Kinija pranešė kurianti superlaidžią sistemą, kuri efektyviausiai padės nugalėti gravitacines jėgas. Naujojo „Emdrive“ variklio sunaudojamas kilovatas energijos gebės kurti traukos jėgą, galinčią pakelti tris tonas.
„Satellite Propulsion Research“ (SPR) kompanija sukūrė demonstracines variklio versijas, kurios kuria trauką smailėjančią ertmę užpildydamos mikrobangomis. Rogeris Shawyeris, variklio kūrėjas – mokslininkas, dirbęs su radarais ir komunikacijų sistemomis, be to, buvęs programų vadovas europietiškoje kosminėje kompanijoje „EADS Astrium“; jo idėjos remiasi Einšteino teorijų teisingumu.
„Šiaurinis politechnikos universitetas pradėjo nepriklausomą programą, kuriai vadovauja profesorius Yangas Juanas, 2007 gegužę. Jie sukūrė matematinę simuliaciją, kuri rodo, kad jėga gali būti išgauta iš paprasto rezonansinio konuso. Traukos lygiai, kuriuos numato ši simuliacija, yra panašūs į tuos, kuriuos numato SPR programinė įranga ir SPR testai“, – „Wired“ žurnalui sakė Shawyeris. Šiaurinis politechnikos universitetas „šiuo metu gamina“ „variklį“, pagrįstą šiuo teoriniu darbu.
„Galiu patvirtinti, kad mūsų matematinė simuliacija duoda tuos pačius rezultatus, apie kuriuos kalbėjo daktaras Rogeris Shawyeris. Dabar ruošiamės publikuoti savo rezultatus moksliniame žurnale, – priduria professorius Yangas. – Mes taip pat sukūrėme kūginę ertmę ir ruošiamės eksperimentui, kuris bus pabaigtas dar šiais metais.“
Nepriklausomas patvirtinimas – gan rimta, tačiau dauguma vistiek norėtų rezultatus pamatyti moksliniame žurnale.
Profesorius Yangas turi daug patirties šioje srityje – anksčiau jis dirbo su mikrobangų plazminiais varikliais, kurie naudoja rezonansinę ertmę plazmos srovės spartinimui. Nors „Emdrive“ teorinis pagrindas smarkiai skiriasi, inžineriniai tokios įrangos kūrimo principai – panašūs. Kinų mokslininkai turėtų sugebėti nustatyti ar tokio pobūdžio variklis tikrai veikia, ar jo kuriamos jėgos – tiesiog eksperimentinės klaidos.
Shawyeris lygina „Emdrive“ su jau sukurtu „NSTAR“ joniniu varikliu, naudojamu NASA. „Emdrive“ sukuria 85 mN trauką, o „NSTAR“ – 92 mN, tačiau „Emdrive“ sunaudoja vos ketvirtį galios ir sveria mažiau, negu 7 kg, kai „NSTAR“ sveria 30 kg. O pats didžiausias skirtumas – kuras: „NSTAR“ per valandą sunaudoja 10 g, o „Emdrive“ – nė kiek; kol „Emdrive“ teikiama elektra, variklis veikia.
Rogerio Shawyero skaičiavimais, saulės energija varomas „Emdrive“ variklis galės nuskraidinti žmones į Marsą vos per 41 dieną.
Žinoma, jei jis veiks.
Parengta pagal Thenextbigfuture.com.