Vokietijos kompanija „Metaio“ kuria naują sistemą, galinčią paversti įprastines knygas į naujus trimačius vadinamosios papildytosios realybės (angl. augmented reality) objektus. Taip įvairiausias iliustracijas bus galima peržiūrėti trimatėje erdvėje. Pavyzdžiui, įsivaizduokite iš puslapio „iššokantį“ erdvinį pastato, gyvūno ar kokio kito daikto modelį.
Naujasis išradimas buvo pristatytas Frankfurte vykusioje knygų mugėje. Čia apsilankę vaikai tikrai nesitikėjo, kad iš jų mėgiamų knygų puslapių kompiuterio ekrane juos ne juokais išgąsdindamos iššoks skraidančios NSO lėkštės. Jei „Metaio“ pasiūlymas ras atgarsį visuomenėje, tai bus tik pirmasis iš daugelio papildytosios realybės scenarijų, galėsiančių pakeisti vartotojo sąsają su knygomis ir žaidimais. Vaikai jau parodos metu įsitikino, jog realaus pasaulio apjungimas su virtualiais 3D vaizdais turi didžiulį potencialą.
Kompanija „ArsEdition“ jau rengiasi išleisti pirmąją interaktyvią 3D knygą „Aliens & UFOs“ („Ateiviai ir NSO“).
Norint naudotis šia technologija, vartotojui pakanka turėti standartinę internetinę videokamerą, kompiuterį su įdiegta programine įranga ir specialiai šiai sistemai sukurtą knygą. Neabejotina, jog su priimtina kaina tokia technologija tikrai rastų nišą rinkoje.
Papildytosios realybės „triuko“ paslaptis slypi vaizdų apdorojimo algoritmuose, kuriais atpažįstamas per videokamerą matomas kadras, o papildoma vaizdo sekimo posistemė realiu laiku apjungia realų ir virtualų vaizdą. Jei knyga pajudinama, sugeneruotas vaizdas savo padėtį pakeis atitinkamai vartotojo judesiams.
Kompanija savo tiksluose neapsiriboja vaikams skirtomis knygomis. Jos planuose numatyta, jog po maždaug penkerių metų modulinė trimatė papildytosios realybės platforma „Unifeye“ bus patobulinta iki tokio lygio, jog ja galės naudotis profesionalūs dizaineriai, projektavimu užsiimančios kompanijos bei prezentacijų rengėjai. „Metaio“ teigimu jau dabar keletas kompanijų domisi galimybe panaudoti jų produktą savo reklaminėse kampanijose.
Tiesa, kaip ir bet kurios kitos virtualiosios ir papildytosios realybės technologijos, ši irgi turi savų apribojimų. Vienas jų yra tai, jog ne visi vaikai vienodai reaguoja į papildytąją realybę ir pastaroji jiems daro gan nevienodą psichologinį poveikį.
Artimiausioje ateityje jau galima laukti pasirodant ir kitokių knygų (enciklopedijų, kelionių gidų ir, pavyzdžiui, kulinarinių knygų), palaikančių „Metaio“ papildytosios realybės funkcijas, nes kompanijos programinė įranga gali būti priderinta kiekvieno knygų leidėjo poreikiams. Kol kas neaišku, kokia bus šių knygų kaina ir kur jas bus galima įsigyti. Viena pirmųjų interaktyvių knygų „Atlantica 3D“ pasirodys lapkričio viduryje.
Kaip tai veikia, žiūrėkite filmuke: