2003 m. internautams buvo oficialiai pristatytas naujas, 5 vyrų sukurtas projektas – „LinkedIn“. Jis, kitaip nei daugelis socialinių tinklų, buvo orientuotas ne į pramogas ar laisvalaikį, bet profesinę veiklą. Tuomet jame buvo registruoti vos 4 500 vartotojų. Dabar – tai didžiausias profesinis socialinis tinklas pasaulyje, vienijantis per 150 mln. narių iš daugiau nei 200 valstybių. Jo reikšmę pabrėžia ir tai, kad jame yra visų kompanijų iš „Fortune“ 500-tuko vadovai.
Nors vartotojų „LinkedIn“ yra daug, tačiau tinkamai ir aktyviai šį įrankį naudoja retas. Daugelis tiesiog užsiregistruoja jame, gana atmestinai sukuria savo profilį ir jo patikrinti grįžta tik tuomet, kai gauna e. laišką, informuojantį apie kito žmogaus pageidavimą prisijungti prie asmeninio kontaktų tinklo.
Iš tikrųjų „LinkedIn“ yra daug funkcionalesnis ir potencialiai naudingesnis. Pagrindinė jo paskirtis – padėti vartotojui būti produktyvesniam.
Tiems, kam reikia surasti naujų klientų ar ryšių svetur, patartina pasinaudoti mokamomis „LinkedIn Premium“ paslaugomis. Kainos svyruoja nuo 14,95 iki 71,95 eurų per mėnesį. Už sumokėtus pinigus, priklausomai nuo pasirinkto plano, gausite galimybę tiesiogiai siųsti žinutes net ir nepažįstamiems asmenims (galbūt potencialiems klientams). Taip pat galėsite matyti išplėstinius paieškos rezultatus, išsaugoti jums svarbius kitų žmonių profilius ir naudotis daugeliu kitų funkcijų.
Pažymėtina, kad „LinkedIn“ išsiskiria savo klientų, kurie moka už paslaugas, aptarnavimo kokybe. Tai man teko patirti savo kailiu. Susidūrus su keliais nepatogumais ir dėl jų pasiskundus, Airijoje dirbanti vadybininkė sureagavo per kelias valandas ir jau tą pačią dieną išsprendė visus nesusipratimus.
Pasiryžusiems naudotis mokamomis šio socialinio tinklo paslaugomis patartina įvertinti investicijų ir galimos grąžos santykį. Jei teigiamų aspektų yra akivaizdžiai daugiau – nedvejokite ir imkitės darbo. O jo įdėti reikės daug. Ypač tuomet, kai mokamomis paslaugomis galėsite naudotis ribotą laiką.
Visgi nemažai naudos galima išpešti ir iš nemokamos („Basic“) paskyros. Tačiau norint ją išnaudoti 100 proc., pirmiausia reikia gerai ją sutvarkyti. Geriausia būtų, jei paskyra būtų visiškai užpildyta ir paspaudus Profile > Edit Profile, dešinėje ekrano pusėje šviestų užrašas „100% profile completeness“.
Jei tai pasiekėte, tuomet reiktų pamąstyt, kam norite panaudoti „LinkedIn“. Pavyzdžiui, naujo darbo paieškai, asmeniniam tobulinimuisi, klientų pritraukimui ar dar kam nors. Nuo poreikio priklauso, kokių veiksmų turėsite imtis: ar daug naršyti tinkle ir ieškoti informacijos apie žmones bei kompanijas dirbančias jums svarbioje srityje, ar intensyviai rašyti atnaujinimus ir dalyvauti socialinio tinklo bendruomenių gyvenime.
Ieškant darbo, pirmiausia reiktų apie tai paskelbti savo paskyroje. Kol kas žmonės nemoka skaityti minčių, todėl geriau išsiųsti trumpą žinutę ir išvengti situacijų – „O aš galvojau, kad tau nereikia naujo darbo – tai ir nepasiūliau“. Juk gali būti, kad jūsų pažįstamas ieško ar žino tuos, kurie ieško, naujo darbuotojo, o juo galite tapti ir jūs.
Prie didesnio pasisekimo ieškant darbo prisidėtų ir gautos rekomendacijos, kurias gali rašyti jūsų „LinkedIn“ draugai ar kolegos. Kiekvienas teigiamas atsiliepimas padidins jūsų patikimumą. O tai yra dar svarbiau, jeigu „LinkedIn“ paskyrą yra vieša ir ją galima rasti pagooglinus.
Dar 2010 m. atliktas „Career Builder“ tyrimas parodė, kad prieš priimant naują darbuotoją, daugiau nei 40 proc. darbdavių informacijos apie jį ieško pasitelkę „Google“, o 12 proc. – „LinkedIn“ tinklą. Taigi jei viešai prieinama informacija apie jus bus teigiama, tikėtina, kad darbą rasite greičiau, nes internetas apie jus „papasakos“ gražią istoriją.
Jau turite savo svajonių darbą ir norite tiesiog tobulėti savo profesinėje srityje? Tokiu atveju patartina prisijungti prie „LinkedIn“ tinkle veikiančių grupių. Dalyvaudami jų gyvenime sužinosite daug naudingos informacijos, parodysite kitiems, kad ir jūs esate geras konkrečios srities specialistas bei turite, ką pasakyti apie svarbiausias aktualijas. Kas žino, galbūt toje grupėje susipažinsite su nauju darbdaviu, verslo partneriu, klientu ar kolega.
Viena populiariausių lietuviškų grupių „LinkedIn“ tinkle, kurioje nuolat vyksta diskusijos, yra „Verslo laisvalaikio klubas“. Jos nariai ne tik diskutuoja virtualioje erdvėje, bet ir organizuoja susitikimus, kurie virsta kontaktų mezgimo vakarėliais.
Apie tai, ką galima daryti „LinkedIn“ socialiniame tinkle, galima rašyti labai daug. Yra daug funkcijų, kurios gali praversti laikas nuo laiko, tačiau žmonės jas turi atrasti patys, o ne klausyti kitų nurodymų. Kiekvieno poreikiai yra skirtingi ir jie savaime suformuos tam tikrą šio internetinio įrankio naudojimo schemutę.
Daug svarbiau – žinoti, ko nedaryti.
- Niekada nesusiekite savo „LinkedIn“ ir „Twitter“ paskyrų. Lankantis profesiniame tinkle antraštės „RT @mashable : In case you ever wondered why @Twitter’s logo is named after Larry Bird…@samcmlaird found out – http://t.co/N3TVJH4z“ ir panašūs egzemplioriai ne tik kad nepuošia jūsų profesinio munduro, bet išterlioja jį ir verčia kitus nusisukti. Verčiau nepatingėkite ir skirkite laiko kokybiškų atnaujinimų skelbimui, kuriuose būtų išreiškiama jūsų nuomonė.
- Neužleiskite savo paskyros. Tam, kad atnaujinimai būtų kokybiški, o kitos socialinio tinklo funkcijos būtų tinkamai išnaudojamos, reikia skirti laiko. Kad ir valandą per savaitę. Tai bus jūsų „LinkedIn“ laikas, kuomet skaitote diskusijas grupėse, ieškote naujų žmonių ar išbandote naujas funkcijas, pavyzdžiui, naujienų agregatorių. Jeigu laiko tam neturite, geriau ištrinkite savo paskyrą, nes ji, panašiai kaip nepildomas tinklaraštis, gali formuoti prastą jūsų įvaizdį.
- Nebūkite uždari ir priimkite į savo kontaktų tinklą kuo daugiau žmonių arba pakvieskite juos patys. Aš manau, kad reikia leisti žmonėms plėsti savo ryšius kiek įmanoma plačiau, nes nauji kontaktai reiškia naujas galimybes. Tiesa „LinkedIn“ pyksta dėl tokios nuostatos. Bet kas atsidūręs jų vietoje negrūmotų kumščiu? Juk, jei visi bus susijungę su visais – socialinis tinklas pajamų nebeneš, mokamų paslaugų nebereikės. O gal tai galėtų būti naujas veiklos modelis?
- Ir niekada nerašykite teigiamų rekomendacijų apie žmones, dėl kurių neduotumėte nukirsti rankos. Tai, ką rašo apie jus kiti yra viena, bet jūsų suformuota ir nepasiteisinusi nuomonė taip pat gali skaudžiai žiebti pasitikėjimui jumis ir jūsų kompetencija.
Šiame straipsnyje išvardinti aspektai yra svarbūs, bet su laiku prioritetai gali keistis. Daugelis knygų, kurios savo laiku buvo it „LinkedIn“ biblijos, dabar tėra pasenusio popieriaus ir realybės neatitinkančios rašliavos rinkiniai. Tačiau kompanija SMO BOOKS neseniai išleido nedidelę knygelę „LinkedIn Log“. Šis, dydžio sulig pasu, leidinys padės sukurti gerai apgalvotą „LinkedIn“ paskyrą ant popieriaus, o tuomet bus galima pradėti kokybišką gyvenimą virtualybėje.