Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 27 d. 17:47
Lietuvos inovacijos 2024-aisiais: informacinių ir ryšių technologijų proveržis bei sustiprėjusi startuolių ekosistema
Gruodžio 27 d. 11:36
Kaip ištaisyti „Universal Clipboard“ problemą „macOS“
Gruodžio 26 d. 11:22
Prenumeratoms – vidutiniškai 700 eurų per metus: kaip jas pagaliau atšaukti?
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Pasaulį nustebinę šiauliečiai nesustoja: planuose – elektromobilis už 20 tūkst. Lt

Publikuota: 2013-06-23 10:22
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Tadas Markevičius
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Nors Lietuvoje elektromobilių rinkos įsibėgėjimo vis dar laukiama, o anapus Atlanto bankrutavo kelios stambios šios srities kompanijos, elektra varomų automobilių entuziastai iš Šiaulių nesiruošia nuleisti rankų. Pernai pristačiusi 25 tūkst. Lt kainuojantį „Renault Twingo Electron“, bendrovė „PB Group“ pranešė dar keletą įdomių naujienų.

 Rodyti komentarus (5)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Nors Lietuvoje elektromobilių rinkos įsibėgėjimo vis dar laukiama, o anapus Atlanto bankrutavo kelios stambios šios srities kompanijos, elektra varomų automobilių entuziastai iš Šiaulių nesiruošia nuleisti rankų. Pernai pristačiusi 25 tūkst. Lt kainuojantį „Renault Twingo Electron“, bendrovė „PB Group“ pranešė dar keletą įdomių naujienų.

Pirmoji – Šiaulių gatvėse jau galima pamatyti vasariška nuotaika alsuojantį oranžinį „Mazda MX-5“, kurio spalva labiau atkreipia aplinkinių dėmesį nei variklio garsas. Nors toks sportiškas rodsteris gana retas mūsų keliuose, šis yra tiesiog unikalus – jis varomas elektra.

Prieš šiltąjį sezoną šiauliečiai buvo tvirtai apsisprendę – smagiam vasariškam pasivažinėjimui skirto naujo jų elektromobilio „donoras“ turi būti automobilis nudengiamu stogu, tad taip buvo apsispręsta imtis populiariausiu pasaulyje rodsteriu vadinamo „Mazda MX-5“.

Pasaulį nustebinę šiauliečiai nesustoja: planuose – elektromobilis už 20 tūkst. Lt
„Mazda MX-5“ elektromobilis
Bendrovės nuotr.

„Pradėję elektrinio „Mazda MX-5“ projektą greitai sulaukėme susidomėjimo ir net buvo norinčių jį pirkti, tačiau neskubėjome priimti užsakymų, nes nebuvome tikri, ar mums pavyks. Nors tai techniškai tobulas, nedidelės masės ir aptakus automobilis, tačiau jis turėjo ne vieną trūkumą. Pirmiausia, japonai pasižymi tuo, kad beveik 90 proc. išnaudoja laisvą erdvę po variklio dangčiu, tad teko gerokai paprakaituoti dėliojant komponentų išdėstymą. Be to, tokiame gana neseno projektavimo automobilyje įrengtas neekonomiškas hidraulinis vairo stiprintuvas, o pavyzdžiui, „Twingo“ jau nuo 1993 m. naudojo elektrinį – jis pats pažangiausias, – DELFI pasakojo „PB Group“ direktorius Donatas Skulskis. – Galima pasidžiaugti, kad Lietuvoje jau įmanoma padaryti elektromobilį naudojant daug komponentų, pagamintų mūsų šalyje. Šiam „Mazda MX-5“ buvo panaudotas bendrovės „Jonelis“ gamybos kontroleris ir 75 kW variklis.“

Lietuvių perdarytas ryškiaspalvis „Mazda MX-5“ su įkrautomis baterijomis gali nuvažiuoti apie 100–120 km, maksimalus jo greitis yra 150 km/val., o iki 100 km/val. pagreitėjama maždaug per 7 sek. Šį modelį bus galima pamatyti liepos viduryje Palangoje, „1000 km“ lenktynių renginiuose.

„Mūsų parametrai realūs, nors daugelis elektromobilių gamintojų, mėgdžiodami įprastų automobilių gamintojus jau nurodo tik teorinį nuvažiuojamą kelią. Be to, „Jonelio“ meistrai mus patikino, kad variklio trumpalaikę galią galima padidinti ir iki 200 kW, su tokiu varikliu iki 100 km/val. automobilis įsibėgėtų per 4 sek. Svorio centras labai žemas, automobilis ir pats pažemėjo po perdarymo – posūkius jis įveikia nuostabiai, važiuoja minkštai, o variklio garsas panašus lyg salone klausytum lėktuvo turbinų švilpimo. Elektromobilyje palikome standartinę pavarų dėžę. Kadangi variklis galingas, mieste puikiai važiuojama 2–3 pavara, o norint maksimalios galios ir pagreitėjimo – pavaras galima perjungti ranka“, – pasakojo šiauliečių įmonės atstovas.

D. Skulskis pripažino, kad su šiuo modeliu nepuoselėja jokių komercinių planų, tai esą tarsi bandymas ištaisyti praeities klaidą: „Kiekvienas elektromobilių gamintojas jaučia pareigą apie save pranešti sukūrus galingą elektrinį „sportinininką“. Šiuo atžvilgiu mūsiškis „Twingo Electron“ buvo ne sportinis, o mini automobilis, tad marketingo prasme jis nusižengė šiai taisyklei. Vis dėlto palyginti su kabrioletu, „Twingo“ elektromobilis laimi be klausimų – net ir sumontavus baterijų bloką, lieka didelė erdvė kroviniui. „Mazda“ skirta tik važinėjimui savo malonumui, bagažo talpa – tik kompiuterio krepšio dydžio. Žvelgiant iš ekonominės pusės, toks elektromobilis neturi galimybių gyvuoti – kam sportiniam automobiliui reikalingas brangus elektrinis motoras, jeigu važiuojama retai ir nedaug?“

Šiauliečiai skaičiuoja, kad pagal 2006–2007 m. gamybos „Mazda MX-5“ sukurtas elektromobilis galėtų kainuoti apie 20 000 eurų (apie 69 tūkst. Lt). Palyginimui, visame pasaulyje žinomas „Tesla Roadster“, kuris sukurtas pagal „Lotus“ modelį, Didžiojoje Britanijoje siūlomas už 87 000 svarų sterlingų (apie 350 000 Lt).

Ruošia elektrinį „kabluką“

Nors Amerikoje bankrutavo žymi elektromobilių kompanija „Fisker“ bei baterijų gamintojas „A123“, vis dėlto elektromobilių kūrėjai iš Lietuvos į ateitį žvelgia optimistiškai ir dar tikisi nustebinti pasaulį. Tokie planai siejami su nauju projektu – elektriniu komerciniu automobiliu, kuris kainuos dar mažiau nei „Twingo Electron“ – 19 998 Lt (neskaitant mokesčių).

„Tai bus pagal „Opel Combo“ sukurtas elektromobilis ir jis turėtų pasirodyti labai greitai. Į kainą įeina ir automobilis, ir jo perdarymas. Manome, kad šis „kablukas“ sudomins įmones, kurių automobiliai mieste važinėja maršrutu „biuras – objektas – biuras“. Įmonių automobilių degalų sąnaudos dažniausiai viršija gamintojų nustatytas, todėl šis elektrinis automobilis padės taupyti. Jis galėtų važiuoti autobusų juostomis, stovėjimas senamiesčių zonose būtų nemokamas. Toks elektromobilis būtų skirtas kelionėms apie 50–70 km. Skaičiuojama, kad 90 proc. kelionių mieste ilgis neviršija 15–20 km. Po neilgo krovimo ir vėl galima važiuoti, per parą – iki 250 km. O pagrindinis krovimas vyksta naktį. Be to, elektriniams varikliams praktiškai nereikia aptarnavimo, o tai įmonėms sudaro nemažą dalį išlaidų“, – įsitikinęs elektromobilių entuziastas.

Jis pripažįsta, kad portale DELFI paskelbus sensacingą žinią apie lietuvišką elektromobilį už 25 tūkst. Lt, šiauliečių įmonė sulaukė labai daug dėmesio – apie šį projektą reportažus rodė net ir užsienio šalių televizijos, elektrinio „Twingo“ galimybėmis itin domėjosi prancūzai, kurių šalyje šis modelis labai populiarus. Taip pat atsiliepė daug lietuvaičių iš Danijos, Norvegijos, Olandijos – šiose šalyse elektromobilių pirkėjams taikomos įvairios lengvatos, tad buvo klausiama apie registracijos galimybes užsienyje.

Pasaulį nustebinę šiauliečiai nesustoja: planuose – elektromobilis už 20 tūkst. Lt
„Electron Twingo“ elektromobilis
© DELFI (P. Garkausko nuotr.)

„Nors dėmesio iš užsienio nestinga, labiau orientuojamės į namų rinką. Pradėdami kurti elektromobilį manėme, kad reikia kažko panašaus į „Twingo“, kuris būtų kuo pigesnis. Paaiškėjo, kad elektromobiliais domisi turtingesni žmonės, todėl jau turime pagamintą nedidelį elektromobilį pagal dabartinio modelio „Subaru Justy“ – jis jau tiks ieškantiems šiuolaikinio dizaino elektra varomo automobilio, tuo pasigirti mūsiškis „Twingo Electron“ negali, nors tai ir idealus, taupus, mažas modelis miestui“, – teigė „PB Group“ vadovas.

Nemažai besidominčiųjų elektromobiliais klausia, kada toks automobilis galės važinėti ne tik mieste, bet ir tolimais atstumais bei visiškai pakeisti įprastais degalais varomas mašinas. Ir nors dėl ribotų baterijų galimybių elektromobiliai šiuo atžvilgiu konkuruoti negali, vis dėlto jų patrauklumą galėtų padidinti išplėsta infrastruktūra. Kad tai nėra Sizifo darbas, įrodinėja patys elektromobilių kūrėjai. „Įrengėme vieną nemokamo įkrovimo vietą Šiauliuose. Esant reikalui, nesunkiai ir greit galima tą patį padaryti ir kituose miestuose. Iš esmės, tai – tik 220 V paprastas elektros lizdas, išvestas į lauką. Tokios įkrovimo vietos įrengimo kaštai – iki 150 Lt“, – dėstė D. Skulskis.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama