Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 27 d. 20:30
Didiesiems metų išpardavimams įpusėjus būkite budrūs: populiariausia sukčių schema – įvelti kurjerius ir siuntų tarnybas
Lapkričio 27 d. 17:23
„Sunly“ pradeda didžiausio Baltijos šalyse saulės jėgainių parko statybas
Lapkričio 27 d. 14:54
Bijote DI kurtų įstatymų? Pasirodo, jie gali stiprinti demokratiją
Lapkričio 27 d. 11:56
Dvi medalio pusės: technologijos sukelia vienatvę ar ją palengvina?
Lapkričio 27 d. 08:16
Ar plaunant elektromobilį, gali nutrenkti elektra? Ką būtina žinoti?
Lapkričio 26 d. 20:28
Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks: būtina keisti keliavimo įpročius
Lapkričio 26 d. 17:52
Kad 3D spausdintuvai mokyklose nedulkėtų – naujų technologijų mokosi ir mokytojai
Lapkričio 26 d. 14:19
Ar dirbtinio intelekto sistemų kūrėjai atsako už šių sistemų sukeltą žalą?
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Naujieji elementai leis pakrauti elektrines transporto priemones per minutę

Publikuota: 2011-08-30 20:00
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Aut. teisės: ©MokslasPlius.lt
Inf. šaltinis: MokslasPlius.lt

Panašu, kad tai žada perversmą baterijų technologijoje, tačiau, iš tikrųjų, tai visai ne baterija. Tyrėjai iš „Nanotek Instruments Inc.“ kompanijos bei jos dukterinės kompanijos „Angstron Materials Inc.“, veikiančių Daytone, Ohajo valstijoje, sukūrė naują metodą, leidžiantį kurti energiją saugančius įrenginius.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Panašu, kad tai žada perversmą baterijų technologijoje, tačiau, iš tikrųjų, tai visai ne baterija. Tyrėjai iš „Nanotek Instruments Inc.“ kompanijos bei jos dukterinės kompanijos „Angstron Materials Inc.“, veikiančių Daytone, Ohajo valstijoje, sukūrė naują metodą, leidžiantį kurti energiją saugančius įrenginius.

Šiame metode naudojami tarp elektrodų, turinčių didelius grafeno paviršius, greitai judantys dideli ličio jonų kiekiai. Pasiūlytas energijos saugojimo įrenginys gali būti ypač naudingas elektrinėms transporto priemonėms, kurioms jis sumažintų pakrovimo laiką nuo kelių valandų iki mažiau nei minutės. Jis galėtų būti sėkmingai panaudojamas ir atsinaujinančios energijos saugojimui (pavyzdžiui, saulės energijos ar vėjo energijos).

Mokslininkai naująjį įrenginį pavadino „grafeno paviršiaus sukurtais ličio jonų apsikeitimo elementais“. Nors šiuo metu įrenginyje naudojamos ne pačios optimaliausios medžiagos bei konfigūracijos, tačiau jie jau dabar lenkia visais parametrais ličio jonų baterijas ir superkondensatoriuose gaunamą galios tankį. Naujasis įrenginys gali perduoti 100 kW/kgcell galios tankį, o tai yra šimtą kartą daugiau už komercinėse ličio jonų baterijose gaunamą galios tankį ir dešimt kartų daugiau už superkondensatorius. Didesnis galios tankis reiškia didesnę energijos perdavimo spartą, o tai reiškia ir greitesnį pakrovimo laiką. Taip pat naujuosiuose elementuose saugomas energijos tankis lygus 160 Wh/kgcell. Tai sulyginama su ličio jonų baterijų energijos tankiu, bet yra apie trisdešimt kartų daugiau nei gali pasiekti įprasti superkondensatoriai. Didesnis energijos tankis reiškia, kad įrenginyje gali būti saugoma daugiau energijos, tai yra elektrinė transporto priemonė galės ilgiau važiuoti.

Naujieji elementai leis pakrauti elektrines transporto priemones per minutę
Palyginti superkondensatorių, baterijų ir naujųjų elementų (prie skirtingų elektrodų storių) parametrai

„Esant tam pačiam įrenginio svoriui, naujaisiais elementais bei ličio jonų baterijomis varomos transporto priemonės nuvažiuos panašų atstumą, – pasakė Bor Z. Jang, kuris yra vienas iš Nanotek Instruments ir Angstron Materials kompanijų įkūrėjų. – Mūsų elementai, panašiai kaip ir ličio jonų baterijos, gali dar būti tobulinami siekiant padidinti energijos tankį, o tuo pačiu ir nuvažiuojamą atstumą. Tačiau, iš principo, sukurti naujieji elementai gali būti pakrauti per keletą minučių, o gal būt net mažiau nei per minutę. Tuo tarpu ličio jonų baterijoms, dabar naudojamoms elektrinėse transporto priemonėse, reikia keletos valandų.“

Jang kartu su bendraautoriais iš minėtų kompanijų atspausdino savo tyrimų rezultatus apie kitos kartos energijos saugojimo įrenginius „Nano Letters“ žurnale. Abi kompanijos specializuojasi nanomedžiagų komercializacijoje. Pavyzdžiui, Angstron yra didžiausia pasaulyje nanografeno plokštelių gamintoja.

Mokslininkai savo straipsnyje paaiškino, kad baterijos ir superkondensatoriai turi savo pranašumų ir trūkumų, jei lyginti energijos saugojimą. Ličio jonų baterijos pasiekia didesnį energijos tankį (120–150 Wh/kgcell) nei superkondensatoriai (5 Wh/kgcell). Tačiau ličio jonų baterijos pasižymi mažesniu galios tankiu (1 kW/kgcell lyginant su 10 kW/kgcell). Daugelis mokslinių grupių deda dideles pastangas siekdami padidinti ličio jonų baterijų galios tankį arba superkondensatorių energijos tankį. Tačiau visiems šiems tyrimams dar reikia labai daug laiko. Sukūrus visiškai naują bazę, naujieji energijos saugojimui skirti įrenginiai padės apeiti iškilusias problemas.

„Naujos rūšies energijos saugojimui skirtų įrenginių sukūrimas nutiesia tiltą tarp buvusios prarajos, skyrusios ličio jonų baterijas ir superkondensatorius, – pasakė Jangas. – Svarbiausia, kad visiškai naujas energijos saugojimo įrenginių konstravimo požiūris gali leisti mokslininkams pasiekti didelį energijos tankį bei didelį galios tankį neaukojant vieno iš jų.“

Naujieji elementai leis pakrauti elektrines transporto priemones per minutę
Parodyta, kaip didelis paviršinis naujųjų elementų elektrodų plotas leidžia tarp elektrodų greitai judėti dideliam jonų skaičiui, tokiu būdu yra užtikrinamas mažas elemento pakrovimo laikas

Naujojo įrenginio labai gero pasirodymo esminiai elementai yra katodas ir anodas, turintys didelius grafeno paviršius. Gamindami elementą mokslininkai patalpino ličio metalą šalia anodo. Per pirmą iškrovos ciklą litis yra jonizuojamas, ir susikuria žymiai didesnis jonų skaičius, lyginant su ličio jonų baterijomis. Naudojant bateriją jonai juda per skystą elektrolitą link katodo, kur jie praeina poras ir pasiekia katodo viduje esantį, didelį paviršinį plotą turintį, grafeną. Pakrovimo metu didelis skaičius ličio jonų greitai juda nuo katodo link anodo. Elektrodų dideli paviršiaus plotai užtikrina greitą didelio jonų skaičiaus judėjimą tarp elektrodų, tai yra pasiekiamas dideli energijos ir galios tankiai. Mokslininkai paaiškino, kad apsikeitimas ličio jonais tarp porėtų elektrodų paviršių reikalauja žymiai mažiau laiko nei to reikia baterijose, kur jonai patenka į elektrodų viduje esančias poras.

Eksperimente buvo naudoti skirtingų rūšių grafenai (oksiduoti, vienasluoksniai ir daugiasluoksniai). Tačiau reikia toliau tirti medžiagas ir įmanomas konfigūracijas norint gauti dar geresnius įrenginio parametrus. Planuojama nagrinėti ir naujųjų elementų gyvavimo laiką. Buvo pastebėta, kad įrenginys išlaiko savo talpą iki devyniasdešimt penkių procentų po tūkstančio ciklų. Planuojama ištirti, kokią įtaką įrenginio veiklai turi įvairūs ličio saugojimo būdai.

„Nematome jokių trukdžių duotos technologijos komercializacijai, – pasakė Jangas. – Nors grafeno kaina dabar yra didelė, mūsų Angstron Materials Inc. kompanija aktyviai ieško būdų kaip padidinti grafeno gamybos pajėgumus. Tikimasi, kad grafeno kaina per artimiausią vienerių – trejų metų laikotarpį stipriai sumažės.“


MokslasPlius.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama