Iki šiol verslininkai užsisakyti reikiamas verslo e. paslaugas ar pateikti dokumentus galėdavo tik atskirų institucijų interneto puslapiuose. Inovacijų agentūra sukūrė populiariausias verslui skirtas elektronines paslaugas vienijančią kontaktinio centro informacinę sistemą, kuri, tikimasi, palengvins ir pagreitins verslo steigimo, vystymo ir administravimo procesus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Ši kontaktinio centro informacinė sistema – svarbus žingsnis Lietuvai įgyvendinant Europos Sąjungos paslaugų direktyvą dėl kontaktinių centrų steigimo. Nuo šiol verslo pradžiai skirtas elektronines paslaugas, kaip, pavyzdžiui, verslo steigimas bei konsultacijos, bus galima rasti vienoje sistemoje. Tai padės verslo atstovams spręsti praktinius klausimus ir palengvins bei supaprastins verslo administravimo procedūras“, – kalba Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Naujoji sistema vienija įvairių valstybinių institucijų, tokių kaip Registrų centras, „Sodra“, VMI, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba.
„Iki šiol Lietuvoje nebuvo vieningos elektroninės sistemos, kurioje esami ar būsimi verslininkai galėtų patogiai ir greitai naudotis populiariausiomis, su verslo pradžia ar jo vystymu susijusiomis administracinėmis paslaugomis. Norėdami pasiekti jiems svarbią informaciją, verslininkai turėjo kreiptis į atskiras institucijas. Tuo tarpu verslą pradedantys asmenys neretai net nežino, nuo ko pradėti verslo steigimo procesus ir kur kreiptis – kasdien sulaukiame tokių užklausų. Tikimės, jog ši platforma padės verslininkams, ieškantiems atsakymų į įvairius klausimus, sutaupyti daug laiko“, – pasakoja Patricija Kalkytė, Inovacijų agentūros Bendrųjų verslo kompetencijų departamento vadovė.
Paslaugos vienoje vietoje
Kontaktinio centro informacinėje sistemoje – visas spektras verslo įkūrimui bei vystymui reikalingų įrankių. Savo verslą Lietuvoje planuojantiems įkurti asmenims sistema leidžia vienoje vietoje ir be pakartotinių prisijungimų pasiekti skirtingų institucijų teikiamas elektronines paslaugas. Tai sudaro galimybes patogiai ir greitai rasti bei pildyti reikiamus dokumentus. Jau veikiančioms įmonėms pravers įvairios skaičiuoklės, verslininko kortelė.
Viena svarbiausių šios sistemos funkcijų – elektroninis vedlys, veikiantis klausimų-atsakymų principu. „Kuriant verslą, neretai sunku suprasti, nuo ko pradėti, kokių dokumentų ar leidimų reikia, į kokias institucijas reikėtų kreiptis. Naujoji sistema suteikia galimybę užpildyti klausimyną, kuris atrenka verslininkui aktualią informaciją, suformuoja būtinų žingsnių planą: ką reikia pradėti pirmiausia, ko imtis vėliau, ką galima daryti tuo pat metu, o kas – jo verslui apskritai nėra tinkama ar galima. Pavyzdžiui, nusprendus atidaryti nedidelį restoraną ir jame prekiauti alkoholiniais gėrimais, yra negalima individuali veikla. Vedlys parodys visas šiai veiklai vykdyti tinkamas verslo formas“, – pažymi P. Kalkytė.
Nors e. vedlys turėtų tapti pagrindiniu pradedančiųjų verslininkų įrankiu, tikimasi, kad jis pasitarnaus ir jau kurį laiką veikiantiems bei apie savo veiklos plėtrą svarstantiems asmenims – pavyzdžiui, norintiems be vystomo restorano pradėti teikti ir apgyvendinimo paslaugą.
Kitas įrankis – verslininko kortelė, kuri leidžia matyti anksčiau minėtų institucijų gautus pranešimus, dokumentus, stebėti įvairią su verslo veiklos vykdymu susijusią informaciją, pavyzdžiui, el. būdu užsakytų paslaugų vykdymo būseną ar leidimų duomenis.
Vartotojų patogumui šioje sistemoje taip pat veikia įvairios skaičiuoklės: verslo plano, verslo vertės ir buhalterinių paslaugų apskaitos. Rengdamas verslo planą, asmuo gali numatyti, kada tikėtis veiklos atsipirkimo ir kaip atrodys ši kreivė. Sudaroma galimybė įsivertinti ir buhalterių paslaugoms reikiamas išlaidas. Norintieji parduoti savo įmonę, gali apskaičiuoti jos vertę rinkoje.
Taip pat platforma suteikia konsultacijų galimybę trimis skirtingais kanalais – telefonu, el. paštu ir tiesioginių pokalbių lange (angl. chat box). Bendrą informaciją lietuvių ir anglų kalbomis teikia profesionalūs Inovacijų agentūros konsultantai, kurie, iškilus specifiniams klausimams, pataria arba asmenį nukreipia į atitinkamą instituciją.
Atliepia ir užsieniečių poreikius
Iki šiol dauguma Lietuvos viešųjų įstaigų teikė e. paslaugas išskirtinai tik lietuvių kalba. Tai kėlė sunkumų užsieniečiams, besidomintiems verslo galimybėmis mūsų šalyje. Naujoje sistemoje visa informacija bei paslaugos teikiamos ir anglų kalba.
„Į anglų kalbą bus išversta svarbiausia informacija bei įvairūs dokumentai. Tikimės, kad užsieniečiams sistema taps patogiu įrankiu perprantant verslo steigimo ir vykdymo procesus mūsų šalyje“, – kalba P. Kalkytė.
Ši sistema atliepia ir Europos Sąjungos poreikį visos Europos mastu suvienodinti informaciją ir didinti e. paslaugų pasiekiamumą tiek šalies, tiek ir visiems sąjungos piliečiams.