DELFI jau rašė apie Pietų Korėjos koncerno „KIA“ planus iki 2030 metų pagaminti visiškai autonomišką automobilį. Pirmadienį gamintojo atstovai išplatino pranešimą žiniasklaidai, kuriame atskleidė daugiau detalių apie korėjiečių kuriamas ir jau sukurtas išmanias sistemas.
„Kia Motors“ pristatė savo naują technologijų sistemą „Drive wise“, kurioje „telpa“ pažangiausios ateities vairuotojo pagalbos sistemos („Advanced Driver Assistance Systems“, ADAS). Pranešime pažymima, jog „Drive wise“ įkūnija „Kia“ filosofiją realizuoti išmaniai saugias transporto priemones, pasižyminčias ADAS technologijomis. „Kia“ neseniai pasidalino savo ateities planais iki 2020 metų sukurti pusiau autonominę transporto priemonę, o iki 2030 m. rinkai pristatyti visiškai autonominį automobilį. Las Vegase vykusioje Elektronikos vartotojų parodoje („Consumer Electronics Show“ CES) debiutavusi inovatyviųjų „Drive wise“ technologijų gama yra vis dar tobulinama. Sukurta užtikrinti aukštą saugumo lygį visiems eismo dalyviams „Drive wise“ sistema siūlo išmanias saugumo technologijas, padedančias išvengti potencialių grėsmių kelyje.
„Kia“ „Drive wise“ technologijos CES parodoje
Elektronikos vartotojų parodoje „Kia“ atskleidė autonominio vairavimo technologijų progresą tiek šiandieninėse transporto priemonėse, tiek ateities vizijose, kurios „slepiasi“ po „Drive wise“ vardu. Parodos lankytojai „Kia“ stende galėjo išbandyti naujausių technologijų galimybes ir susipažinti su ateities perspektyvomis.
„Kia“ vysto labai perspektyvų ir nuoseklų ne tik iš dalies, bet ir visiškai autonominių transporto priemonių technologijų procesą. Nors kompanija artimiausioje ateityje negali pažadėti visiškai autonominių automobilių, tačiau įdiegtos naujausios sistemos mūsų automobiliuose jau dabar žymiai pagerino saugumą ir gelbsti vairuotojui kelyje. Šiemet parodoje pristatytos naujovės parodo mūsų ateities viziją“, – sakė „Hyundai Motor Group“, kuriai priklauso „Kia“ markė, Centrinio tyrimų ir vystymo instituto viceprezidentas Tae-Won Limas.
„Drive wise“ technologijos – aukštesniam saugumo lygiui
Artimiausia „Kia“ plano dalis – iki 2020 metų pristatyti pirmąją pusiau autonominę transporto priemonę, pasižyminčią „Drive wise“ technologijomis. „Kia“ vystomos pažangiausios technologijos siūlo geresnę pagalbą vairuotojui, greitesnę reakciją į besikeičiančias kelio sąlygas ir potencialias grėsmes bei didesnį saugumo lygį visiems eismo dalyviams. DRIVE WISE technologijos leis vairuoti nerūpestingiau, nes gebės greičiau pastebėti ir išvengti nelaimingų atsitikimų.
Šiemetinėje CES parodoje „Kia“ stendo lankytojai galėjo susipažinti su tokiomis „Drive wise“ technologijomis kaip „Highway Autonomous Driving“ sistema, kuri leidžia važiuoti užmiesčio kelyje beveik nesiliečiant prie vairo, „Urban Autonomous Driving“ sistema, kuri leidžia saugiai jaustis miesto gatvėse, „Preceding Vehicle Following“ sistema, kuri pati seka paskui priekyje važiuojantį automobilį ne tik palaikydama jo greitį, bet ir pati manevruodama.
„Emergency Stop System“ automatiškai sustabdo automobilį pajutus kliūtį kelyje, „Traffic Jam Assist“ leidžia vairuotojui atsipalaiduoti transporto grūstyje – jam nereikia ne tik spausti pedalų, bet ir vairuoti ir naujaja „Autonomous Parking & Out“, kuri leidžia automobilį automatiškai pastatyti į norimą vietą. Negana to, automobilis iš ankštos parkavimo vietos pats gali ir išvažiuoti. „Highway Autonomous Driving“ (HAD) sistema, naudodama kameros ir radarų užfiksuotais eismo juostų ženklinimo duomenimis, padeda transporto priemonei neišklysti iš eismo juostos arba saugiai persirikiuoti į kitą juostą lenkiant kitas transporto priemones be jokio vairuotojo įsikišimo. „Urban Autonomous Driving“ (UAD) sistemai priklausantys GPS jutikliai identifikuoja automobilio padėtį kelyje bei leidžia jam saugiai manevruoti sausakimšose miesto gatvėse.
„Preceding Vehicle Following“ (PVF) – tai patobulinta laikymosi savo eismo juostoje sistema, kuri stebi priekyje važiuojančias transporto priemones bei apskaičiuoja ir palaiko saugų atstumą iki jų, net jeigu dėl sudėtingų kelio sąlygų kelio ženklai yra neįskaitomi arba eismo juostų ženklinimas nėra ryškus. „Emergency Stop System“ (ESS) sistema veikia drauge su „Kia“ „Driver Status Monotoring“ (DSM) sistema. Jos analizuoja vairuotojo veido išraišką ir stebi ar jis per ilgai nenukreipia žvilgsnio nuo kelio. Jeigu ESS sistema pastebi, kad vairuotojo akys pavargo ir jis nežiūri į kelią, ji automatiškai nukreipia automobilį į kelkraštį ir jį sustabdo.
„Traffic Jam Assist“ (TJA) sistema rūpinasi automobilio saugumu transporto grūstyse. Ji palaiko saugų atstumą iki kitų transporto priemonių. „Autonomous Valet Parking“ sistema leidžia vairuotojui išlipti iš automobilio ir savarankiškai pastato automobilį į pasirinktą vietą bei iš jos išvažiuoja.
Naujos kartos transporto priemonių „bendravimas“
„Drive wise“ technologijos taip pat palengvina „bendravimą“ tarp transporto priemonės ir vairuotojo. Šį tikslą padeda pasiekti „Human Machine Interface“ (HMI) funkcijos, tokios kaip valdymas gestais, pirštų antspaudų jutikliai ir galimybės prijungti išmaniuosius įrenginius. CES parodoje specialiame ekrane „Kia“ demonstravo naujausios kartos HMI funkcijas, kurios remiasi „aklo valdymo“ koncepcija, galinčia pasigirti pirštų atspaudus atpažįstančiu jutikliniu kilimėliu bei į gestus reaguojančiomis automobilio valdymo funkcijomis. Pagal pirštų atspaudus savo šeimininką atpažinusi sistema automatiškai įjungia jo mėgstamą muziką, nustato pageidaujamą temperatūrą ir informaciniame ekrane pateikia būtent jam reikalingus rodmenis.
Leidimas išbandyti „Drive wise“ Nevados keliuose
„Drive wise“ technologijų išbandymui „Kia“ planuoja iki 2018 metų investuoti 2 milijardus JAV dolerių. JAV Nevados valstija suteikė „Kia“ išskirtinį leidimą išbandyti naujausias technologijas bendrojo naudojimo keliuose. Pirmasis kompanijos visame pasaulyje parduodamas elektra varomas „Soul EV“ modelis taps pagrindiniu „Drive wise“ technologijų bandymų įrankiu.
Visiškai autonominiai automobiliai – po 15 metų
Ateities „Drive wise“ technologijų kertinis akmuo – „vehicle-to-everything“ (V2X) komunikacinės sistemos kūrimas. Tačiau „Kia“ neketina sustoti pasiekusi pusiau autonominės transporto priemonės laiptelį ir žada iki 2030 metų sukurti ir paruošti prekybai visiškai autonominį automobilį, kuris reaguos į aplinką ir eismo sąlygas ne prasčiau už žmogų.
V2X sistemai priklauso jutikliai, radaras, LiDAR („Light Detection And Ranging“) mechanizmas bei išorinė kamera. Visi šie komponentai „stebi“ aplinką taip pat, kaip ir žmogus. Sistemai taip pat priklauso „vehicle-to-vehicle“ (V2V) ir „vehicle-to-infrastructure“ (V2I) technologijos, fiksuojančios galimas kliūtis ir padedančios jų išvengti bei perspėjančios apie jas kitus eismo dalyvius.