Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Ateitis priklauso elektromobiliams

Publikuota: 2009-11-18 13:12
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Autorius: Vytenis Kudarauskas
Aut. teisės: ©Balsas.lt
Inf. šaltinis: Balsas.lt

Elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai tampa nauja automobilių pasaulio tendencija. Gamintojai, daugiau ar mažiau, bet užsimena apie elektromobilius, kaip apie ateities transporto priemones, kurios sėkmingai pakeis šiandien naudojamus automobilius su vidaus degimo varikliu.

 Rodyti komentarus (5)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elektros prietaisais naudojamės kasdien. Pradedant paprasčiausia lempute, baigiant nepakeičiamais buityje šaldytuvu ar mikrobangų krosnele. Kodėl daugeliui reikalingas automobilis taip pat negali būti varomas elektra?

Elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai tampa nauja automobilių pasaulio tendencija. Gamintojai, daugiau ar mažiau, bet užsimena apie elektromobilius, kaip apie ateities transporto priemones, kurios sėkmingai pakeis šiandien naudojamus automobilius su vidaus degimo varikliu. Vieni gamintojai pristato vizijas, kaip jie įsivaizduoja elektra varomus automobilius, kiti rodo gamybai paruoštus hibridus arba elektromobilius, kurie gali puikiausiai tarnauti kasdien.

Vien tik elektra varomų, masinei produkcijai parengtų automobilių pradininku galima laikyti „General Motors“ elektromobilį EV1 (Electric Vechicle One). Į masinę gamybą jis buvo išleistas dar 1996 metais, ir juo prekiauti pradėta Kalifornijos valstijoje, JAV. Tai buvo nedidelis, dviejų durų, dviejų sėdimų vietų kupė automobilis. Juo buvo galima naudotis kasdien, nes pilnai įkrautas jis galėjo nuvažiuoti iki 120 km. Važinėjant tik mieste, to turėtų pilnai pakakti. EV1 buvo pirmasis toks elektromobilis, todėl kai kurie vairuotojai jo nepripažino ir ignoravo. Todėl „General Motors“ turėjo sugalvoti reklamos kampaniją, kuri pakeistų vairuotojų nusistatymą. Taip šis automobilis atsidūrė kino žvaigždžių garažuose. Tai buvo veiksminga. Dauguma išbandžiusių šį automobilį liko juo sužavėti ir apie EV1 pradėjo kalbėti kaip apie vieną geriausių automobilių - juk jis mažas, praktiškas ir, svarbiausia, į atmosferą neišmeta nei vieno gramo anglies dvideginio. Greitai susidomėjimas šiuo automobiliu išaugo, tačiau 1999 metais jo gamyba buvo nutraukta. „General Motors“ atsiėmė visus automobilius iš savo klientų ir juos sunaikino. Liko tik keli egzemplioriai, kurie puikuojasi muziejuose. Buvo nutarta nutraukti šio automobilio gamybą, kadangi jis nepasiteisino ir neatsipirko. „General Motors“ teigė, jog jam trūksta populiarumo, yra per mažai susidomėjimo ir potencialių klientų.

Hibridinis „Lexus GS“
Hibridinis „Lexus GS“

Nepaisant to, kad EV1 gamyba buvo nutraukta, susidomėjimas elektromobiliais ir hibridais išliko. Geriausiai tuo pasinaudojo „Toyota“, kai pristatė populiariausią hibridinį automobilį „Prius“. Tai buvo pirmasis masiškai gamintas hibridinis automobilis. Prekyba juo prasidėjo dar 1997 metais Japonijoje, o likusiam pasauliui jis buvo pristatytas 2000 metais. Pirmoji „Prius“ karta nesusilaukė didelio pasaulinio pripažinimo, nes technologija dar nebuvo tobula ir iškildavo nemažai nesklandumų derinant vidaus degimo ir elektros variklių darbą. Taip pat automobilis buvo ganėtinai brangus. Nepaisant to, tai buvo puiki pradžia, nes 2004 metais pasirodžiusi antroji „Prius“ karta hibridinių automobilių virusu užkrėtė visą pasaulį. „Prius II“ hibridinė sistema buvo kur kas tobulesnė nei pirmtako, dizainas taip pat buvo modernesnis. Svarbu ir tai, jog automobilis buvo praktiškas. Vidutinio dydžio 5 durų hečbekas su vidutinio dydžio bagažine galėjo patenkinti visus vidutinės šeimos poreikius. Tačiau svarbiausia, jog „Prius II“ hibridinė pavara buvo efektyvi ir leido taupyti kurą. Šiemet pasirodė trečioji „Prius“ karta. „Toyota“ dar labiau pagerino hibridinės pavaros veikimą, kas leido pasiekti, jog automobilis vidutiniškai 100 km. sunaudoja tik 3,9 litro kuro. Taip pat „Prius III“ tapo dar kokybiškesnis ir saugesnis, o jo kaina nėra daug didesnė, palyginti su kitais tokios klasės automobiliais, kurie neturi hibridinės pavaros.

Į hibridinių ir elektrinių automobilių pasaulį puikiai įsilieja ir prabangūs automobiliai. Vienu geriausiu pavyzdžių galėtume laikyti „Lexus“, kurių gaminami hibridiniai automobiliai susilaukė sėkmės visame pasaulyje. Vidutinio dydžio sedanas GS, limuzinas LS arba padidinto pravažumo RX visureigis, gali pasigirti aukščiausios klasės prabanga ir ekonomija. Hibridinės pavaros naudojimas „Lexus“ automobiliuose leidžia sutaupyti nemažai kuro, palyginti su versijomis, varomomis tik vidaus degimo varikliais. Beje, nepaisant to, jog hibridinės versijos kur kas brangesnės, tačiau pirkėjai mieliau renkasi jas, nes papildomai išleisti pinigai atsiperka.

Apie elektromobilius arba hibridus vis dažniau prasitaria ir Europos automobilių gamintojais. Visiškai neseniai apie planus gaminti elektromobilius paskelbė „Renault“. Iki 2012 metų jie planuoja masinei gamybai parengti kelis vien tik elektra varomus automobilius, kurie būtų praktiški, tinkami naudoti kasdien ir kainuotų ne brangiau nei automobiliai su vidaus degimo varikliu. Apie hibridinius automobilius užsimena ir „Peugeot-Citroen“ koncernas, kuris dalyje savo konceptinių modelių demonstruoja elektros ir dyzelinio variklio hibridinę pavarą, kuri turėtų būti naudojama kai kuriuose naujuose modeliuose.

Elektra žengia ir į automobilių pasaulį. Daugiau ar mažiau, tačiau ji vis labiau naudojama kaip alternatyva benzinui ar dyzelinui. Vieni gamintojai jau gamina elektromobilius arba hibridinius automobilius, o kiti nepaliaujamai kuria tokias technologijas ir ruošiasi jas pritaikyti ateities modeliuose.


Balsas.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama