Dar 2021 metais pasirodė pirmosios kalbos, jog JAV technologijų milžinė „Apple“ kuria savo pirmąjį automobilį. Vėliau pasirodė nemažai informacijos apie galimas partnerystes su didžiausiais automobilių gamintojais, tačiau vėliau sekė kone metus trukusi tyla.
Po dešimtmetį trukusių darbų „Apple“ savavaldžio automobilio planai oficialiai atsidūrė aklavietėje. Bendrovės kelionė į automobilių pasaulį sustojo, o jos padariniai vis dar jaučiami.
Pranešama, jog neseniai buvo atleista daugybė darbuotojų, aktyviai dalyvavusių slaptoje „Project Titan“ automobilių iniciatyvoje. Dėl pasikeitusių „Apple“ planų buvo atleista daugiau kaip 600 darbuotojų.
Nors dauguma atleidimų palietė su „Project Titan“ susijusius darbuotojus, kai kurie iš jų dirbo su „microLED“ ekranų kūrimu. Iš visų atleistųjų bent 87 dirbo specialioje naujos kartos ekranų kūrimo įmonėje. Tuo pat metu dar 371 darbuotojas dirbo pagrindiniame „Apple“ automobilių gamybos centre Santa Klaroje, Kalifornijoje.
„Apple“ vadovai niekada nesileido į kalbas apie savo siekius automobilių srityje. Pramonės atstovai šnabždėjosi apie revoliucinį savaeigį automobilį, kurį kurs aukšto lygio samdomi darbuotojai iš automobilių sektoriaus. Tada, pasirodė intriguojantys transporto priemonių technologijų patentai. Tačiau, nepaisant didelių investicijų ir plėtros pastangų, projektas žlugo dėl techninių nesėkmių ir strateginio neapibrėžtumo.
Tiesa, nors šis projektas ir žlugo, tačiau JAV technologijų bendrovė neatsisako savo ambicijų automobilių srityje. Tikėtina, kad projekto „Titan“ metu sukaupta patirtis ir įžvalgos bus nukreiptos į būsimų produktų ir paslaugų kūrimą.
Pranešama, kad kai kurie buvę „Project Titan“ komandos nariai rado naujus darbus grupėse, kurioms vadovauja „Apple“ dirbtinio intelekto specialistas Johnas Giannandrea.
Verta prisiminti ir tai, jog bendrovė neseniai nutraukė bandymus sukurti patentą „microLED“ ekraną, kuris būtų skirtas „Apple“ išmaniesiems laikrodžiams. Nors šie ekranai pasižymi didesniu ryškumu ir ištverme nei OLED, paaiškėjo, kad gamybos sąnaudos ir mastelio keitimo problemos yra pernelyg didelės.