Informacija yra aukso vertės, tačiau tik ta, kurios mums reikia arba kuri mus domina. Kartais per didelis kiekis informacijos, arba nevertinga informacija tampa mums tiesiog nepageidaujama, nevertinga ir net erzinančia. Būtent tai ir yra “spam’as”. Jis perpildo Jūsų dėžutę visiškai nereikalingais pranešimais ir gaišina brangų laiką.
Kas yra "anti-spam" programa?
Su gerai užsimaskavusiu priešu yra sudėtinga kovoti. „Spam“ ypatingas tuom, kad yra siunčiamo laiško viduje, o toks laiškas niekuom nesiskiria nuo reikalingų laiškų.
Tačiau sprendimas yra. Nepageidaujamas elektroninis paštas dažniausiai siunčiamas komerciniais tikslais, todėl jį galima atskirti. „Anti-spam“ programa laiškus filtruoja ir atskiria „spam'ą“. Tam yra naudojamos pažangios technologijos.
Gudrybės kaip išvengti „spam'o“
Atsarga geresnis sprendimas nei gydymas po visko. Keletas svarbių gudrybių:
- Nepažįstamiems žmonėms nesakote savo telefono numerio ir lygiai taip pat nereikia skelbti savo elektroninio pašto adreso. Jeigu internetinis puslapis prašo Jūsų užsiregistuoti, būtina idėmiai perskaityti sąlygas ir įsitikinti, jog žinote, kur registruojatės ir kodėl reikalinga ši informacija. Jeigu rašote komentarus į kažkokį puslapį, naudokitės kitu elektroniniu adresu.
- Savo elektroninį adresą užrašinėkite su AT (raidėmis) vietoj simbolio @ . Taip Jūsų adreso negalės įtraukinėti i "spam" sąrašus. Jeigu registracijoje @ simbolis yra būtinas, tuomet iš karto po simbolio įterpkite žodį "INVALID" ar kažkokį panašų.
- Jeigu iš konkretaus adreso gaunate labai daug nepageidaujamų laiškų, tuomet pasinaudodami savo pašto programos filtru galite juos blokuoti ir siųsti tiesiai į šiukšlių dėžę.
- Neapsigaukite grandininėmis žinutėmis. Jos dažnai atrodo tik gera žadančios, tačiau iš tikrųjų tikslas yra susirinkti kuo daugiau elektroninio pašto adresų.
- NIEKUOMET neatsakinėkite į "spam" laišką. Tai labai aiškus parodymas, kad naudojatės savo pašto dėžute. Lygiai taip pat niekuomet nežiūrėkite atsiųstų nuorodų.