Poetas Sigitas Geda kadaise sukūrė du dainomis tapusius eilėraščius apie televizorių. Tiesa, jų moralas skiriasi. Vienu kūriniu siūlęs žydrąjį ekraną išjungti, kitu gi jis teigė, kad „labai geras daiktas yra televizorius“. Panašu, jog pastaroji „Tele Bim Bam“ vaikų lūpomis sklidusi žinutė lietuvius įtikino labiau nei „Dainos teatro“ raginimas „išjunk televizorių pagaliau“.
Tai rodo šių metų pavasarį rinkos tyrimų bendrovės „GfK“ atlikto tyrimo duomenys. Televizorių namuose turi 94 proc. ekonomiškai aktyvių lietuvių, 89 proc. jų šį prietaisą įsijungia kasdien. Tad akivaizdu, kad televizoriui išnykti iš dabartinės kartos kasdienybės tikrai negresia.
Lietuvos interneto vartotojus apklaususi kompanija „Samsung“ sužinojo, jog lietuvaičiai ne tik mėgsta paspoksoti į televizorių, bet tuo pat metu žvelgia ir į dar keletą ekranų – kompiuterio, telefono ar planšetės. Net 72 proc. apklausos respondentų teigė, jog žiūrėdami televizorių naršo internete. Dažniausiai internete jie ieško dalykų, nesusijusių su per televizorių rodomu turiniu – skaito naujienas, naršo socialiniuose tinkluose, tikrina el. paštą, bendrauja per Skype ar kitas pokalbių programas. 12 proc. respondentų teigė internete pasitikslinantys per televiziją išgirstą informaciją ar pasidalinantys su bičiuliais komentarais apie sužinotą naujieną.
„Keleto darbų atlikimas vienu metu (angl. multitasking) šiandieniniam žmogui visiškai įprastas. Tą patį darome ir darbe, ir laisvalaikiu. Technologijos kuriamos taip, kad atspindėtų ir patenkintų besikeičiančius gyventojų poreikius. Štai naujausiuose televizoriuose užtikrinamas kelių ekranų vaizdas – vienu metu galima naudoti iki keturių skirtingų ekranų. Tad žiūrovas gali tuo pačiu metu stebėti skirtinguose stadionuose vykstančias futbolo varžybas ir dar ieškoti informacijos internete“, – pasakojo „Samsung Electronics Baltics“ Buitinės technikos padalinio vadovas Lietuvoje Miroslavas Ramanavičius.
Žiūrėdami televizorių lietuviai taip pat mėgsta užkandžiauti, tvarkyti namus, bendrauti su šeimos nariais. 21 proc. respondentų teigė, jog įjungtas televizorius jiems padeda užmigti. Leisdami laiką prie televizoriaus mūsų šalies piliečiai dažniausiai įsijungia informacines žinių laidas, stebi sporto varžybas, koncertus. Pastebima, kad jaunesni gyventojai televizorių dažniau naudoja ne televizijos programoms žiūrėti, o dideliame ekrane mėgaujasi filmais ar muzikiniais vaizdo klipais.
M. Ramanavičiaus nuomone, tikėtina, kad tokius gyventojų įpročius lemia ir technologijų pažanga – lenkti UHD televizorių ekranai net vizualiai primena kino teatrų ekranus, tad bendravimo išvarginti žmonės mielai renkasi jaukius vakarus namuose, kur filmus gali žiūrėti patogiai įsitaisę lovoje, o ne šalia spragėsius triauškiančių nepažįstamųjų.