Atėjus šaltajam metų sezonui ir už lango paspaudus šaltukui, daugiabučių kiemuose kasryt pasigirsta neužvedamų automobilių orkestras, DELFI domisi, ką daryti, kad tokio scenarijaus būtų išvengta. Specialistai sakė, kad į darbą išvažiuotume be trukdžių, jei dabar nepamirštume pasitikrinti akumuliatorių.
Lietuvoje akumuliatoriai tarnauja trumpiau nei Vokietijoje
Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ padalinio vadovo Martyno Žemaičio teigimu, geriausia, kad akumuliatorių prieš žiemą patikrintų specialistas. Anot jo, visų pirma reikia įvertinti, kaip akumuliatorius pajungtas – ar gerai pritvirtinti, švarūs laidai ir pan. „Taip pat labai svarbu patikrinti akumuliatoriaus našumą. Tai padaryti galima servise naudojant specialią įrangą. Tada tiksliai sužinoma, kokia akumuliatoriaus galia“, – kalbėjo pašnekovas.
Kokie ženklai išduoda, kad akumuliatorius artėjančios žiemos nepakels? Anot specialisto, jei kieme parą ar dvi pastovėjusį automobilį sunku užvesti, tai yra pirmasis požymis, kad akumuliatorių jau metas keisti.
Pasidomėjus, kiek metų dažniausiai ši automobilio detalė tarnauja, pašnekovas teigė, kad geras akumuliatorius nesugenda ir 5-erius metus. Anot jo, pietinėje Europos dalyje šis terminas ilgesnis, nes akumuliatorių mažiau veikia temperatūros skirtumai.
„Gamintojai penkerių metų akumuliatorių jau vadina senu, ypač mūsų sąlygomis, kai temperatūra labai svyruoja. Kai kas sako, kad automobilį atsivarė iš Vokietijos ir akumuliatorius tarnavo net septynerius metus. Taip yra, kadangi akumuliatorius pietiniuose kraštuose tarnauja ilgiau. O mūsų sąlygomis penki metai jau yra daug“, – sakė „Melga“ atstovas.
Galiausiai jis pridūrė, kad renkantis akumuliatorių svarbi ir kaina. M. Žemaitis pastebi, kad brangesnių akumuliatorių kokybė geresnė: „Pigus akumuliatorius greičiausiai tarnaus vos 2–3 metus, o jei norima, kad tarnautų 4–5 metus, reikia rinktis brangesnį. Iš pigios prekės nereikia daug norėti. Pavyzdžiui, populiariausias 55–62 ampervalandžių pigesnis akumuliatorius kainuoja iki 200, o brangesnis 300 litų ir daugiau. Tačiau brangesnis tikrai ilgiau tarnaus.“
Važinėjant užmiestyje akumuliatoriai tarnauja ilgiau
„Akumuliatorių centro“ meistras Aivaras Krasuckas savo ruožtu teigė, kad ruošiant akumuliatorių žiemai būtina jį papildomai įkrauti, profilaktiškai nuvalyti jo gnybtus.
Prakalbus apie tarnavimo trukmę, pašnekovas, laikėsi tokios pačios pozicijos, kaip ir „Melgos“ atstovas: ilgiausiai akumuliatorius tarnauja penkerius metus. „Akumuliatoriaus tarnavimo amžius didžiąja dalimi priklauso nuo automobilio šeimininko. Net ir tos pačios markės automobilių tokie patys akumuliatoriai gali tarnauti skirtingai. Statistika šiandien rodo, kad miesto tipo automobilių akumuliatoriai tarnauja apie 3–4, užmiesčio tipo – 4–5 metus“, – tikino meistras.
Be to, jis priėjo, kad dažnai akumuliatoriaus amžių sutrumpina neteisingas automobilio energijos naudojimas bei susidėvėję automobilio elektros agregatai.
Norint nustatyti akumuliatoriaus techninius parametrus pašnekovas patarė vykti į servisą, o siekiantiems to išvengti jis paaiškino, kaip paprastesnį testavimą galima atlikti savo garaže ar kieme: „Norint pačiam nustatyti, ar atėjo metas keisti akumuliatorių, visų pirma jį įkraukite ir įmontavę į automobilį bandykite užvesti variklį. Jeigu tai pavyksta padaryti be jokių keblumų, tai dėl jo keitimo rūpintis kaip ir nereikėtų. Žinoma, automobilio variklio užvedimas priklauso ne tik nuo akumuliatoriaus.“
Pasakė, ką daryti prieš važiuojant į servisą
„Perpetuum mobile“ atstovas Andrius Andruška išvardijo nemažai dalykų, kuriuos jau dabar reikia patikrinti, jei nenorima per šalčius turėti problemų. „Pirmiausia reikėtų patikrinti akumuliatoriaus įtampą. Pilnai pakrauto ir nesužadinto akumuliatoriaus įtampa turėtų būti 12,7 V. Esant galimybei reikia patikrinti aptarnaujamų akumuliatorių elektrolito lygį. Neaptarnaujamiems lygio matuoti nereikia. Turint priemones reikėtų pamatuoti elektrolito tankį. Jis turėtų būti apie 1,27 g/cm. Jei yra indikatorius, tai viskas paprasčiau. Jei jis žalias, elektrolito tankis geras, jei jis juodas, vadinasi, reikia papildomai įkrauti akumuliatorių, jei jis baltas, vadinasi, trūksta elektrolito – reikia įpilti distiliuoto vandens ir įkrauti akumuliatorių“, – patarė specialistas.
Anot jo, važiuojant į servisą testuoti akumuliatorių jį reikėtų pilnai įkrauti, nes kitaip testavimo parametrai bus netikslūs.
A. Andruška taip pat laikėsi pozicijos, kad norint įsigyti gerą akumuliatorių pinigų gailėti nereikia. O pasidomėjus, ką jis galvoja apie prekybos centruose parduodamus akumuliatorius, vyras aiškino, kad geriau to nedaryti.
„Kiekvieną daiktą geriausia pirkti specializuotoje parduotuvėje. Ten dirba specialistai, įsigilinę į visus niuansus. Prekybos centre žmonės dažniausiai perka kuo pigesnį akumuliatorių, bet ne tokį, kokį rekomenduoja automobilio gamintojas. Net ir tokio pat modelio ir markės automobiliai pagal eksploatacijos sąlygas kartais reikalauja kitokių parametrų, todėl perkant geriau pasitarti su specialistu“, – teigė A. Andruška.