Kompiuterinius žaidimus visame pasaulyje žaidžia apie 2,7 mlrd. žmonių, ir neretai virtuali realybė peržengia pramogų kategorijos ribas – žaidybinimo įrankiai naudojami ir darbovietėse. „Circle K“ žmogiškųjų išteklių vadovė Margarita Plešakienė teigia, kad taip elgiamasi prisitaikant prie pačių moderniausių tendencijų ir jaunesnio amžiaus darbuotojų lūkesčių.
Asociatyvi „Pexels“ nuotr.
Rinkos tyrimų bendrovės „MarketsandMarkets“ vertinimu, 2020 metais žaidybinimo rinkos vertė siekė 9,1 mlrd. JAV dolerių, o iki 2025 metų ji turėtų pasiekti 30,7 mlrd. JAV dolerių. Sekdami pasaulines tendencijas, degalinių ir greito vartojimo parduotuvių tinklas „Circle K“ jau nebe pirmus metus savo darbuotojų mokymams ir komandų telkimui naudoja kompiuterinius žaidimus.
„Prie išmaniųjų įrenginių įpratęs žmogus nori istorijų, vaizdų bei reaguodamas mielai įsitraukia į visa tai pats. Sausų nurodymų laikai praėjo. Tai laikoma senąja mokykla, tai neįdomu ir tai nepadeda nei mokantis, nei pristatant naujienas, nei sutelkiant kolektyvą“, – teigia degalinių tinklo „Circle K“ Žmogiškųjų išteklių departamento direktorė.
Žaidybinimo įrankiai – naujo darbuotojo apmokymui
Pasak M. Plešakienės, vienas svarbiausių etapų yra žinių, kultūros ir sukauptos patirties perdavimas naujam darbuotojui. Tačiau didžiulis naujos informacijos kiekis, kurį tenka įsiminti per pakankamai trumpą laiką, paprastai tampa išties dideliu iššūkiu.
„Suprantama, kad bet kokioje įmonėje mokymosi neįmanoma praleisti, todėl tenka ieškoti išeičių, kaip jį paversti kuo labiau įtraukiančiu ir įdomiu. Įvairias situacijas bei užduotis modeliuojantis virtualus žaidimas net ir už gyvą jų perpasakojimą yra pranašesnis tuo, kad žmogus pats save iškart išbando, renkasi sprendimą ir galiausiai gauna paaiškinimą, kodėl čia reikia elgtis būtent taip“, – pastebi M. Plešakienė.
Dalindamasi darbuotojų vertinimo ir įsitraukimo rezultatais ji rekomenduoja verslams užmiršti stereotipą, kad kompiuterinius žaidimus žaidžia vaikai ar jaunimas. Pirma, daugybė tyrimų rodo, kad daugumą žaidėjų sudaro suaugę žmonės. Antra, tokį kelią renkasi tokios įmonės kaip „Google“, „Samsung“ ar „Microsoft“.
„Circle K Lietuva“ degalinės darbą ir įvairias situacijas susistemino virtualiame žaidime „New Star“, o degalinių vadovams buvo sukurtas žaidimas „Leading Star“. Šių metų rugsėjį į virtualią erdvę planuojama perkelti maistui, kuris tampa vis svarbesne pardavimų dalimi, dedikuotą žaidimą „Food Captain“.
„Ką tik prisijungęs naujas darbuotojas gauna kvietimą sužaisti – interaktyviai praleisti laiką, priprasti prie darbo aplinkos bei susipažinti su įvairiomis situacijomis. Europoje atlikę tyrimus buvome priblokšti: net 30 proc. daugiau darbuotojų pasiliko dirbti įmonėje, jeigu per pirmas 7 dienas šį žaidimą sužaidė. Savo jėgas tokiu būdu pasitikrina ne tik naujokai, bet ir tie, kurie įmonėje dirba nebe pirmą dieną“, – sako žmogiškųjų išteklių ekspertė.
Padeda didinti darbuotojų įsitraukimą
Kanados įmonės „Alimentation Couche-Tard“ valdomas „Circle K“ degalinių tinklas veikia tarptautiniu mastu, todėl ir Lietuvos degalinių vadovai galėjo įsivertinti, kaip, palyginti su kolegomis, elgiasi su darbuotojais, tvarkosi su konfliktinėmis situacijomis bei kiek turi empatijos. Rezultatas – pirmas reitingo penketukas iš 755 varžybose dalyvavusių komandų.
Pasak M. Plešakienės, pasitenkinimas virtualiu mokymosi ar varžymosi procesu yra aukštas pagal įvairius rodiklius, nes darbuotojams tai įdomu, jie įsitraukia emociškai, stiprus ir konkurencinis elementas. Tačiau į vieną vertinimą verta atkreipti ypatingą dėmesį.
„Ypač ryškiai visame kontekste išsiskiria tai, kad visiškai skirtingas pareigas užimantys darbuotojai tokius žaidimus vadina linksmais ir smagiais. Tarp degalinių operatorių taip manančių turime 90 proc., o tarp degalinių vadovų – net 91 proc. Sutikite, kad tokio vertinimo tikėtis būtų nerealu, jei darbuotojai turėtų sklaidyti segtuvus su taisyklėmis ar peržiūrėti skaidrių rinkinį“, – teigia M. Plešakienė.
„Circle K“ akcininkė Kanados bendrovė „Alimentation Couche-Tard, Inc.“ įteiktas prestižinis „2022 Gallup Exceptional Workplace Award“ (GEWA) apdovanojimas. GEWA apdovanojimas grupei atiteko išsiaiškinus, kad bendrovėje dirbančių darbuotojų įsitraukimas – net 60 proc., arba tris kartus didesnis už tarptautinį vidurkį (20 proc.).