Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
Gruodžio 19 d. 20:18
Naudingi patarimai, kurie padės maksimaliai padidinti jūsų elektrinio automobilio priemonės įveikiamą atstumą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektrą Italijoje gamins aitvarai

Publikuota: 2009-10-18 07:02
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Aut. teisės: ©Balsas.lt
Inf. šaltinis: Balsas.lt

Italijos bendrovė „KiteGen Research“ stato 450 kvadratinių metrų dydžio aitvarą naudojančią vėjo elektrinę, kurios galia sieks 3 MW. Pasak specialistų, tokios aitvarų jėgainės gali pasiekti 1 GW ir dar didesnę elektrinę galią, o jas statyti galima bet kurioje pasaulio vietoje.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Italijos bendrovė „KiteGen Research“ stato 450 kvadratinių metrų dydžio aitvarą naudojančią vėjo elektrinę, kurios galia sieks 3 MW. Pasak specialistų, tokios aitvarų jėgainės gali pasiekti 1 GW ir dar didesnę elektrinę galią, o jas statyti galima bet kurioje pasaulio vietoje.

Kad į dangų iškelti aitvarai gali gaminti elektrą, „KiteGen Research“ pademonstravo pagaminusi 60 kvadratinių metrų dydžio aitvarą, leidžiamą į maksimalų 780 metrų aukštį.

Tokių vėjo elektrinių veikimo principas iš pažiūros paprastas: į didesnį nei 800 metrų aukštį iškelti aitvarai, naudodami vėjo energiją, tempia juos laikančius lynus, o traukos jėga perduodama elektros energiją gaminančiam kintamosios srovės generatoriui. Kai aitvaras kildamas išvynioja įtvirtintą lyną, kompiuterinė jo valdymo sistema „perveda“ jį į šoninio slydimo režimą, jis „nusilpsta“ ir ima leistis. Lynus vyniojantys elektros varikliai jį nutraukia į mažesnį aukštį, iš kurio jis vėl pakyla su nauja jėga.

„KiteGen Research“
„KiteGen Research“ iliustr.

Prototipinis „KiteGen Research“ įrenginys gali pasiekti iki 40 KW elektrinę galią. Tačiau įdomiausia, kad, pasak šios vėjo energetikos šakos entuziastų, aitvarų elektrinių galią riboja tik pačių aitvarų ir tokioms jėgainėms skirtos teritorijos plotas. Apskaičiuota, kad bendra Žemės atmosferos vėjų galia siekia nuo 1700 iki 3500 teravatų (TW), o bendras žmonijos energijos poreikis sudaro apie 14 TW (1 teravaitas lygus milijardui kilovatų).

„KiteGen Research“ specialistų teigimu, aitvarų elektrinės yra kur kas pranašesnės už įprastas vėjo turbinas: 80 metrų aukštyje vėjo greitis vidutiniškai siekia 4,6 m/s, o vėjo galios tankis – 58 W/m². Tuo tarpu 800 metrų aukštyje vidutinis troposferos vėjų greitis siekia 7,2 m/s, o jų galios tankis beveik 4 kartus didesnis (205 W/m²).

Tai esą paaiškina, kodėl aitvarų elektrinės gali pasiekti tokią didelę elektrinę galią, o jų statybai reikia palyginti nedaug vietos. Aitvarų generatorių masyvas, sujungtas į vadinamąją „karuselę“, gali gaminti tiek pat energijos, kaip ir 150 naujausios kartos vėjo generatorių. Tokiam 150 vėjo jėgainių parkui reikėtų daugiau nei 40 kvadratinių kilometrų teritorijos, o aitvarų „karuselei“ – vos 5 km².

„KiteGen Research“ iliustr.
„KiteGen Research“ iliustr.

Galimybė jungti aitvarų generatorius į praktiškai neriboto dydžio masyvus leidžia pasiekti įspūdingą elektrinę galią. Bendrovės atstovų teigimu, jau svarstoma apie 1 GW ir dar galingesnių tokių elektrinių projektus. Elektros gamybos kaštai tokiose elektrinėse yra mažesni, nei deginant iškastinį kurą. Apskaičiuota, kad 100 MW galios elektrinėje, kuriai reikia 1 km skersmens apsauginės zonos, pagaminta elektra kainuotų mažiau nei 3 eurocentus už kilovatvalandę. 100 MW galios „aitvarų“ masyvas per metus galėtų pagaminti apie 500 GWh energijos – tokio jos kiekio 2003 m. pakakdavo 86 000 Europos gyventojų reikmėms.

„KiteGen Research“ aitvarus valdo kompiuterinė sistema, naudojanti aitvaruose įrengtų elektroninių aviacijos daviklių informaciją. Ji padeda nustatyti vėjo traukos pokyčius ir maksimaliai juos išnaudoti. Nors vyniojant iki galo ištemptą aitvaro lyną naudojama elektros energija, jos kiekis esą nepalyginamai mažesnis už tą, kuris pagaminamas dėl aitvaro traukos.

Vienas svarbiausių šios technologijos trūkumų – tai, kad oro erdvė virš tokių elektrinių turi būti oficialiai paskelbta neskraidymo zona, taip, kaip virš atominių jėgainių ar naftos perdirbimo gamyklų. Orlaiviams draudžiamos zonos virš standartinės „aitvarų elektrinės“ aukštis nuo žemės paviršiaus siektų maždaug 1500 metrų, o minimalus spindulys – 1850 metrų.

Šiame vaizdo siužete galima pamatyti, kaip veikia „Kite Gen Research“ sukurtas „KiteGen Stem“ generatorius.


Balsas.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama