Šių metų pavasarį įvykusi avarija Japonijos Fukušimos atominėje elektrinėje privertė ne tik peržiūrėti visų šioje šalyje veikiančių atominių elektrinių saugumo standartus, bet ir ieškoti alternatyvų atominei energetikai. Prie šių paieškų žada prisijungti ir Japonijos automobilių gamintojai.
Koncernas „Nissan“ pristatė naują prieš metus jos pradėto gaminti elektromobilio „Nissan Leaf“ įkrovos technologiją panaudojant saulės baterijas. Bendrovė ant savo būstinės Yokohamoje stogo įrengė saulės baterijas, sudarytas iš 488 elementų, kurių gaminama elektros energija bus naudojama šalia esančioje aikštelėje elektromobiliams įkrauti.
Įdomu tai, kad susikaupusį elektros energijos perteklių ketinama laikyti pastato rūsyje įrengtose baterijose, paimtose iš keturių „Nissan Leaf“ elektromobilių. „Nissan“ skaičiavimais, ant jos būstinės stogo įrengtų saulės baterijų pajėgumų turėtų pakakti net 1,8 tūkst. elektromobilių įkrauti per metus. Viena įkrauta „Nissan Leaf“ baterija yra sukaupusi elektros energijos, kuri patenkintų vidutinio gyvenamojo namo dviejų dienų elektros poreikius.
„Nissan“ teigimu, jos elektromobiliuose esančios baterijos gali būti naudojamos ilgiau už pačius automobilius. Bendrovės skaičiavimu, net ir po 10 metų naudojimo šio baterijos bus išsaugojusios 70–80 proc. savo talpos. Įvertinus dar ir tai, kad jų utilizacija bent jau šiuo metu kainuoja brangiai, šias baterijas gali būti prasminga panaudoti antrą kartą, pavyzdžiui, perteklinei elektros energijai kaupti.
Nors vėjo ir saulės energijos naudojimas yra saugus ir pakankamai ekologiškas elektros energijos gamybos būdas, jis turi vieną didelį trūkumą – nepastovumą. Dabartinė problema ta, kad nėra tokios didelės talpos baterijų, kuriose būtų galima kaupti energijos perteklių jos gamybos piko metu ir jį naudoti tada, kai elektros gaminama mažai. Panaudotos elektromobilių baterijos gali būti vienas sprendimų, padedančių išsaugoti perteklinę elektros energiją.
Komerciniam naudojimui pritaikytas elektros energijos talpyklas „Nissan“ planuoja pradėti siūlyti nuo 2016 metų, o namų naudojimui pritaikytos elektros energijos talpyklos gali pasirodyti jau kitąmet.
Panašų sprendimą ketina pasiūlyti kiti japonų automobilių gamintojai „Toyota“ ir „Honda“. Jos kuria schemas, kurios suderintų ant gyvenamojo namo įrengtų baterijų ir elektromobilio baterijos darbo režimus, kai dienos metu namą elektra aprūpintų saulės baterijos, o naktį elektra būtų tiekiama iš elektromobilio baterijos.
Po kovą 11 dieną rytines Japonijos pakrantes nusiaubusio cunamio buvo sutrikdytas Fukušimoje veikusios atominės elektrinės darbas. Padėtį joje pavyko stabilizuoti per keletą mėnesių, tačiau į aplinką pateko dideli kiekiai radioaktyvių teršalų, elektrinės reaktoriai buvo smarkiai pažeisti.
Ši avarija privertė Japoniją peržiūrėti visų šalyje veikiančių atominių elektrinių saugumo standartus, paankstinti kai kurių iš jų uždarymo datas, sustabdyti planus statyti naujas atomines elektrines. Dėl to šalis ateityje gali susidurti su elektros energijos trūkumu, kaip alternatyvą atominei energetikai šalis ketina sparčiau vystyti atsinaujinančios energetikos sektorių.