Šiuolaikinių automobilių sandarai tampant vis sudėtingesne ir kompleksiškesne, kuomet dėl tarpsisteminių inovacijų taikymo pamažu nyksta ribos tarp įprastų automobilį sudarančių sistemų, serviso specialistams atsiranda poreikis turėti naują remonto žinynų rinkinį, diagnostinę įrangą, įrankius ir priemones, skirtas šiuolaikinių automobilių remontui ir techniniam aptarnavimui.
Tam gali pasitarnauti išplėstinės realybės priemonėmis papildytos automobilių diagnostikos sistemos ir elektroniniai remonto žinynai. Išplėstinė realybė – realaus pasaulio atvaizdavimas su papildomais kompiuterinės grafikos elementais, suteikiančiais papildomos informacijos apie stebimą objektą.
Vaizdas stebimas realiu laiku, naudojant kamerą ar kitą vaizdų stebėjimo įrangą. Gautas vaizdas apdorojamas, atpažįstami tam tikri objektai, ir tuo metu ant stebimo vaizdo pateikiama papildoma informacija, grafiniai elementai. „Volkswagen“ mokslinių tyrimų padalinio specialistai, bendradarbiaudami su „Metaio GmbH“ bendrove, sukūrė šiems tikslams pritaikytą išplėstinės realybės sistemą MARTA („Mobile Augmented Reality Technical Assistance“). Ją spalio 11 d. Miunchene įvyksiančioje didžiausioje pasaulyje išplėstinei realybei skirtoje konferencijoje „InsideAR Conference“ pristatys „Volkswagen Group“ koncerno mokslinių tyrimų padalinio vadovas prof. Werneris Schreiberis.
Šiuo metu MARTA sistema yra vystymo etape. Naudojantis ja galima atlikti vienintelio modelio – „Volkswagen XL1“ techninę diagnostiką ir vadovautis kaip žinynu atliekant remonto darbus. Ateityje tikimasi šią sistemą pritaikyti visų masinės gamybos automobilių gedimų paieškai ir remontui.
Be to, MARTA sistema ateityje turėtų pakeisti šiuo metu serviso meistrams įprastas automobilių remonto instrukcijas, darbų atlikimo aprašus ir kitą informacinę dokumentaciją. Ši sistema diegiama serviso meistrų planšetiniuose kompiuteriuose. Sistemos veikimo principas: nukreipus planšetinio kompiuterio vaizdo kamerą į automobilį, realus kameros rodomas vaizdas papildomas informaciniais žymėjimais, rodyklėmis ir grafinėmis iliustracijomis bei techninėmis nuorodomis. Meistrui pateikiama automobilio mazgų sandara, dalių išdėstymas, parodoma meistro padėtis, kur būtina stovėti remontuojant vieną ar kitą sistemą, pateikiamos įvairios schemos, ardymo-surinkimo darbų eilės tvarka, nurodomi konkretiems darbams atlikti reikalingi įrankiai ir pan.
Šiuo metu MARTA sistemos veikimas apsiriboja papildoma realybe pagrįstų skaitmeninių remonto instrukcijų teikimu „Volkswagen“ serviso meistrams. Ateityje tikimasi pritaikyti ją vizualinių patikrų atlikimui ir net gedimų diagnostikai.