Masačusetso technologijos institutas dar 2011 metais pristatė robotą-drakoną „DragonBot“, kuris buvo skirtas mokyti ikimokyklinio amžiaus vaikus. Nuo to laiko mokslininkai atliko daugybę įvairių tyrimų ir eksperimentų, kad išsiaiškintų kaip geriausiai panaudoti robotą, kuris sugebėtų produktyviai dirbti su vaikais.
Roboto „DragonBot“ tikslas – asmeninis vaikų draugas, padėsiantis jiems mokytis. Tiesa, jis nemokys vaikų naujų faktų. Robotas „DragonBot“, greičiau skirtas tam, kad padėtų vaikams ugdyti savo sugebėjimus savarankiškai.
Robotizuotas žaislas „DragonBot“ veikia padedamas „Android“ opereacinę sistemą turinčio išmaniojo telefono. Robotas naudojasi į telefoną integruotais davikliais, bei duomenų apdorojimo įranga. Dėl šios priežasties, roboto kaina nėra didelė ir prieinama mokymo įstaigoms. „DragonBot“ robotai gali naudotis internetinėmis debesinėmis saugyklomis, taip pasisemdami bendravimo su vaikais patirties vienas iš kitų.
Mokslininkai stebėjo robotą, ar jis sugeba mokyti ikimokyklinio amžiaus vaikus papildomų kalbos įgūdžių. Robotas pasižymi interaktyviu charakteriu, kurio dėka robotas gali žaisti su vaikais pasakodamas jiems istorijas. Žaidimo metu robotas sudarinėjo naujus žodžius ir formavo gerus vaiko pasakojimo įgūdžius.
Tyrimų metu, 17 vaikų du mėnesius žaidė pasakojamuosius žaidimus su robotu. Mokslininkai išsiaiškino, kad visi vaikai išmoko naujų žodžių, įgijo naujų pasakojimo įgūdžiu. Be to, adaptacijos metu vaikai išsaugojo arba padidino savo kalbos įgūdžius, kuriuos jie naudojo bendraudami su robotu.
„DragonBot“ sukelia vaikams smalsumo jausmą
Pasak kūrėjų, šio projekto dėka vaikai taps smalsesni, noriai bendraus su socialiniu robotu ir kitais žmonėmis.
Robotas „DragonBot“ pademonstravo tris smalsaus elgesio tipus: susijaudinimą susipažįstant su naujais daiktais; susidomėjimą apie naujas stebėjimo galimybes ir klausimus vaikui.
Vaikų smalsumas buvo įvertintas trimis rodikliais: neapibrėžtumo paieška, stebėjimo laisvė ir klausimai.
Vaikai, žaisdami su smalsiu robotu, pasižymėjo aukštesniu susidomėjimo ir stebėjimo laisvės lygiu, nei vaikai, žaidę su mažiau smalsiu robotu.
Tyrimų metu robotai buvo valdomi distanciniu būdu, pasitelkus „Wizard-of-Oz“ (WoZ) sistemą. Tačiau, jei robotas „DragonBot“ iš tiesų dirbs su vaikais už laboratorijos ribų, jis turės būti autonomiškas.
„DragonBot“ gali būti savarankiškas
Mokslininkai sukūrė skaitmeninius modelius naujajai roboto valdymo sistemai. Šios sistemos dėka robotai gali autonomiškai pasirinkti tinkamus veiksmus. Norint patikrinti jos patikimumą, buvo atliekamas eksperimentas, kuriamealyvavo 85 žmonės. Eksperimentas pasižymėjo trimis sąlygomis, kurios skyrėsi, priklausomai nuo to, su kuo žaidė vaikas: su planšete be roboto; WoZ su nuotolinio valdymo robotu; ir su autonominiu robotu, sąveikaujančiu su jo išstudijuotu modeliu.
Eksperimentas parodė, kad autonominis robotas sėkmingai susitvarkė su mokytojo užduotimis. Robotai valdomi žmogaus prižiūrimos WoZ sistemos rodė labai panašius rezultatus, kaip ir autonominiai robotai. Mokslininkai taip pat išsiaiškino, kad vaikai vienodai bendravo su autonominiais ir žmogaus valdomais robotais, kurie labiau buvo panašūs į bendraamžius. Su jais vaikai norėjo žaisti vėl ir vėl.