Lietuviai sukūrė inovaciją, kuri įmonėms padės sutaupyti samdant mažiau darbuotojų. Valdas Rapševičius – informatikos mokslų daktaras – Vilniaus inovacijų forume pristatė klientų stebėjimo ir identifikavimo sistemą DATAMUSE. Tai itin novatoriška sistema, naudojanti radijo ir trumpąsias bangas žmonių sekimui ribotose ir uždarose erdvėse, tokiose kaip nuotykių parkai ar prekybos centrai.
Marijus Krasnickas ir Valdas Rapševičius |
---|
UAB „Lokacijos sistemos“ partneris ir DATAMUSE sumanytojas V. Rapševičius, kurios specialistai vysto šią idėją, neskuba labai girti savo produkto, kadangi jo veikimo principas jokia naujiena. „Palydovinės sistemos (GPS) neveikia uždarose patalpose arba, pavyzdžiui, miške, todėl nusprendėme panaudoti radijo bangas žmonių vietai nustatyti. Negana to, tai bus daroma realiu laiku. Siųstuvo ir imtuvo principu yra nustatoma žmogaus lokacija, ją galima matyti tam skirtame ekrane ir stebėti jo padėtį“, – aiškina V. Rapševičius. Anot jo, būtent toks technologijos naudojimas ribotose erdvėse ir stebėjimas realiu laiku yra tikroji inovacija.
Vieninteliai pasaulyje
Kodėl atsirado poreikis šiai technologijai pasakoja DATAMUSE partneris komercijai, nuotykių parkų UNO Parks įkūrėjas Marijus Krasnickas. „Nuotykių parkuose yra itin svarbu stebėti žmones, kur jie laipioja, kaip jiems sekasi, ar neiškyla tam tikrų sunkumų. Apraišuose įmontuotame siųstuve būtų ir pagalbos mygtukas, taigi pagalbos poreikis nustatomas greičiau ir operatyviau. Taip pat nebereikės samdyti tiek daug darbuotojų lankytojų stebėjimui, viską bus galima matyti viename ekrane.“
Anot M. Krasnicko, įdomu yra tai, kad lankytojų stebėjimo ekrane galima panaudoti ir žaidybinius elementus. Pavyzdžiui, pavaizduoti per upę skrendančią ikonėlę ekrane, o į tą vietą, kur buvo pavaizduota ikonėlė, atėjęs žmogus ir užfiksavęs savo buvimą šioje lokacijoje gautų skrydį dovanų. Verslininkas mano, kad tokie smagūs ir motyvuojantys elementai prideda verslui išskirtinumo – jis vertinamas kaip inovatyvus, besikeičiantys, naujoviškas ir nesustabarėjęs.
Negana to, nuotykių parkų vadovas M. Krasnickas keliaudamas į tarptautines parodas (Kinijoje, JAV, Prancūzijoje, Indijoje, Olandijoje) pastebėjo, kad prekyboje yra siūloma įsigyti sąlyginai panašių technologijų, tačiau jos dar niekur nėra įdiegtos.
Duomenų rinkimas protingiems verslo sprendimams
DATAMUSE taip pat perteikia ir kaupia visą reikiamą klientų informaciją debesų kompiuterijos pagalba. Nauja sistema atsako į dažnai verslo atstovų užduodamus klausimus, kokie yra klientų poreikiai, norai, lūkesčiai ir įpročiai. Naujos sistemos pagalba bus įmanoma atpažinti lankytoją, kaupti jo duomenis, kitaip tariant – klientų registracija taps išmanesnė. Kalbant apie verslą, kuris siūlo aktyvias pramogas ir klientai yra išsibarstę erdvėje, ši technologija užtikrins tikslią inventoriaus ir naudojamos infrastruktūros apskaitą. Jei vandens parke lankytojas į pirtis neina, o beveik visą laiką užtrunka masažinėse voniose, remiantis šia informacija verslininkas galės priimti tam tikrus sprendimus.
„DATAMUSE gali suteikti labai daug pridėtinės vertės verslui ir jo vystymui. Rinkodaros ir verslo sprendimai būtų daromi remiantis tikslia informacija ir sukauptais realiais duomenimis, o ne spėliojimais“, – apie naują išradimą sako M. Krasnickas. Remdamasis savo patirtimi jis teigia, kad nuotykių parkų lankytojų informacija ir tam tikri sprendimai dažnai būna priimami remiantis parkų darbuotojų įžvalgomis ir apytiksliais pastebėjimais.