Internetinės mažmeninės prekybos milžinė „Amazon“ nustebino visuomenę, kai pernai kompanijos įkūrėjas Jeff Bezos prabilo apie planus panaudoti oro robotus prekių pristatymui. Kadangi pastaroji idėja vis dar priklausoma nuo JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) būsimo reglamentavimo, viena Ohajo kompanija sugalvojo būdą kaip degalus taupančius autonominius lėktuvus-robotus sujungti su ekologiškomis sausumos transporto priemonėmis.
Dauguma prekių pervežimo sunkvežimių nėra „charakterizuojami“ kaip taupantys degalus. Žinomos organizacijos, pvz. UPS ir „FedEx“, per metus išleidžia milijonus dolerių degalams, taigi akivaizdu, kad kuro išlaidos, o tiksliau bandymas jas sumažinti, yra viena iš priežasčių, kodėl J. Bezos pernai pateikė autonominių oro kurjerių idėją. Vis dėlto kompanija „AMP Electric Vehicles“ teigia, kad aviacijos robotai ne visuomet yra pati efektyviausia priemonė ir vietoje individualių oro robotų prekių pergabenimui, siūlo kurą taupančius robotus-sraigtasparnius sujungtus su elektriniais sunkvežimiais.
Naujas pristatymo būdas
„AMP Electric Vehicles“ suprojektavo elektrinį „standartinio“ prekių pergabenimo furgoną, kuris jau daug metų yra mėgstamas didelių prekes ir paslaugas teikiančių kompanijų. Organizacijos sukurta elektrinė mašina – „Workhorse“ galios semiasi iš elektrinio variklio, tačiau taip pat turi ir nedidelį benzininį generatorių, kuris yra skirtas kritiniam atvejui, jei sunkvežimio baterija išsektų anksčiau nei tikėtasi. Transporto priemonė varoma elektros jėgos gali nuvažiuoti apie 60 mylių (apie 97 kilometrus).
Ši moderni elektra varoma transporto priemonė, žinoma, sutaupytų daug kuro, tačiau AMP, skatindama pristatymo paslaugų evoliuciją, nori panaudoti ir oro robotus. Kompanijos vizija – autonominis skraidantis mechanizmas būtų „sujungtas“ su sunkvežimiu ir gebėtų gabenti 4–5 kilogramus sveriančius siuntinius. Oro robotas skristų apie 3–4 kilometrus prieš grįždamas į „žaliąjį autobusiuką“.
Ekologiško sunkvežimio bei oro transporto priemonės komandos panaudojimo idėja skirta sugrupuotų pristatymų maršrutams vykdyti, t. y. oro robotai pasiektų vietas, kurios yra netoliese (greta sausumos transporto priemonės buvimo vietos), tačiau su mašina yra sunkiau pasiekiamos arba norint jas pasiekti būtina važiuoti aplinkkeliais.
Esminiai skirtumai
AMP generalinis direktorius Steve Burns portalui „Live Science“ teigė, kad „Amazon“ organizacijos ir AMP kuriami oro robotai pristatymui turi kelis pagrindinius skirtumus. Anot jo, AMP robotai yra galingesni, geba susidoroti su paketų svoriu iki 5 kilogramų, o „Amazon“ oro robotai gali gabenti tik nedidelius, apie 2 kilogramus sveriančius, siuntinius.
„AMP Electric Vehicles“ autonominiam oro mechanizmui suteiktas „Horsefly“ vardas. Šis skraidantis robotas nėra absoliučiai autonominis. „Horsefly“ turi integruotas kameras, kurias pasitelkus roboto pilotas gali efektyviai prižiūrėti roboto skrydį.
Nepaisant didelio potencialo, dėl FAA delsimo priimti aiškius įstatymus, ši prekių pristatymo sistema kol kas išlieka tik vizija. Tačiau kūrėjai tikisi daug, nes prekių ir paslaugų pristatymo kompanijos jau dabar domisi šia inovatyvia idėja.