NASA Ameso tyrimų centre Kalifornijoje (JAV) ruošiamasi pristatyti magnetinę levitaciją naudojančią naujos kartos visuomeninio transporto technologiją.
„Unimodal Systems“ iliustr.
JAV bendrovė „Unmodal Systems“ mano radusi būdą, kaip sugundyti amerikiečius persėsti iš naftos produktus deginančių automobilių į naujos kartos visuomeninio transporto sistemą, kuri būsianti ekologiška, patogi, saugi, greita, ir, svarbiausia, pritaikyta individualioms kelionėms.
„Unimodal Systems“ sukūrė naujos kartos visuomeninio transporto sistemą, kuri turėtų sumažinti JAV gyventojų priklausomybę nuo automobilių, skelbia „Physorg.com“. „SkyTran“ pavadinta sistema sujungia iš pažiūros visiškai nesuderinamus dalykus – kelionių individualumą ir masinį keleivių pervežimą. Jos esmė – didelės spartos magistralės, kuriomis skrieja magnetinės levitacijos (Maglev) technologiją naudojančios trivietės transporto priemonės. „SkyTran“ keleiviams tereikės pasirinkti individualios kelionės tikslą, o kompiuterizuota sistema parinks optimaliausią kelionės maršrutą ir iki 240 km/h greičiu pristatys keleivius į norimą vietą.
„Unimodal Systems“ sukūrė naujos kartos visuomeninio transporto sistemą, kuri turėtų sumažinti JAV gyventojų priklausomybę nuo automobilių, skelbia „Physorg.com“. „SkyTran“ pavadinta sistema sujungia iš pažiūros visiškai nesuderinamus dalykus – kelionių individualumą ir masinį keleivių pervežimą. Jos esmė – didelės spartos magistralės, kuriomis skrieja magnetinės levitacijos (Maglev) technologiją naudojančios trivietės transporto priemonės. „SkyTran“ keleiviams tereikės pasirinkti individualios kelionės tikslą, o kompiuterizuota sistema parinks optimaliausią kelionės maršrutą ir iki 240 km/h greičiu pristatys keleivius į norimą vietą.
„SkyTran“ veikimo schema. „Unimodal Systems“ iliustr.
„SkyTran“ vagonėliai „kybos“ ore po nedideliame aukštyje įrengtais magistralės „bėgiais“ ir judės dėl elektromagnetinių laukų sąveikos sukurtos traukos. Visa transporto sistema bus valdoma kompiuterizuotai, todėl ne tik galės kiekvienam vagonėliui parinkti optimaliausią kelionės maršrutą, bet ir prireikus juos keisti, kad būtų atsižvelgta į kitų transporto rūšių apkrovimą, priemiesčiuose susidariusias spūstis ir kitus veiksnius.
„Unimodal Systems“ specialistai tvirtina, kad tokia transporto sistema yra nebrangi, gali būti greitai pastatyta ir atsieis tik mažą dalį tų lėšų, kurios kasmet skiriamos šalies automagistralių tiesimui ir remontui.
„SkyTran“ gali pakeisti šiuolaikinių miestų išvaizdą. „Unimodal Systems“ iliustr.
„SkyTran“ projektą siūloma diegti keliais etapais, iš pradžių statant magnetinių vagonėlių linijas didžiuosiuose miestuose, kad keleiviai galėtų greičiau pasiekti oro uostus ar geležinkelio stotis. Po to „Unimodal Systems“ planuoja integruoti „SkyTran“ į jau veikiančias visuomeninio transporto sistemas, tokias, kaip San Francisko BART (Bay Area Rapid Transit) ir greitųjų traukinių linijas. Vėliau magistralėmis būtų sujungti atskiri miestai, o ilgainiui būtų sukurtas nacionalinis tokios transporto sistemos tinklas.
„SkyTran“ vagonėlis – asmeninė transporto priemonė visuomeninio transporto sistemoje.
„Unimodal Systems“ iliustr.
Juo naudotis esą būtų paprasta: į vagonėlį įlipę keleiviai jo kompiuteryje nurodytų kelionės tikslą. „SkyTran“ kompiuterinė sistema, apskaičiavusi maršrutą, be sustojimų nugabentų juos į reikiamą vietą trumpiausiu keliu. Nors vežimėlis yra skirtas tik 3 keleiviams, jų bagažą galima būtų siųsti atskirtu vežimėliu, atvyksiančiu į galutinę stotelę tuo pat metu.
„Unmodal Systems“ pranešė praeitą mėnesį pasirašiusi sutartį su NASA dėl robotams valdyti skirtos programinės įrangos naudojimo ir Ameso tyrimų centre ruošiasi surengti eksperimentinės „SkyTran“ sistemos demonstraciją. Pasak bendrovės atstovų, pirmasis „SkyTran“ diegimo etapas turėtų prasidėti per artimiausius 2 metus.