Technologijų bendrovės pereina prie išmaniųjų aksesuarų.
Viena karščiausių Berlyne vykusios technologijų parodos IFA naujienų tapo bendrovės „Samsung“ pristatytas išmanusis laikrodis „Galaxy Gear“. Jis ir patikrins, kokia šių prietaisų paklausa.
„Manau, kad „Galaxy Gear“ taps nauja mados ikona visame pasaulyje“, – renginyje „Unpacked 2013 Episode 2“ pristatydamas išmanųjį laikrodį kalbėjo J. K. Shinas, „Samsung Electronics“ Informacinių technologijų ir mobiliųjų įrenginių padalinio vadovas.
Apie 1200 litų parduotuvėse kainuosiantis išmanusis „Galaxy Gear“ pritaikytas veikti ne vienas, o kartu su „Samsung“ išmaniuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu. Apie 70 gramų sveriantis laikrodis informuoja apie skambučius, žinutes, elektroninius laiškus, suteikia galimybę juos priimti arba ignoruoti.
Įrenginyje įdiegta 1,9 mln. taškų raiškos kamera, kuria galima daryti nuotraukas. O jame esantis mikrofonas ir garsiakalbis leidžia laikrodį naudoti kaip laisvųjų rankų įrangą. Su „Galaxy Gear“ taip pat galima kurti pranešimus, rašyti pastabas kalendoriuje, išsaugoti įspėjimus ir pan. Visa tai laikrodis atlieka, kol išmanusis telefonas ar planšetinis kompiuteris ilsisi kišenėje ar rankinėje. Telefonas su minėtu įrenginiu sujungiamas „Bluetooth“ ryšiu.
J. K. Shinas vylėsi, kad išmanieji aksesuarai ateityje taps kasdienio gyvenimo dalimi, kaip tai nutiko su išmaniaisiais telefonais, kurie anksčiau laikyti prabangos preke.
Remiantis skirtingomis prognozėmis, šiemet galėtų būti parduota nuo 500 tūkst. iki 1 mln. išmaniųjų laikrodžių „Galaxy Gear“. Kitąmet šis skaičius galėtų išaugti iki 7 mln.
Gimsta konkurencija
Tuo pat metu kaip ir „Samsung“ savo išmanųjį laikrodį San Diege (JAV) vykusiame renginyje pristatė kita technologijų bendrovė „Qualcomm“. Naudojantis šios įmonės suk
urtu laikrodžiu „Toq“ galima klausytis muzikos, priimti skambučius ir žinutes. Šis įrenginys turi jutiklinį spalvotą „Mirasol“ ekraną – jo turinį galima įžiūrėti net ryškioje saulės šviesoje. Neoficialiai skelbta, kad laikrodžio kaina galėtų siekti apie 800 litų.
Išmanųjį laikrodį taip pat yra pristačiusi bendrovė „Sony“. Naujausias jos pagamintas aksesuaras veikia su visais „Android“ operacinę sistemą naudojančiais įrenginiais. „Sony Smartwatch 2“ suteikia galimybę neišimant telefono iš kišenės priimti skambučius, žinutes, tikrinti elektroninį paštą, naudotis socialiniais tinklais, klausytis muzikos. Jo kaina viršija 500 litų.
Išmaniųjų laikrodžių rinką anksčiau bandė kurti ir tokios bendrovės kaip „Motorola“. Tačiau jų gaminiai didelio vartotojų dėmesio nesulaukė. Prognozuojama, kad „Samsung“ ar „Apple“, kuri, kaip tikimasi, ateityje turėtų pristatyti savo išmaniojo laikrodžio versiją, gali pasisekti labiau.
Iš tiesų išmaniųjų aksesuarų rinkos potencialas – nemenkas. Dėl tobulėjančių technologijų šių laikrodžių ir kitų dėvimųjų prietaisų rinka 2017-aisiais gali viršyti 130 mlrd. litų. Tokias „Credit Suisse“ prognozes paskelbė naujienų agentūra „Reuters“.
„Samsung“, regis, itin skubėjo pristatyti savo „Galaxy Gear“ ir taip aplenkti konkurentę „Apple“. Tai lėmė, kad „Galaxy Gear“ nėra išskirtinių funkcijų, galinčių jį paversti laikrodžiu, kurį privalo turėti naujovių mėgėjai. Jis labiau primena telefono nuotolinio valdymo pultelį ir neturi jokių papildomų pranašumų ir iš esmės net negali veikti be telefono.
Tad pirmieji išmaniųjų laikrodžių pirkėjai neturėtų nustebti, jei jų įsigytas daiktas netrukus taps seniena. Technologijos keičiasi itin sparčiai – įrenginiai nuolat tobulėja.