Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 26 d. 20:28
Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks: būtina keisti keliavimo įpročius
Lapkričio 26 d. 17:52
Kad 3D spausdintuvai mokyklose nedulkėtų – naujų technologijų mokosi ir mokytojai
Lapkričio 26 d. 14:19
Ar dirbtinio intelekto sistemų kūrėjai atsako už šių sistemų sukeltą žalą?
Lapkričio 26 d. 11:35
Dinamiškas ir universalus: antros kartos „Audi Q5 Sportback“
Lapkričio 26 d. 08:35
„Sony“ pristato antros kartos „Alpha 1 II“ pilno kadro fotoaparatą
Lapkričio 25 d. 20:25
Elektrinis sunkvežimis „Renault Trucks E-Tech T“ viena įkrova nuvažiuos 600 km
Lapkričio 25 d. 17:22
„Sony“ pristato pirmąjį „G Master“ standartinį priartinantį objektyvą su pastovia F2 diafragma
Lapkričio 25 d. 14:49
Apsaugokite savo namus: gyventojų klaidos, kurios traukia vagis, ir ekspertų sprendimai
Lapkričio 25 d. 11:20
Iš proto varanti senutė: kaip DI kovoja su telefoniniais sukčiais?
Lapkričio 25 d. 08:34
Kaip ištrinti fono paveikslėlį „iPhone“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

„Energy by Motion“ (EBM) – mitas ar tikrovė?

Publikuota: 2010-01-22 07:08
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Vengrijos sostinėje Budapešte įsikūrusios kompanijos „Gamma Managers“ sukurta mašina „Energy by Motion“ iš esmės yra elektromagnetinis motoras, kuris jo kūrėjų teigimu, sukuria daugiau elektros nei jos reikia pačiam motorui sukti. Nors pirmosios žinios apie šią technologiją pasirodė dar 2001 metais, realių jos pritaikymų iki šiol taip ir neatsirado.

 Rodyti komentarus (17)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vengrijos sostinėje Budapešte įsikūrusios kompanijos „Gamma Managers“ sukurta mašina „Energy by Motion“ (EBM) iš esmės yra elektromagnetinis motoras, kuris jo kūrėjų teigimu, sukuria daugiau elektros nei jos reikia pačiam motorui sukti. Nors pirmosios žinios apie šią technologiją pasirodė dar 2001 metais, realių jos pritaikymų iki šiol taip ir neatsirado.

Teoriškai, „Energy by Motion“ yra atsinaujinantis, švarus ir pigus energijos šaltinis, kuris energiją gauna iš magnetinio srauto. Gamintojas netgi teigia, jog visiškai įmanoma pagaminti komercinę energiją gaminančio motoro versiją; vienintelis dalykas, kurio reikia – tai investicijos. Informacijos apie EBM pateikiama labai nedaug, tad idėjos peršasi dvi: arba viskas yra tik apgaulė, arba technologija yra tokia gera, jog jos kūrėjams neapsimoka atskleisti jų kūrinio veikimo principo. Žinoma tai, jog EBM yra unikalios konstrukcijos besisukanti elektrinė mašina, kurią galima tuo pat metu naudoti elektros ir šiluminei energijai gaminti. Jai pagaminti naudojamos įprastinės šiuolaikinės medžiagos: laminuotas elektrotechninis plienas, varinės apvijos, guoliai, izoliacinės medžiagos, ašies plienas ir kitos, t. y. panašiai kaip ir visiems kitiems dabartiniams komerciniams motorams arba generatoriams. Gamybos technologijos taip pat yra visiškai standartinės. „Ūkiškai“ kalbant, kuo didesnė generatoriaus masė, tuo didesnė juo tiekiama perteklinė energija.

EBM motoras
EBM motoras

Tačiau panašumas išradėjų teigimu ties čia ir baigiasi. Remiantis jų matavimų duomenimis, suminė pagaminta elektros ir šiluminė energija, motorui sukantis jo paties kuriamame magnetiniame lauke, yra didesnė už suvartojamą energiją. Panašu, kad neįprasta EBM mašinos geometrija „leidžia pagaminti“ energiją iš tų pačių laukų, kurie sukuria sukamąjį mechaninį judėjimą, t. y. išnaudojant magnetinius srautus, sukurtus „įprastinių“ nuolatinių magnetų arba elektromagnetų. Šio proceso metu pagaminta elektra ir šiluma gali būti naudojama visose praktinėse srityse, taip pat gaminti vandenilį, gėlinti jūros vandenį ir jį transportuoti dideliais atstumais, maitinti ir šildyti šiltnamius, ir taip toliau. Įdomu ir tai, jog teigiama, kad mechaninę motoro sukimo jėgą galima tiesiogiai (!) naudoti pačioms įvairiausioms transporto priemonėms varyti.

EBM motoro testavimas
EBM motoro testavimas

„Gamma Manager“ teigimu, technologija yra ne branduolinė, ne toksiška, nesukuria triukšmo ar atliekų ir yra 100 % draugiška aplinkai ir veikia autonomiškai. EBM tyrimai ir pirmieji projektavimo darbai pradėti 1980 metais Toronto (Kanada), Hjustono (JAV), Londono (Didžioji Britanija) ir Budapešto (Vengrija) laboratorijose. Darbams vadovavo „Gamma Group“ padalinys „Electro ERG Limited“ (EEL), vadovaujant profesoriui L. I. Szabó's. Kompanijos svetainėje teigiama, jog jei už generatoriaus gaminamą energiją imti 75–80 % mokestį lyginant su daugumos šalių energijos tarifais, esant 65 % apkrovai, tai investuoto kapitalo atsipirkimo laikas būtų mažesnis nei 4 metai. Jėgainę būtų galima įrengti „per labai trumpą laiką nuo užsakymo priėmimo“.

Vidutinė EBM jėgainės kaina, atsižvelgiant į jos galią, yra mažiau kaip 2000 dolerių už kilovatą, o naudingo veikimo laikas „siekia 40 metų“. Dar prieš ketverius metus buvo žadama, jog produkto populiarinimo tikslais EEL finansuos nuo 50 iki 55 procentų visų investicijų į EBM produkciją. „Mes be jokių problemų galime pagaminti kelių kilovatų galios EBM jėgaines, kurių naudingumo koeficientas gerokai viršija vienetą, ir visa tai be jokios taršos ar emisijų!“, – teigiama viename gamintojo pareiškime. „Viena šių 10 megavatų galios mašinų šildys 280 namų ir tieks energiją jų oro kondicionavimo sistemoms, be to, gyventojai naudosis pigia energija, kurios kaina neviršys šešių centų [USD] už kilovatvalandę“. Tiesa, nei viena tokio tipo komercinės paskirties jėgainė iki šiol dar nebuvo pagaminta.

EBM motoro viršutinė dalis (atviras korpusas)
EBM motoro viršutinė dalis (atviras korpusas)

„Viskas ko reikia, norint startuoti EBM, tai mažas motoras arba variklis, kuris sukurtų sukimo momentą, savo galia atitinkantį maždaug 2,5–5 % nominaliosios išėjimo galios, atsižvelgiant į tai, kaip greitai jūs jį norite paleisti. Tam gali tikti net automobilinis starteris. Pradžioje elektrinis variklis įsuka EBM agregatą, kol jis įsisuka iki darbinio greičio. Perteklinė ašies galia į elektrą konvertuojama panaudojant prie tos pačios ašies pritvirtintą sinchroninį generatorių. Nedidelis kiekis elektros grąžinamas į EBM, kad palaikytų jo sukimąsi. Perteklinę energiją galima sunaudoti arba parduoti siekiant pelno. Kitaip tariant, jei mes parduodame 10 MW agregatą, jis jums realiai pagamintų 15 MW. Atsižvelgiant į jo dydį, atgal į EBM motorą būtų paduodama nuo vieno iki dešimties procentų sugeneruojamos energijos. Tai veiktų 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę; viskas ko reikia, tai nepradanginti apvijose sugeneruoto magnetinio srauto“, – 2006 metų spalio 11 dieną aiškino idėjos sumanytojas Szabo.

Internete patalpintas ketverių metų senumo video pasakoja lygiai tą pačią istoriją, kaip ir šiandien: tinkamas komerciniam naudojimui, pirmas komercinis prototipas bus pagamintas jau netrukus, jį jau patikrino daugybė mokslininkų ir dar daugiau prisidėjo jį kuriant.

Energijos gamybos sistemos valdymo kambarys
Energijos gamybos sistemos valdymo kambarys

Energetikos asociacijos „New Energy Congress“ narys Sterling D. Allan 2006 metų spalio 17 dieną rašė: „Stebėdamas video ir prieš kelias dienas ėmęs interviu iš profesoriaus Szabo, aš galvojau, jog visa tai sukurta visai neseniai (per kelis paskutiniuosius mėnesius ar savaites). Tuometinė formuluotė akivaizdžiai panaši į dabartinę jų poziciją. Dėl to kiek suglumau, kai video pabaigoje buvo užsiminta, jog planuojama pirmojo komercinio įrenginio užbaigimo data – 2002-ieji metai. Dar tada jie teigė tą patį, ką teigia ir dabar, praėjus jau ketveriems metams“. Sprendžiant pagal dabartiniu metu pateikiamą informaciją, niekas nepasikeitė ir 2010-ais, praėjus dar ketveriems metams.

„Mano galva, „paruoštas komerciniam naudojimui“ turi tenkinti būtiną sąlygą – kad egzistuoja gamybinis prototipas, kuris kruopščiai išbandytas, siekiant atitikti atšiaurius komercinio naudojimo reikalavimus. Jie net neturi veikiančio prototipo (veikiančio autonomiškai, ir kuris pagamintų tiek energijos, kad ją būtų galima parduoti), nekalbant apie tai, kad nėra išsamiai išbandyto gamybinio prototipo“, – savo atsiliepime rašo Sterling D. Allan.

Energijos gamybos valdymo pultas
Energijos gamybos valdymo pultas

2006 metų spalio 18 dieną tos pačios „New Energy Congress“ asociacijos narys Andrew Michrowski, kiek sušvelnindamas situaciją, rašė: „Šiam nelogiškumui pagrįsti gali egzistuoti ir racionali priežastis: adekvataus kapitalo nebuvimas. Norint sukonstruoti komercinio masto modelį, reikalinga daug pinigų - lygiai kaip kad daug pinigų reikia, norint sukonstruoti komercinės paskirties užtvanką ar mazutu arba dujomis maitinamą elektrinę. Mes neturėtume iš to šaipytis: pirmoji fotokopijavimo mašina buvo pagaminta pralaukus 11 metų nuo jos sukūrimo. Kažkada panašiai atsitiko su pirmuoju dyzeliniu varikliu, kol pasaulis išvydo pirmąjį „komercinį“ gaminį. Taip pat atkreipkite dėmesį į tai, kad kompanija į pasaulinę areną papuolė palyginti neseniai, kelių paskutiniųjų savaičių bėgyje [Red.: 2006-ųjų informacija]. Sprendžiant iš matomos gamyklos ir darbininkų kiekio, jie turėtų būti pasirengę gamybai, tarkime, 2002 metais, bet ar JŪS ją pradėtumėte, neturėdami pakankamai pinigų arba užsakymų? Net NASA arba „Pentagonas“ nieko nekonstruoja be atitinkamo finansavimo“.

Patalpa, kurioje neva laikomos trys EBM įrenginio versijos
Patalpa, kurioje neva laikomos trys EBM įrenginio versijos

2008 metų vasario 12 dieną vyriausia „Gamma Manager“ vadybininkė Krisztina Sulyok pareiškė: „Mes iki šiol neturime veikiančio 10MW galios prototipo, ir ieškome investuotojų pirmajai komercinio dydžio autonominei EBM jėgainei statyti. Mūsų EBM jėgainės konstrukcija gali būti pritaikyta nuo 1,5MW iki 225MW galiai tiekti“. 2008 metų balandžio 24 dieną ji papildė šią informaciją: „Mes ieškome investuotojų pirmajam mažiausiai 1,5MW galios įrenginiui konstruoti“. Kol kas visi kompanijos pranešimai tuo ir užsibaigia. Kiek čia tiesos, ir ar nusimato dar kokių nors šios technologijos perspektyvų, spręsti jums.

EBM įrangos gamybos ir testavimo patalpos vaizdas
EBM įrangos gamybos ir testavimo patalpos vaizdas

Parengta pagal:


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama