Itin sparčiu tempu didėjančios naftos kainos, nuolat didinami aplinkosaugos reikalavimai, itin didelis užterštumas miestuose, ekologiškumo siekimas – tai itin aktualios temos šiandieninėje visuomenėje, kurios vis dažniau paliečia vairuotojų ausis. Tad neveltui automobilių gamintojai pradėjo ir hibridų gamybą, kurie vis gausesne pasiūla tampa ir automobilių rinkoje. Visame pasaulyje ir Europoje vis dažniau renkamasi ne įprastinį, o hibridinį automobilį. Lietuvoje ši idėja dar įsigali tik po truputį, tačiau jau galima įsigyti tokius hibridus kaip „Toyota Prius“, „Yaris“, „Auris“, „Honda Jazz“ ar „Lexus“.
Nuotrauka iš flickr.com
Hibridiniai automobiliai, naudoja vidaus degimo variklį ir elektros akumuliatorius, varančius elektrinius variklius. Šiuolaikiniai masinės gamybos hibridiniai elektriniai automobiliai prailgina baterijos įkrovimą panaudodami variklį, kuris suka generatorių. Taip įkraunama baterija arba energija tiesiogiai teikiama į elektros variklius, varančius automobilį. Ko gero labiausiai vairuotojus dominantis aspektas yra tai, jog šie modeliai ypač taupūs miesto gatvėse, kur reikia dažnai stoviniuoti, mat baterijos kraunasi automobiliui važiuojant.
Hibrido variklis (2012 m. „Kia Optima“ hibridas). Nuotrauka Michael Sheehan
Hibridiniuose automobiliuose vienu metu naudojamos dvi arba daugiau varomosios sistemos. Populiariausias yra benzininio ir vieno arba daugiau elektrinių variklių derinys. Tačiau vietoj benzininio gali būti sumontuotas ir dyzelinis ar kitais alternatyviais degalais varomas variklis. Elektrinis variklis įkraunamas kitais varikliais arba panaudojant automobilio inercinių jėgų energiją, pvz., stabdymo metu. Hibridiniai automobiliai su tomis pačiomis degalų atsargomis nuvažiuoja didesnį atstumą, nei daugelis įprastų automobilių, taip pat ir jų į aplinką išskiriamų dujų emisija mažesnė.
Rinkoje šiuo metu yra tikrai iš ko rinktis: nuo septinviečio iki sportinio hibridinio automobilio tipų. Ką domina naujausių automobilių tendencijos, galima paminėti, jog jau šių metų rudenį (tačiau kol kas tik JAV) hibridų rinką turėtų papildyti naujasis „Honda Accord“, kuris pirkėjams žada pasiūlyti hibridinį, su 2,0 l, 163 AG benzininiu varikliu, variantą. Hibrido vairuotojai galės rinktis iš trijų automobilio vairavimo režimų: elektrinio (electric), benzininio-elektrinio (gasoline-electric) ar tiesioginio vairavimo (direct drive) režimų. Su šio „Accord“ hibridinio automobilio 6 kWh ličio baterija mieste bus galima nuvažiuoti 16–24 km ne didesniu nei 100 km/val. greičiu, o ją pakrauti bus galima greičiau nei per keturias valandas.
Galimybė pakrauti hibridinį automobilį iš elektros tinklo gerokai sumažina šių automobilių degalų sąnaudas, lyginant su įprastais hibridinės technologijos automobiliais. Nedidelius atstumus toks automobilis jau gali nuvažiuoti, varomas vien tik elektrinio variklio, o benzininis variklis panaudojamas, išsekus elektros energijos atsargoms.
Nors pasaulyje hibridinių automobilių naudojimas auga gan sparčiai, tačiau Lietuvoje tokiais pasiekimas pasidžiaugti dar negalime. Automobilių, kurie draugiški aplinkai, kaina mūsų šalyje kol kas yra gan didelė ir juos sau gali leisti tik apie 10 % pirkėjų, kadangi net naudotų hibridinių automobilių kaina, prilygsta naujam, įprastais degalais varomam automobilio modeliui.