri atsiranda atsisakius vidaus degimo variklio. „Tesla“ tikina, kad „Model 3“ taip pat yra neįtikėtinai saugus automobilis ir gaus 5 saugumo žvaigždutes kiekvienoje kategorijoje.
E. Muskas atskleidė ir europiečius dominančias detales. Anot kompanijos vadovo, įmonė siekia greičiau plėsti greitosios įkrovos „Supercharger“ stotelių tinklą ir tikisi iki metų pabaigos padvigubinti jų skaičių Europoje, Azijoje ir Šiaurės Amerikoje.
Modelių linijos plėtra pareikalaus didesnių baterijų gamybos pajėgumu, tad, anot E. Musko, laukiama, atsidarius didžiausiai pasaulyje „Gigafactory“ gamyklai Nevados valstijoje „Tesla“ sugebės pasiekti 500 tūkst. automobilių per metus apimtis.
„Tesla“ šiuo metu jau turi 130 tūkst. užsakymų naujajam „Model 3“, kurio minimali kaina sieks 35 tūkst. JAV dolerių (apie 31 tūkst. eurų), tačiau jo pristatymai klientams prasidės ne anksčiau kaip po metų. DELFI jau rašė, kad komplikuota kompanijos rezervacijų ir pristatymo sistema bei terminų nesilaikymo reputacija verčia analitikus spėti, kad būsimiems naujojo elektromobilio savininkams savo užsakymo gali tekti palaukti ir iki 2018-ųjų.