Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 - Elektronikos komponentai
 - Elektronikos technologija
 - Parametrų apskaičiavimai
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvairi teorija
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Teorija, žinynai » Įvairi teorija Dalintis | Spausdinti

Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika

Publikuota: 2013-08-18 11:58
Tematika: Įvairi teorija
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Autotestas, R. Janutėno individuali įmonė
Inf. šaltinis: Autotestas.lt

Uždegimo sistemos diagnostika yra sudėtinė variklio diagnostikos dalis. Matavimo prietaisai, kurie būtų specializuoti tik uždegimo sistemos diagnostikai nėra plačiai paplitę. Daugelyje atvejų uždegimo sistemos diagnostika yra vienas iš matavimo režimų, kuriuo gali dirbti variklio diagnostikos stendas. Praktiškai visi profesionalūs, reikiamo lygio variklio diagnostikos analizatoriai, turi šį matavimo režimą.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Uždegimo sistemos diagnostika yra sudėtinė variklio diagnostikos dalis. Matavimo prietaisai, kurie būtų specializuoti tik uždegimo sistemos diagnostikai nėra plačiai paplitę. Daugelyje atvejų uždegimo sistemos diagnostika yra vienas iš matavimo režimų, kuriuo gali dirbti variklio diagnostikos stendas. Praktiškai visi profesionalūs, reikiamo lygio variklio diagnostikos analizatoriai, turi šį matavimo režimą. Tai greičiausiai susiję su tuo, kad remiantis plačiausiai naudojamos duomenų bazės AUTODATA teikiama statistika, virš 40 % visų gedimų, kurie atsiranda automobilyje yra sąlygojami aukštos įtampos problemomis uždegimo sistemoje. Įvairių gedimų požymiai (nestabilus varikio darbas, trūkčiojimas, apsunkintas užvedimas, nepilnai išvystomas galingumas ir t. t.) pasireiškia ir prie sugedusios uždegimo sistemos.

Panašūs požymiai galimi ir esant gedimui kitose automobilio sistemose (kuro padavimo sistema, variklio valdymo mikroprocesorinė sistema). Bet kokia uždegimo sistemos gedimo pasekmė yra kibirkšties parametrų neatitikimas normoms arba visiškas jos nebuvimas. Kadangi kokybišką uždegimo sistemos darbą sąlygoja kibirkšties techninės charakteristikos, tai šios sistemos diagnostikos esmę sudaro šių charakteristikų analizė. Įvertinant suminėtus faktorius variklio diagnostika pradedama, kaip taisyklė, nuo uždegimo sistemos t. y. nuo kibirkšties analizės.

Atliekant kitų sistemų diagnostiką viena pagrindinių sąlygų – tvarkinga uždegimo sistema.

Naudojantis AUTODATA duomenų baze šis principas išlieka daugelio automobilio sistemų diagnostikoje. Atliekant uždegimo sistemos diagnostiką, nagrinėjamos kibirkšties elektrinės charakteristikos, kurių fizikiniai procesai, priklausomai nuo uždegimo sistemos tipo, buvo išnagrinėti ankstesniuose šios knygos skyriuose. Įvairių faktorių įtaka į įžiebimo įtampos dydį yra pateikta lentelėje.

Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika

1 pav. pateikta keturių cilindrų variklio, gerai veikiančios tranzistorinės uždegimo sistemos antrinės apvijos oscilograma.

Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika
1 pav.

Atliekant uždegimo sistemos diagnostiką, reikia neužmiršti, kad aukštos įtampos laidas ir žvakė yra sujungti nuosekliai. Todėl žvakės gedimai (trūkęs centrinis žvakės elektrodas, netinkamas žvakės tarpas) daro įtaką į oscilogramos pasikeitimus panašiai, kaip ir aukštos įtampos laidų gedimai (laido varžos padidėjimas dėl oksidacijos arba trūkimo, laido izoliacinių savybių pablogėjimas). Žemiau, 2 pav. yra pateikta keturių cilindrų variklio oscilograma esant trūkusiam trečio cilindro laidui. Elektriniu požiūriu tokio laido varža yra begalinė.

Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika
2 pav. Oscilograma, esant trūkusiam trečio cilindro laidui

Kitokio pobūdžio oscilogramą matysime, jeigu bus apdegusi paskirstytojo skriejiko varža. Dėl to yra padidėjusi jame esanti varža. Žiūr. 3 pav.

Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika
3 pav. Oscilograma, esant apdegusiai paskirstytojo skriejiko varžai

Toks oscilogramos pakitimas atsiranda dėl varžos padidėjimo. Šis varžos išaugimas atsiranda todėl, kad tiek centrinio laido varža, tiek skriejiko varža, kibirkšties padavimo į cilindrą metu yra sujungtos nuosekliai.

Padidėjus nuoseklios grandinės vieno elemento varžai, padidėja bendra grandinės varža. Ši padidėjusi varža pagal variklio degimo tvarką, pajunginėjama prie kiekvieno cilindro žvakės. Kadangi kiekvieno cilindro kibirkšties įžiebimo srovė teka per padidėjusią varžą, tai gauname įtampos padidėjimą ir degimo trukmės sumažėjimą.

Jeigu, atliekant diagnostiką, gaunama tokio pobūdžio oscilograma tai sako, kad problema yra centrinio laido – skriejiko grandinėje.

Dar viena specifinė oscilograma stebima, kai susiduriama su mažais žvakių tarpais, bei pablogėjusia aukštos įtampos laidų ir žvakių izoliacija.

Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika
4 pav. Oscilograma, esant mažiems žvakių tarpams

Tokie oscilogramos pokyčiai nesunkiai paaiškinami tuo, kad mažas žvakės tarpas susijęs su apkrovimo varžos sumažėjimu. Tą patį varžos sumažėjimą didina ir pablogėjusios aukštos įtampos laidų izoliacinės savybės. Mažėjant varžai, mažėja kibirkšties įžiebimo įtampa bei degimo įtampa. Be to ilgėja degimo laikas.

Iš pateiktų oscilogramų ir jų analizės matosi, kad skirtingų elementų gedimai gali labai panašiai daryti įtaką į uždegimo kreivės pasikeitimus, todėl, norint konkrečiai išsiaiškinti, kuris elementas (žvakė ar laidas) yra sugedęs, patartina išėmus aukštos įtampos laidą patikrinti jo varžą testeriu, ir tokiu būdu įsitikinti ar jis yra geras.

Žvakės nesunkiai patikrinamos sukeitus jas vietomis, stebint oscilogramas.

Neužsivedančio variklio diagnostika

Norint nustatyti gedimą, kuriam esant variklis neužsiveda, patartina naudoti elementarius matavimo prietaisus. Esant tokiai situacijai, pilnai išnaudoti diagnostinio centro privalumus yra sudėtinga, nes nėra stabilių signalų, kurie reikalingi diagnostinės sistemos patikimam veikimui. Galima mėginti – variklį sukant starteriu, panaudojant diagnostinės aparatūros darbo režimą, skirtą kibirkšties patikrinimui neužsivedančio variklio, pažiūrėti ar uždegimo sistema išduoda reikiamų parametrų kibirkštį. Jeigu kibirkšties oscilograma yra normali, tai greičiausiai problemos slypi kuro padavimo sistemoje. Jeigu nenormali – reikia nustatyti, kuris jos elementas yra sugedęs. Praktiškai, dažniausiai neužtenka akumuliatoriaus talpumo ilgam automobilio variklio sukimui starteriu. Be to, ilgesnį laiką sukant variklį starteriu, pradeda kristi akumuliatoriaus įtampa, kas gali atsiliepti uždegimo sistemos darbui, ir dėl to galimi neteisingi sprendimai. Tam, kad išvengtumėte galimų klaidų, patartina naudoti „žingsnis po žingsnio“ uždegimo sistemos diagnozavimo metodiką.

Žemiau pateikta „Volkswagen“ markės automobilio uždegimo sistemos blokinė schema.

Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika
5 pav. „Volkswagen“ markės automobilio blokinė uždegimo sistemos schema

Tokio tipo uždegimo sistemą siūloma tikrinti sekančiu būdu:

1 žingsnis

Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika
6 pav. Kibirkšties tikrinimas

Šis kibirkšties tikrinimo būdas profesionalų ir mėgėjų yra nuo seno naudojamas. Atjungiamas centrinis uždegimo laidas nuo paskirstytojo ir jo galas sujungiamas su žvake be šoninio elektrodo. Replių su gera izoliacija pagalba, laikome žvakę 6 mm atstumu nuo automobilio korpuso, žiūr. 6 pav.

Sukant variklį starteriu, turi matytis ryški kibirkštis. Jeigu kibirkštis yra, tai tą patį reikia pakartoti su visų cilindrų aukštos įtampos laidais. Kibirkšties buvimas sako, kad uždegimo sistema funkcionuoja. Jeigu ant centrinio laido nėra kibirkšties einama prie 2 žingsnio.

Šis Žingsnis buvo visiškai nepavojingas, kai buvo naudojamos kontaktinės uždegimo sistemos. Esant elektroniniai uždegimo sistemai yra pavojus sugadinti komutatorių. Todėl reikia stengtis nepriartinti žvakės centrinio elektrodo per daug arti korpuso.

2 žingsnis

Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika
7 pav. Pirminės apvijos varžos matavimas

Šio žingsnio metu yra patikrinama uždegimo ritė. Tikrinimo esmė yra ritės pirminės ir antrinės apvijos varžos matavimas. Tam, kad atliktumėte matavimus, išjungiame degimą ir atsukame maitinimo laidus nuo ritės .

Testerį pervedame į varžos matavimo režimą ir prijungiame prie uždegimo ritės taip, kaip parodyta 7 pav.

Pirminės apvijos varža turi būti 0,5–0,8 Om ribose.

Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika
8 pav. Antrinės apvijos varžos matavimas

Tam, kad pamatuotumėte antrinę apvijos varžą testerį prijungiame prie uždegimo ritės taip, kaip parodyta 8 pav.

Antrinė apvijos varža turi būti 3–4 kOm

Jeigu matuojant aptinkama, kad apvijų varžos neatitinka duotos uždegimo ritės techninėje charakteristikoje nurodytų nominalų, tai keičiama uždegimo ritė. Atvirkščiu atveju einama prie sekančio žingsnio.

3 žingsnis

Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika
9 pav. Komutatoriaus maitinimo tikrinimas

Šio žingsnio tikslas yra patikrinti ar veikia komutatorius. Komutatoriaus tikrinimas atliekamas sekančia tvarka:

  • degimas išjungtas;
  • atjungiame jungtį nuo komutatoriaus; testeriu, grandinės tikrinimo režime, patikriname ar jungties 2 ir 3 kontaktai yra sujungti su automobilio korpusu. 9 pav.;
  • įjungiame automobilio degimą; prijungiame testerį voltmetro režime tarp 4 ir 2 kontakto kaip parodyta 9 pav.;
  • testeris turi rodyti akumuliatoriaus įtampą.
Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika
10 pav. Komutatoriaus signalų tikrinimas

Jeigu komutatoriaus maitinimas yra tvarkingas išjungiame degimą ir sujungiame komutatoriaus jungtį su komutatoriumi.

Įjungę degimą, prie 6 kontakto prijungiame įtampos indikatorių AZ172. Sukant variklį starteriu, turi mirksėti raudonas indikatoriaus šviesos diodas.

Jeigu diodas nemirksi, tokiu atveju sugedęs Holo daviklis, esantis paskirstytojuje. Kad priimtumėte galutinį sprendimą patartina dar patikrinti, ar yra stabilizuota maitinimo įtampa ant 5 kontakto. Tam prijunkite testerį voltmetro režime kaip parodyta 10 pav. Įtampos dydis gali būti nuo 5 iki 12 V. Jeigu įtampa yra ne tokio dydžio – sugedęs komutatorius.

Prijungus įtampos indikatorių prie 1 komutatoriaus kontakto, tikrinamas komutatoriaus išėjimas.

Sukant automobilio variklį starteriu, raudonas diodas taip pat turi mirksėti. Jeigu diodas mirksi – komutatorius geras, nemirksi – sugedęs..

Diagnostikos prietaisai: uždegimo sistemos diagnostika
11 pav. Komutatoriaus galinio tranzistoriaus tikrinimas

Dar papildomai rekomenduojama patikrinti srovės atjungimą, įjungus degimą. Tam reikia prijungti testerį voltmetro režime, tarp 1 ir 15 uždegimo ritės kontaktų (11 pav.).

Įjungti degimą. Testeris 1–2 sekundės laikotarpį turi rodyti įtampą ne didesnę kaip 2 V. Po šio laikotarpio užsidaro komutatoriaus galinis tranzistorius ir įtampos kritimas ant pirminės uždegimo ritės apvijos tampa 0 V.

Toliau atjungiama jungtis nuo paskirstytojo. Prie šios jungties 2 kontakto prijunkite įtampos indikatorių AZ 172 ir, nuspaudę jo jungiklį, paduokite korpuso potencialą. Testerio parodymai 1–2 sekundes bus ne daugiau 2 V. Esant tokiems matavimo rezultatams, komutatorius yra nesugedęs.


Autotestas



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama