JAV įsikūrusi įmonė dar prieš pandemiją ėmė ieškoti verslo plėtros sprendimų, kurie skaitmeninių procesų pagalba padėtų optimizuoti jų vairuotojų ir specialistų darbą bei užtikrintų ne tik jų sklandų darbo procesą, bet ir nepriekaištingą transporto priemonės vairuotojo elgesį kelyje.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Įžvalgomis apie sukurtą IT produktą pranešime spaudai dalijosi JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ programavimo departamento vadovas Audrius Žiemelis.
Padeda valdyti rizikas
Departamento vadovo teigimu, šešerius metus trunkantis glaudus bendradarbiavimas su klientu galiausiai išaugo į aiškią viziją – kaip turėtų būti vystomas produktas, kad pavyktų transformuoti verslo strategiją.
„Transporto priemonėse integruojamos kameros, kurios visos kelionės metu stebi vairuotojo dėmesį, žvilgsnį, greitą akceleraciją ar stabdymą. Taip pat į centralizuotą sistemą siunčiami visi transporto priemonėje užfiksuoti įspėjimai, pavyzdžiui, neprisegti saugos diržai, greičio viršinimas ir pan. Tiesioginis vadovas turi labai aiškų vaizdą, kaip jo vairuotojai elgiasi kelyje. Mūsų IT produkto sukūrimas, padėjo apjungti visą paslaugų paketą, pridedant darbų planavimą, prieš vairuotojui ar specialistui įlipant į transporto priemonę, ir darbų atlikimą, kai vairuotojas/specialistas atvyksta į objektą ir išlipa iš transporto priemonės“, – pabrėžė vadovas.
Anot A. Žiemelio, projektas yra įdomus tuo, kad galima akivaizdžiai pastebėti kaip atliktas darbas padeda augti kliento verslui ir įgyvendinti reikšmingą pokytį.
„Turime visišką autonomiją priimti techninius sprendimus ir visapusišką pasitikėjimą mūsų atliekamu darbu. Savo klientams siūlome pilną programinės įrangos paketą, kuris padėtų ne tik detaliai suplanuoti jų darbuotojų kasdienines veiklas bei administruoti darbus, bet taip pat padėti optimizuoti vairuotojų ir transporto priemonių valdymą bei efektyvesnį užduočių atlikimą“, – teigė A. Žiemelis.
Įgyvendino verslo pokytį
Anot departamento vadovo, dažniausiai tokiomis paslaugomis pradeda naudotis kompanijos, kurios išauga „excelius“ ir nebesuvaldo vidinių procesų arba stipriai išauga jų personalo administravimo kaštai. Todėl norint optimizuoti augančias klientų ir darbų apimtis, dažnai gelbsti sukurti technologiniai sprendimai.
„Tai natūraliai skatina kompanijas atsisakyti „popierinio darbo“ (angl. paper work). Kaip ir mūsų kliento patirtis iliustruoja, specialistui, prieš vykstant į objektą, nebereikia kasdien atsispausdinti savo darbų sąrašo ar atlikus darbą išrašinėti popierinių sąskaitų. Procesai yra perkelti į mobilias aplikacijas, o komunikacija su klientais vyksta arba trumposiomis žinutėmis arba elektroniniu paštu. Kompanija, kuri naudojasi mūsų kurta programine įranga, gali patogiai valdyti savo klientų duomenų bazę bei organizuoti darbus. Tai padeda automatizuoti bei optimizuoti procesus, pavyzdžiui, suvaldyti pasikartojančių darbų planavimą, optimizuoti darbuotojo darbo dienos maršrutą, automatiškai išrašyti sąskaitas, atlikti apmokėjimą, kuris suintegruotas su apskaitos sistemomis ir t. t.“, – sako A. Žiemelis.
Projektas suvienijo komandą
Su įvairiais projektais jau šešerius metus įmonėje „Devbridge“ dirbančio A. Žiemelio kasdienė veikla susijusi ne tik su programavimu ir pagalba įgyvendinant projekto tikslus, bet ir nuolatiniu rūpinimusi komandos, kurią sudaro daugiau nei 20 žmonių, gerove ir darbu. Atviras bendravimas ir nuolatinio ryšio palaikymas, anot A. Žiemelio, kuria pasitikėjimo atmosferą tarp komandos narių bei padeda drauge siekti išsikeltų tikslų.
„Esame labai sparčiai auganti kompanija: auga komanda, o su ja tobulėja ir patys specialistai. Įmonėje dirbu jau šešerius metus ir matau, kaip visą laiką kažkas keičiasi. Mūsų organizacijai prisijungus prie „Cognizant Softvision“, atsivėrė dar daugiau galimybių mums visiems tobulėti. Būtent tas nuolatinis pokytis ir daro darbą įdomų. Jei programuotojas diena iš dienos darys tą patį, jam atsibos, tada pradės dairytis aplinkui, blaškysis“, – pabrėžia A. Žiemelis.
Pasak departamento vadovo, nors įgyvendinant projektą iššūkių netrūko, tačiau komandos branduolys visus šiuos metus išliko toks pat, o per visą produkto kūrimo laikotarpį pavyko atrasti ir tinkamiausią visiems komandos nariams darbo metodologiją.
„Komanda pradėjo darbuotis pagal „Scrum“ metodologiją, tačiau šiuo metu nedirbame vien tik griežtai laikydamiesi metodologijos. Pavyzdžiui, neturime dedikuotų demo susirinkimų, kad parodytume progresą klientui. Demo yra rodomi kiekvieną dieną po kasdieninių susirinkimų, jeigu tik inžinierius yra pasiruošęs ir turi kuo pasidalinti. Demo yra įrašomi, kad būtų galima pasidalinti su kliento atstovais, kurie negali sudalyvauti ar nėra įsitraukę į kasdieninę veiklą. Kasdieniniai demo išsprendžia kelias problemas iš karto – inžinieriai patiria mažiau streso, nes demo rodo tik tada, kai yra pasiruošę parodyti, o ne tada kai ateina numatytas laikas.
Smagu, kad ir klientas taip yra labiau įsitraukęs į produkto vystymą. Nereikia laukti ir sprinto pabaigos, kad gautume atgalinį ryšį iš kliento komandos, tad dar lieka laiko atlikti korekcijas, jeigu tokių pasitaiko. Mūsų organizacijoje nėra tokios grandies, kuri būtų užsidarius ar nepasiekiama, su visais galima atvirai kalbėtis, klausti ir gauti atgalinį ryšį. Dažniausiai komandos nariai jau patys turi sprendimus, ką reikėtų daryti toliau, tik ieško pritarimo ir paskatinimo“, – apie sėkmingą projektą dalijosi A. Žiemelis