„Superautobusas“. „Gizmag.com“ |
---|
Delfto technologijos universiteto (Nyderlandai) specialistai ruošia futuristiškai atrodančios transporto priemonės, pavadintos „Superbus“, prototipą, pranešė „Gizmag.com“. Į limuziną panašiame 15 metrų ilgio „superautobuse“ yra 23 vietos keleiviams, 16 durų ir 4 elektros varikliai, kurie, naudodami įkraunamų akumuliatorių energiją, galės išvystyti iki 250 km/h greitį.
Priklausomai nuo eismo sąlygų „Superbus“ galės keisti važiuoklės prošvaistę: mieste ji siektų 40 cm, o specialiose jam skirtose tarpmiestinėse magistralėse būtų sumažinta iki 7 cm, kad „superautobusas“ galėtų važiuoti maksimaliu greičiu. Tokias „supermagistrales“ numatoma statyti šalia Nyderlanduose jau veikiančių autostradų, kad „Superbus“ galėtų valdyti autopilotai. Kad žiemą būtų galima išvengti kelio apledėjimo, vasaros metu tokių kelių danga kaups šiluminę energiją, kuri bus naudojama žiemos mėnesiais.
„Superbus“ projekto vykdytojai ruošia naujos transporto priemonės prototipą. „Gizmag.com“ nuotr.
Skamba kaip fantastinė pasakėlė? Galbūt, tačiau pirminis „Superbus“ prototipo variantas jau išlaikė visus nepriklausomo Lelystado RDW bandymų centro, skirto transporto priemonių tyrimams, bandymus. Paskutinis iš jų buvo atliktas dar 2009 m. sausio 31 dieną. Po to Delfto Technologijos universiteto specialistai nusprendė pradėti „Superbus“ prototipo gamybą. Šių metų sausio pabaigoje buvo užbaigta vidinė „superautobuso“ apdaila. Kada prototipas bus visiškai užbaigtas, neskelbiama, tačiau jeigu jo bandymai bus sėkmingi, olandų inžinieriai tikisi po kelerių metų paruošti jį masinei gamybai.
Pranešama, kad „Superbus“ korpusas pagamintas iš anglies pluošto kompozito ir kitų šiuolaikinių medžiagų, pasižyminčių dideliu tvirtumu, mažu svoriu ir gerai sugeriančių smūgio energiją. Naudojamos ir specialios padangos, maksimaliai sumažinančios energijos sąnaudas, savo savybėmis primenančios lenktyninius automobilius.
„Superautobuso“ saugumą užtikrins greitai reaguojanti elektroninio valdymo sistema ir kliūčių aptikimo radaras, fiksuojantis objektus kelių šimtų metrų atstumu. Be to, jame bus įrengta apie 750 įvairių daviklių, be kita ko pranešančių, ar visi keleiviai užsisegė saugos diržus ir ar atsidarant bei užsidarant durims nieko nėra šalia. Kad keleiviams būtų patogiau pasiekti savo vietas, abiejuose „superautobuso“ pusėse įrengta po 8 duris.
Keleiviams skirta „Superbus“ salono dalis suskirstyta į atskiras „kabinas“ su krėslais ir kiekvienam keleiviui skirtu staliuku, ausinėmis bei interaktyviu ekranu. Norintys patogiau bendrauti gali susėsti aplink sulankstomą konferencijų stalą.
Pasak projekto vykdytojų, kelionę tokiu „superautobusu“ bus galima užsisakyti SMS žinute ar internetu. Sistema suskirstys keleivius pagal reikiamus maršrutus parinkdama optimalius kelionės parametrus, t. y. maksimaliai sumažindama kelionės atstumą ir sustojimų skaičių. Nors „Superbus“ neturės iš anksto patvirtintų tvarkaraščių, „superautobusai“ vis tiek bus laikomi Nyderlandų viešojo transporto sistemos dalimi, o kelionės kaina esą bus panaši į dabartinius viešojo transporto priemonių įkainius.
„Superbus“ projekte dalyvauja apie 45 bendrovių, tarp jų „Bose“, „Bosh“, „Logitech“, „Hella“ ir „E2M Technologies“. Jį finansuoja ne tik privatūs investuotojai, bet ir Nyderlandų vyriausybė, jau skyrusi 77 mln. eurų, sakoma pranešime.
Šiame vaizdo siužete – pradinė „Superbus“ vizija.