Jau ne vienas tyrimas įrodė, kad tos pačios informacijos kartojimas padeda išlaikyti ją ilgiau atmintyje. Juk ir žmogaus įpročiai suformuojami, jei 18 dienų iš eilės yra atliekami tie patys veiksmai. Tuo puikiausiai pasinaudojo ir žiniasklaidos priemonės.
Norėdamos „įkalti“ į žmonių galvas, tam tikrus pranešimus, tai daro nuosekliai ir pastoviai publikuodami tam tikrą informaciją. Dar didesnį prichologinį poveikį turi skirtingų priemonių arba medijų naudojimas. Kuo dažniau ir skirtingose vietose matomas pranešimas, tuo labiau vartotojas linkęs trokšti to, kas jame skelbiama. Dabartinė reklama žiniasklaidos kanaluose tuo ir pagrįsta. Tačiau ar tokia reklama yra efektyvi?
Į reklamos efektyvumą, derėtų pažvelgti iš skirtingų kampų: pirma, skaičiuojant efektą, kaip galutinį rezultatą, tuomet šis metodas yra veiksmingas; antra, skaičiuojant sąnaudas, kurias kainuoja šį efektą pasiekti. Antru atveju, naudojant žiniasklaidą pranešimui paskleisti trumpame periode efektas bus menkas, o kaina milžiniška. Pagrindinė tokio efekto priežastis – poreikio nebuvimas kliento pasąmonėje. Žiniasklaidos naudojimas ilgalaikėje perspektyvoje sukuria poreikį paslaugai ar produktui, jei ne tikrą, tai bent jau dirbtinį. Tačiau sąnaudų prasme, naujo poreikio sukūrimas užtrunka tiek laike, tiek reikalauja didelių finansinių resursų.
Žiniasklaidos efektyvumas ir trūkumai
Televizija, radijas, spauda ir net interneto reklama bendriniuose populiariuose tinklapiuose yra priemonės prieiti prie didžiosios rinkos masės. Tačiau realius pirkimus atlieka tik tie, kas yra pasiruošę įsigyti reklamuojamą paslaugą ar prekę, būtent tuo momentu, kai reklama yra parodoma. Kaip atsirinkti tikslinę savo auditoriją ir prie jos prieiti internetu yra pateikta daugybė informacijos (optimizavimas paieškos sistemoms, reklama paieškos sistemose, naujienlaiškiai, reklama tiksliniuose tinklapiuose ir pan.), todėl šiame straipsnyje daugiausiai dėmesio skirsime informacijai apie reklaminių pranešimų kartojimą tikslinei auditorijai ir kodėl tai yra viena svarbiausių marketingo strategijų interneto projektuose.
Visų pirma, visų marketingo strategijų ir priemonių tikslas – kiek galima mažiausiomis laiko ir finansų sąnaudomis priversti vartotojus pirkti siūlomas prekes ir paslaugas. Žiniasklaida neatitinka šios koncepcijos. Žinant, kad kartojimo būdu vartotojai yra veikiami, tačiau reklama rodoma netikslinga, reikia ieškoti kanalo, kur kiekvienos žinutės pakartojimas būtų, kiek galima tikslingesnis, tiek vartotojo, kuriam žinutė rodoma atžvilgiu, tiek vietos, kur ši žinutė yra parodoma.
Įsivaizduokite, kad turite tokį medijos kanalą, kuris kiekvienam vartotojui rodo unikaliai tik jam, pagal jo dabartinius poreikius parinktą reklamą. Ir reklama rodoma visur, kur tik vartotojas nueina. Šalia esantis žmogus, žiūrėdamas į tą patį reklamos plotą, mato visai kitą pranešimą, orientuotą būtent į jo poreikius. Tai galima būtų palyginti su tradicine televizija, kad reklaminės pauzės metu, kiekvienas to pačio kanalo žiūrovas, tuo pačiu metu mato unikalią reklamą, pritaikytą pagal konkretaus žmogaus poreikius. Tokios reklamos efektyvumas yra žymiai didesnis, nes vartotojas tokią reklamą supranta, ne kaip reklamą, o kaip priminimą apie tai, kas jį šiuo metu domina.
Deja, bet tokia reklamos forma, kolkas tradicinėje medijoje dar nėra įmanoma, tačiau internete, tokia reklamos rodymo forma egzistuoja jau daugelį metų, o pastaraisiais metais sulaukia vis didesnio reklamos užsakovų dėmesio, dėl savo efektyvumo.
Protingos reklamos būdai internete naudojant kartojimą
Pakartotinė rinkodara internete turi savitus pavadinimus – retargetingas ir remarketingas. Dažnai šios sąvokos yra suvienodinamos, dėl savo funkcijų panašumo, todėl būtina paaiškinti, ką reiškia kiekviena sąvoka atskirai.
Retargetingas – tai vartotojų, kurie domisi tam tikromis paslaugomis / prekėmis, nukreipimas, naudojant įvairias interneto svetaines, į tas paslaugas / prekes parduodančių tiekėjų interneto svetaines. Taigi, tai vartotojų, kurių poreikis yra susijęs su parduodama produkcija nukreipimas reikiama kryptimi.
Remarketingas – tai interneto svetainės lankytojų, pakartotinis sugrąžinimas atgal, naudojant įvairias interneto svetaines, kuriose lankosi šie lankytojai, naudojant vaizdines (reklaminius skydelius) ir tekstines reklamas.
Taigi remarketingas yra viena tikslingiausių ir efektyviausių reklamos formų internete, nes reklama yra rodoma tik tiems žmonėms, kuriems ši reklama yra aktuali, nes neseniai domėjosi, konkrečios įmonės produkcija ir vėliau naršydami po visą internetą, mato skirtingose svetainėse, būtent šios įmonės reklamą. Jei vartotojas, kaip tik tuo momentu sprendžia iš kurios įmonės reiktų įsigyti paslaugą ar prekę, tokia tikslinė reklama, gali paskatinti vartotojo apsisprendimą. O protingai paruošta remarketingo reklamos strategija, reklaminių pranešimų kartojimo būdu tiksliniam lankytojui, gali padidinti pardavimus iki trijų ir daugiau kartų.
Nesulyginamas efektyvumas
Kodėl tokia reklama yra naudinga? Visų pirmą ji rodoma tik tiems, kam ji yra aktuali. Antra – reklaminiai pranešimai yra pažįstami juos matančiam vartotojui, todėl tokia reklama patraukia į save dėmesį. Trečia – tai efektyvi reklama, nes mokėjimai už reklamą atliekami, tik tuomet, kai vartotojas spaudžia ant reklamos, o paspaudimo kainą galima kontroliuoti. Dažniausiai reklama paspaudimo susilaukia, kai vartotojas yra pasirengęs įsigyti arba dar kartą pasidomėti konkrečios kompanijos pasiūlymu. Ketvirta – ne vien paspaudimas lemia vartotojo apsisprendimą pirkti.
Užtenka tik parodyti reklamą, tinkamoje vietoje, tinkamu laiku ir tinkamam žmogui, kad jo pasąmonėje susiformuotų Jūsų, kaip patikimos kompanijos, teikiančios šią paslaugą įvaizdis. Ir jei šiandien vartotojas dar nėra pasiruošęs pirkti, ateityje, Jūsų kompanijos prekės ženklas tikrai bus vienas pirmųjų, kurį prisimins vartotojas, prieš pirkdamas paslaugas ar prekes.
Jei šiuo metu ieškote sprendimo, kaip nustoti švaistyti pinigus interneto reklamai ir sustiprinti jau paleistų reklaminių kampanijų efektą, būtinai turite apsvarstyti pakartotinės rinkodaros internete variantą. Reklamuokitės protingai taupydami savo brangų laiką ir pinigus ir tik tiems, kam tai aktualu.