Nuolat tobulindami ir vis plačiau diegdami tokių sistemų, kaip vairo stiprintuvo, važiuoklės standumo reguliavimo ir kitų įvairių vairavimo pagalbininkų elektroninį valdymą, automobilių konstruktoriai jau pasiekė standartinės 12 V elektros sistemos galimybių ribas.
Iškilus galingesnių akumuliatorių, starterių ir generatorių būtinybei standartinių automobilio kabelių skerspjūvis tapo per mažas išaugusiems 12 V įtampos elektros srautams. Todėl automobilių pramonėje šiuo metu svarstoma įdiegti naują 48 V srovės standartą, kurio pagrindu suformuotos automobilinės elektros sistemos visiškai patenkintų išaugusį gausių elektronikos priemonių vartojamos elektros srovės „apetitą“. Be to, daugelio automobilių gamintojų atstovai vienbalsiai tvirtina, kad keturis kartus aukštesnės įtampos standartas nedidins degalų sąnaudų, kaip tai gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio, bet jas mažins ir tuo pat metu didins elektros sistemos efektyvumą.
Tikimasi, kad neišvengiamai išaugęs degalų poreikis ir CO2 tarša, reikalingi padidintam elektros kiekiui pagaminti, bus visiškai amortizuoti ar net sumažinti iki mažesnio nei dabar lygio. Visų pirma todėl, kad 48 V sistema efektyviau regeneruos stabdymo energiją, taip pat bus sukurti efektyvesni vairo stiprintuvai ir oro kondicionieriai, o tai privers gamintojus sumažinti galingų akumuliatorių svorį ir matmenis.
Pirmieji šių permainų pavyzdžiai – „Audi A6 TDI“ ir „RS 5 TDI“ koncepcijos. Šių prototipų variklių konstrukcijoje yra 48 V elektrinis kompresorius, kurio galia nepriklauso nuo variklio apkrovos, todėl jis užtikrina greitą automobilio įsibėgėjimą. Jau vyksta darbai, kaip šią naują elektros sistemą pajungti važiuoklės parametrų valdymo įrangai ir kitoms elektroninėms komforto funkcijoms.
Minėtoje koncepcijose 48 V elektros sistema sumontuota kaip papildoma ir su papildomu ličio jonų akumuliatoriumi veikia šalia įprastos 12 V sistemos. Inžinieriai nuolat eksperimentuoja prie naujos sistemos prijungdami vis daugiau automobilio elektros naudotojų. Visiškai perėjus prie 48 V standarto, bus galima apsiriboti mažesnio skerspjūvio laidais, nes esant aukštesnei įtampai dabartinis skerspjūvis taps per didelis. O ir automobiliniai ličio jonų akumuliatoriai yra daug mažesni ir lengvesni už dabar automobilių pramonėje masiškai naudojamas šarmines baterijas. Taigi, vien šioje srityje glūdi daugybė svorio mažinimo ir įvairių medžiagų taupymo rezervų.
Kitas 48 V standarto diegimo privalumas – galimybė sukurti dar efektyvesnius hibridinių automobilių pavaros mechanizmus, kai elektrinis variklis leistų dar dažniau atjungti įprastą vidaus degimo motorą ir tokiu būdu sutaupyti dar daugiau degalų. Minėtuose „Audi A6 TDI“ ir „RS 5 TDI“ koncepcijose esantis 48 V elektros variklis jau dabar leidžia 10 g/ km sumažinti CO2 taršą ir sutaupyti papildomus 0,4 l degalų 100 km kelio.
„Audi“ bendrovės vyr. inžinierius prof. dr. Ulrichas Hackenbergas intriguoja, kad pasiekti rezultatai – tik pradžia, o masinės gamybos automobiliai ir hibridai su 48 V elektros sistema demonstruos įspūdingą taupumą ir draugiškumą aplinkai.