Elektronika.lt
 2024 m. spalio 13 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 13 d. 10:12
„Volkswagen“ pristato naująjį „Tayron“: įspūdinga erdvė ir aukščiausios klasės technologijos
Spalio 12 d. 18:19
Absorbcinis šilumos siurblys: nauda vilniečiams, išskirtinė patirtis – generaliniam rangovui
Spalio 12 d. 14:27
Išmaniųjų telefonų kameros ir belaidžiai dulkių siurbliai: kokios dar technologijos į mūsų kasdienybę „nusileido“ iš kosmoso?
Spalio 12 d. 10:44
„Dacia“ plečia modelių gamą – pristato naujovių kupiną „Bigster“
Spalio 11 d. 20:35
Kištukiniai lizdai su USB jungtimi: ekspertas pataria, ką reikia žinoti prieš perkant
Spalio 11 d. 18:16
IRT sektorius 2030 m. gali sudaryti 20 proc. Lietuvos BVP
Spalio 11 d. 16:45
„Philips“ pristato du išskirtinius „Evnia“ serijos žaidimų monitorius
Spalio 11 d. 14:26
Verslo gynybai nuo kibernetinių atakų šiandien prireikia viso saugumo centro: jį galima tiesiog išsinuomoti
Spalio 11 d. 12:20
Dirbtinis intelektas ir gerovės valstybė: ar esame pasirengę pokyčiams?
Spalio 11 d. 10:28
„Samsung“ konferencijos naujienos: DI proveržis išmaniuosiuose namuose ir svarbiausi programinės įrangos atnaujinimai
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Konkurentams atskleidė savo verslo paslaptis

Publikuota: 2014-06-23 07:13
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Kristina Simonaitytė
Aut. teisės: ©GRYNAS.lt
Inf. šaltinis: GRYNAS.lt

Praėjusią savaitę JAV elektromobilių gamintoja „Tesla Motors“ oficialiai pranešė, jog ketina leisti savo patentais visiems naudotis nemokamai. Taip kompanija siekia paskatinti spartesnį elektrinių transporto priemonių technologijos vystymąsi pasaulyje. „Tesla Motors“ vadovas Elonas Muskas patikino, jog kompanija nekels ieškinių dėl jų patentų ir technologijų naudojimo, jeigu jais besinaudojantys nesigvieš intelektinės nuosavybės teisių sau.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Konkurentams atskleidė savo verslo paslaptisPraėjusią savaitę JAV elektromobilių gamintoja „Tesla Motors“ oficialiai pranešė, jog ketina leisti savo patentais visiems naudotis nemokamai. Taip kompanija siekia paskatinti spartesnį elektrinių transporto priemonių technologijos vystymąsi pasaulyje. „Tesla Motors“ vadovas Elonas Muskas patikino, jog kompanija nekels ieškinių dėl jų patentų ir technologijų naudojimo, jeigu jais besinaudojantys nesigvieš intelektinės nuosavybės teisių sau. Lietuvos elektromobilininkų atstovų teigimu, toks „Tesla Motors“ žingsnis rinkai bus naudingas ir paskatins jos plėtrą.

Mažiau nei 1 proc. pardavimų

„Tesla Motors“ buvo įkurta siekiant paskatinti darnaus transporto plėtrą. Jeigu mes nutiesiame kelią perspektyvių elektromobilių kūrimui, bet tuomet pridėliojame intelektinės nuosavybės minų, kurios stabdo tuos, kurie norėtų mumis sekti, mes prieštaraujame šiam savo tikslui“, – „Tesla Motors“ svetainėje paskelbtame pranešime rašė kompanijos vadovas Elonas Muskas.

Pasak jo, kompanija patentavo visą savo technologiją nerimaudami, jog kitu atveju didieji gamintojai ims ją kopijuoti ir dėl savo gerokai didesnių gamybos, pardavimų ir reklamos pajėgumų paliks „Tesla Motors“ elektromobilių verslo užribyje. „Tačiau tikrovė yra ta, jog didžiosios kompanijos beveik negamina elektromobilių – šie vidutiniškai sudaro mažiau nei 1 proc. visų jų pardavimų“, – rašė E. Muskas. „Tesla Motors“ savo pirmąjį automobilį pristatė jau prieš septynerius metus, tačiau JAV ir kitų šalių vairuotojai vis dar nerimauja dėl elektromobiliais galimo įveikti atstumo ir įkrovimo stotelių trūkumo.

„Turint omenyje, jog kasmet pagaminama apie 100 mln. naujų automobilių, o pasaulio automobilių parkas jau siekia maždaug 2 mlrd. transporto priemonių, „Tesla“ viena pati neturi pajėgumų gaminti automobilius tokiu tempu, kad būtų sėkmingai sprendžiama išmetamų CO2 dujų krizė... Mes tikime, jog „Tesla“, kitos elektromobilius gaminančios kompanijos ir pasaulis apskritai, visi gautų naudą iš bendros, greitai besivystančios technologinės platformos“, – rašoma kompanijos pranešime.

„Tesla Motors“ sprendimas pasidalinti patentais leis kompanijai pritraukti daugiau partnerių. Jie jau šiuo metu gamina elektrines sistemas „Daimler“ ir „Toyota“ automobiliams, neseniai buvo pranešta apie partnerystę su „BMW“. Tikėtina, jog kompanijos, naudojančios „Tesla“ technologiją, galėtų, pavyzdžiui, pasidalinti ir „Tesla“ įkrovimo stotelių įrengimo ir aptarnavimo išlaidas. Daugiau vietų įkrauti elektrinius automobilius galėtų padėti pritraukti vis dar skeptiškai elektromobilių atžvilgiu nusiteikusius vairuotojus.

„Tesla Motors“ šiuo metu gamina tik vieno modelio elektromobilius – 70 tūkst. dolerių (apie 178 tūkst. litų) kainuojantį „Model S“ sedaną. Kompanija planuoja kitąmet pristatyti naująjį „Model X“, o iki 2017 m. pradėti gaminti pigesnį modelį.

Išardė dalimis

GRYNAS.lt pasiteiravo Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininko Lauryno Jokužio, ką toks „Tesla Motors“ sprendimas reikš lietuviškų elektromobilių gamintojams. Pasirodo, lietuvaičiai su „Tesla“ technologijomis išsamiai susipažinę buvo jau anksčiau.

„Jų patentus esame išnagrinėję jau seniai, tiesą sakant ir pačią „Teslą“ dalimis buvom išsiardę, nes patentuose ne viskas atskleidžiama. Iš tikrųjų jau ir dabar naudojame kai kuriuos panašius sprendimus, – sakė L. Jokužis. – Iš esmės jų patentuose nėra kažkokių atradimų – tai daugiau mažiau geri technologiniai sprendimai, todėl jie juos ir atskleidė.“

Bendrovės „Elektromobiliai“ projektų vadovo Nerijaus Rakausko manymu, „Tesla Motors“ sprendimas bus naudingas tiek pačiai kompanijai, tiek visai elektromobilių rinkai. „Tikrai didelius darbus reikia daryti drauge ir Elonas Muskas, kaip paprastai, imasi ryžtingų sprendimų. Manome, kad tai yra puiku vien jau todėl, kad netikėta, apie tai bus daug kalbama, minimi elektriniai automobiliai. Be abejonės, E. Muskas puikiai suvokia ir šiuolaikinio verslo taisykles, tad toks sprendimas reikalingas ir pačiai „Tesla Motors“ arba tiksliau – elektromobilių ateičiai kurti“, – GRYNAS.lt sakė N. Rakauskas.

Pasak elektromobilių gamyba ir jų įkrovimo infrastruktūros sprendimų kūrimu užsiimančios įmonės atstovo, problema yra ta, jog apie elektromobilius žmonės dar žino per mažai, šios transporto priemonės vis dar yra itin brangios, jomis nelabai domisi ir didieji automobilių gamintojai. Todėl „Tesla Motors“ sprendimas svarbus ir siekiant elektromobilius iš nišinio produkto paversti į masinį.

„Į elektrinių automobilių gamyba reikia pradėti žiūrėti taip pat rimtai kaip ir vidaus degimo variklius turinčių automobilių. Skatinant naudotis esamais pasiekimais, sudaromos galimybės tolesniam progresui, o tai savaime turėtų prisidėti prie didesnio susidomėjimo. Ilgainiui pagaminant vis daugiau ir vis naujesnių elektromobilių, prieinamumas veiktų ir kainą. Vis daugiau žmonių tai taptų tik pasirinkimo klausimu. Galiausiai tai taptų nesustabdoma. Ir priešingai – net labai pažangi transporto priemonė rizikuoja būti „pamiršta“, jei tokia galės pasigirti tik nedaugelis“, – kalbėjo N. Rakauskas.

Reikia plėsti įkrovimo infrastruktūrą

Lietuvoje kol kas yra užregistruoti vos keliolika elektromobilių. Kalbant apie jų plėtrą mūsų šalyje dažnai minimas Norvegijos pavyzdys, kur elektromobilių vairuotojams suteikiama įvairiausių lengvatų. Dėl šios priežasties jau kurį laiką šioje šalyje daugiausiai nuperkama būtent elektromobilių: pavyzdžiui, „Tesla“ „Model S“ jau praėjusių metų rugsėjo mėnesį atsidūrė perkamiausių automobilių sąrašo viršuje.

„Norvegijoje elektromobilis dėl lengvatų kainuoja pigiau nei paprastas automobilis. Tas pats „Model S“ ten kainuoja apie 95 tūkst. eurų, tokios pat kainos yra ir naujas „Mercedes Benz“ S klasės automobilis, tačiau dėl didelių mokesčių Norvegijoje jo kaina siekia apie 170 tūkst. eurų, be to, jam reikia kuro ir netaikomos jokios kitos lengvatos. Per kelis eksploatacijos metus kainos skirtumas siektų 3 kartus“, – pasakojo L. Jokužis.

Lietuvoje, pasak jo, elektromobiliams tokias lengvatas pritaikyti sunku, nes nėra specialių mokesčių įprastiems lengviesiems automobiliams. Tačiau, pašnekovo teigimu, pradeda po truputį atsirasti panaudotų elektromobilių rinka, o tai galėtų paskatinti daugiau Lietuvos vairuotojų rinktis šias transporto priemones.

„Dabar 2 metų senumo elektromobilį, pavyzdžiui, „Nissan“ „Leaf“ galima nupirkti už 45 tūkst. litų arba trečdalį jo naujo kainos. Su tokiu elektromobiliu galima nuvažiuoti 100–150 tūkst. km per 4–5 metus. Kurui sutaupoma būtų apie 40–50 tūkst. litų., elektra atitinkamai kainuotų apie 10 tūkst. litų. Nauda akivaizdi, tačiau vis tik (nuvažiuojamas – red. past.) atstumas ribotas“, – sakė L. Jokužis.

Anot Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininko, artimiausiu metu lengvatų elektromobilių įsigijimui Lietuvoje nesitikima, todėl šiandien daugiausiai dėmesio reikėtų skirti įkrovimo stotelių infrastruktūros miestuose plėtrai. „Tai tikrai paskatintų žmones įsigyti elektromobilius. Dauguma jų būtų iš antrų rankų, bet tai iš tikrųjų yra protingas sprendimas. Nes jeigu perkant naują automobilį už 130 tūkst. litų ir nuvažiavus 20 tūkst. km po 2 metų jo kaina nukrenta iki 45 tūkst. litų – tai tikrai prasta investicija“, – pastebėjo L. Jokužis.


www.GRYNAS.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama