Carnegie Mellon (CMU) universitetas kartu su kompanija „Caterpillar“ kuria naują, lygi šiol patį didžiausią robotą-automobilį. Tam jie pasirinko sunkiausią pasaulyje sunkvežimį ir dabar planuoja jį patobulinti įdiegiant pilnai automatizuoto piloto sistemą.
Milžiniškas nepilotuojamas sunkvežimis projektuojamas „Caterpillar 797B“ bazėje – tai didžiulis savivartis, naudojamas kalnakasybų darbuose. Jis gali vežti 345 tonų krovinį, o pilnoji jo masė siekia 624 tonas. Šiam „monstrui“ gyvybę suteikia 24 cilindrų variklis, sukuriantis bendrą 3550 arklių jėgą. Reikia paminėti, jog egzistuoja ir šio milžino konkurentas – sunkvežimis „Liebherr T 282 B“. Jis gali vežti truputį didesnį krovinį, tačiau bendroji jo masė ir apskritai visi matmenys yra mažesni.
„Automatiniai automobiliai vis dar yra kūrimo stadijoje“, – pasakoja Tony Stentz, vienas iš projekto autorių. Tačiau mokslininkai tikisi, jog per 5–10 metų realiose karjerų sąlygose dirbantys automatizuoti sunkvežimiai padės patobulinti technologijas taip, kad toks valdymo principas pasirodys ir lengvuosiuose automobiliuose. Kitaip sakant, artėja autopilotų era.
„Caterpillar 797B“
Tačiau panašu, jog projekto autoriai truputi kuklinasi ir nutyli, kad šioje srityje jie jau turi labai neblogą įdirbį. Juk prieš metus būtent CMU universiteto komanda laimėjo „DARPA Urban Challenge 2007“ robotizuotų automobilių lenktynes. Jau tada nei viena iš trijų prizinių vietų komandų negavo baudos taškų už eismo pažeidimus ir vietos paskirstytos remiantis finišo laikais – tai šį bei tą sako apie autopilotų technologijos progresą.
Po lenktynių projekto organizatoriai teigė, jog technologija jau pasiekė tokį lygmenį, jog ją komerciniais tikslais gali pradėti tobulinti bei praktiškai taikyti įvairios pasaulio įmonės ir organizacijos. Tad šis sunkvežimio automatizavimas turbūt yra logiškas ir prognozuotas žingsnis.
Nors projekto eigos autoriai nedetalizuoja, tačiau reikia manyti, jog jie naudos jau turimą technologiją – sunkvežimis bus „apginkluotas“ GPS imtuvu bei visa eile vaizdo kamerų ir lazerinių tolimačių, sekančių atstumus iki objektų ir žinoma, automatinio valdymo programa, kuris bus papildyta specialiai darbui karjeruose reikiamais algoritmais.
Nors projektas ganėtinai originalus, tačiau jis nebebus pirmas – JAV specialistus jau aplenkė Japonija, kurios kompanija „Komatsu“ nesenai pristatė automatizuotą sunkvežimį, sukonstruotą iš Čilėje naudojamų iškastai rūdai transportuoti savivarčių „Gaby“. Tad „Caterpillar 797B“ nors ir nebe pirmas, tačiau bus pats didžiausias automatizuotas sunkvežimis.
Projekto autoriai akcentuoja, jog jiems tai nėra tiesiog eilinės lenktynės su likusių pasauliu dėl technologinių naujovių – jų manymu, šis projektas leis pasiekti tokį technologijų lygį, jog greitu laikus bus įmanoma automatizuoti daugumą tokių sunkvežimių ir taip sumažinti kalnakasybų kompanijų išlaidas. Reikalo esmė nėra mokamuose atlyginimuose – automatizuoti sunkvežimiai galės aptarnauti kasyklas ištisą parą, septynias dienas į savaitę. Tokios apkrovos su vairuotojais yra labai sunkiai pasiekiamos dėl pamainų keitimosi ir organizacinių sunkumų. Be to, akcentuojamas, jog kasyklos yra gana pavojingos vietos, ir automatizuoti sunkvežimiai leistų sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių.
Pabaigai, vaizdo intarpas apie „Caterpillar 797B“: