Japonijos automobilių gamintojas „Toyota“ pristatė neįgaliesiems skirtą vežimėlį, kuriam valdyti pakanka tik smegenų skleidžiamų bangų. Kompanija teigia, jog jų pritaikyta smegenų signalų analizės sistema yra viena sparčiausių pasaulyje.
Vežimėliui valdyti pakanka vien tik juo važiuojančio asmens minčių
Dabartinėms sistemoms reikia kelių sekundžių norint nuskaityti smegenų skleidžiamas bangas. Tuo tarpu naujajam įtaisui tai pačiai užduočiai atlikti pakanka 125 milisekundžių. Signalams, arba tiesiog mintims nuskaityti naudojama speciali jutiklių kepurė, kurią vežimėlio naudotojas turi užsidėti ant galvos. Nuskaityti signalai perduodami į vežimėlyje sumontuotą kompiuterį, kuris atlieka elektroencefalogramos skenerio (EEG) funkciją ir analizuoja gautus rezultatus. Mokslininkų teigimu, revoliucinė sistema leidžia vežimėlio naudotojui beveik akimirksniu pradėti suktis į kairę, dešinę ar važiuoti į priekį. Tačiau norint sustabdyti vežimėlį prireikia daugiau pastangų. Kol kas tam naudojamas ant skruosto sumontuotas detektorius, kuris suveikia žmogui išpūtus žandą.
Vežimėlis valdomas per kepurę, kuri nuskaito smegenų signalus ir perduoda juos kompiuteriui tolesnei analizei
Tokie žmonių mobilumo padidinimui skirti tyrimai yra platesnės „Toyota“ strategijos dalis, kuria siekiama praplėsti kompanijos „repertuarą“ už automobilių sferos ribų. Šį veikiantį prototipą sukūrė „BSI-Toyota Collaboration Center“ padalinys, bendradarbiaudamas su pagrinde Japonijos vyriausybės finansuojamu mokslinių tyrimų institutu RIKEN.
Dabartinėms smegenų signalus nuskaitančioms ir juos analizuojančioms sistemoms suveikti gali prireikti kelių sekundžių, tačiau naujai „Toyota“ technologijai tereikia vos 125 milisekundžių
„Toyota“ tiesioginis konkurentas Japonijos automobilių gamintojas „Honda“ taip pat kuria sistemą smegenų signalams nuskaityti ir bando pagal šiuos signalus valdyti įvairius įrenginius. Dar šių metų pradžioje „Honda“ pademonstravo, kaip panašaus mintis skaitančio šalmo pagalba žmogus valdė tos pačios kompanijos sukurtą robotą „Asimo“. Kol kas nei „Honda“, nei „Toyota“ oficialiai neskelbia jokių planų paversti naująsias technologijas komerciniais produktais, kadangi abu produktai vis dar tebėra tobulinimo stadijoje.