Daugybė vairuotojų yra įsitikinę, kad kiekvienas elektroninis įrenginys šiuolaikiniame automobilyje tėra tik dar vienas gendantis dalykas, dėl kurio vėliau skaudės galvą.
Tie, kurie su nostalgija prisimena laikus, kai tik iš popierinių žemėlapių buvo galima sužinoti kur toliau važiuoti, o įkvėpti gryno oro galėjai tik kelis kartus pasukęs langų atidarymo rankenėlę, dabar gali būti patenkinti. Statistika rodo, kad itin komplikuota elektronika automobiliuose kaip reikiant tuština jų šeimininkų kišenes.
Iš daugiau nei 50 tūkst. automobilių duomenų surinkta „Warranty Direct“ statistika atskleidžia, kad per pastaruosius penkerius metus elektronikos gedimų skaičius išaugo dviem trečdaliais, o sąskaitų dydis – trečdaliu. „Warranty Direct“ organizacija rūpinasi trejų ar daugiau metų automobilių technine priežiūra.
Prabangūs automobiliai, tokie kaip „Bentley“ ar „Porsche“, dažniausiai pasižymi pačiomis naujausiomis technologijomis, tačiau šių markių modeliai yra tarp tų, kuriuos dažniausiai vargina elektronikos gedimai.
Daugiau gedimų – didesnės ir išlaidos remontui. Skaičiuojama, kad 2008 m. vidutiniškai už elektronikos gedimus Britanijoje reikėjo mokėti 221 svarų sterlingų, o pernai šis skaičius išaugo iki 291 svarų. Prie didesnių išlaidų prisideda ir tai, kad dažniausiai diagnozuoti ir suremontuoti elektronikos gedimus galima tik turint specializuotą įrangą, o kai kuriais naujausiais modeliais gali pasirūpinti tik autorizuoti servisai.
Nors tokie standartiniai komponentai kaip generatorius vis dar yra tarp dažniausiai gendančių, tačiau teigiama, kad ir tokios modernios technologijos kaip automobilio statymo jutiklių sistemos yra tarp tų, dėl kurių dažniausiai skundžiamasi.
Atskirų modelių statistika rodo, kad „Chrysler Sebring“ yra tas automobilis, kurio savininkai dažniausiai keikiasi dėl elektronikos gedimų (du trečdaliai visų automobilių turi gedimų). Po jo seka „Hyundai Matrix“ (63 proc. automobilių turi gedimų) ir „Mercedes-Benz“ E-klasė (60 proc.).
Tarsi kontrastas jiems yra „Honda S2000“, „Mazda5“, „Toyota Prius“ ir „Volkswagen Passat CC“ – šie modeliai, „Warranty Direct“, duomenimis neturi elektronikos problemų.
„Technologijos automobiliuose žengia į priekį ir automobiliai tampa vis sudėtingesni, jiems įtaką daro kompiuterių technologijos ir kita elektronika. Nors tai neabejotinai pagerina automobilių savybes ir saugumą, vis dėlto tai turi ir neigiamą efektą, t. y. dažni gedimai ir išlaidos remontui“, – pabrėžė „Warranty Direct“ vykdantysis direktorius Davidas Gerransas.
Automobilių markės, kurių elektronika mažiausiai patikima. Šaltinis – „Warranty Direct“
- „Renault“ (38,32 proc. automobilių turi bėdų dėl elektronikos)
- „Bentley“ (33,78 proc.)
- „Porsche“ (31,15 proc.)
- „Saab“ (29,65 proc)
- MG (27,08 proc.)
- „Audi“ (26,33 proc.)
- „Mercedes-Benz“ (25,90 proc.)
- „Citroen“ (24,60 proc.)
- „Seat“ (24,55 proc.)
- BMW (24,52 proc.)
Automobilių markės, kurių elektronika labiausiai patikima. Šaltinis – „Warranty Direct“
- „Subaru“ (13,95 proc. automobilių turi bėdų dėl elektronikos)
- „Mitsubishi“ (15,32 proc.)
- „Daihatsu“ (15,79 proc.)
- „Suzuki“ (16,84 proc.)
- „Mazda“ (17,44 proc.)
- „Lexus“ (18,46 proc.)
- „Toyota“ (18,54 proc.)
- „Alfa Romeo“ (18,95 proc.)
- „Nissan“ (19,45 proc.)
- „Jeep“ (19,70 proc.)