Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 20 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 19 d. 20:29
Pristatytas „Huawei Watch Ultimate“: išskirtinės funkcijos žaidžiantiems golfą bei mėgstantiems keliauti
Lapkričio 19 d. 17:22
Mokslininkai atrado, kad lazerio šviesa gali mesti šešėlį
Lapkričio 19 d. 14:39
Kaip sukurti vizualiai patrauklią „Instagram“ verslo paskyrą?
Lapkričio 19 d. 11:29
KTU profesorius: ar e. sportas gali tapti tradicinio sporto alternatyva?
Lapkričio 19 d. 08:23
Telefoniniai sukčiai nestabdo: vien pirmąją lapkričio savaitę išviliota beveik 100 tūkst. eurų
Lapkričio 18 d. 20:24
Elektromobilis šaltuoju metų laiku: kaip prailginti nuvažiuojamą atstumą atvėsus orams?
Lapkričio 18 d. 17:35
Dirbtinis intelektas keičia energetikos ateitį: galimybės, iššūkiai ir etiniai aspektai
Lapkričio 18 d. 14:55
Ar jūsų CV išlaikys dirbtinio intelekto testą? Atsako, į ką atkreipti dėmesį ieškant darbo
Lapkričio 18 d. 11:26
Kaip paslėpti nuotraukas ar vaizdo įrašus „iPhone“
Lapkričio 18 d. 08:20
Vaizdo kameros viešosiose erdvėse: ar mums rūpi, kas jomis fiksuojama ir kam naudojama? (1)
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Vykdomi projektai » IT, kompiuteriai ir sistemos Dalintis | Spausdinti

Sudėtingas programas Klaipėdos IT įmonėms kuria ir gimnazistai

Publikuota: 2021-09-30 10:14
Tematika: IT, kompiuteriai ir sistemos
Vykdytojai: Pradedantieji
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Talentingų informacinių technologijų (IT) specialistų Klaipėdos įmonės dairosi ne tik absolventų gretose, bet ir mokyklos suole. Klaipėdos Ąžuolyno gimnazijos ir įmonių „Omega 365 Lithuania“ bei „Creative Partner“ projektai parodė, kad naudingas programas gali sukurti ir moksleiviai.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Talentingų informacinių technologijų (IT) specialistų Klaipėdos įmonės dairosi ne tik absolventų gretose, bet ir mokyklos suole. Klaipėdos Ąžuolyno gimnazijos ir įmonių „Omega 365 Lithuania“ bei „Creative Partner“ projektai parodė, kad naudingas programas gali sukurti ir moksleiviai.

Sudėtingas programas Klaipėdos IT įmonėms kuria ir gimnazistai

IT specialistų poreikiui vis augant, uostamiesčio įmonių akys krypsta į gimnazijas. Technologijų apsuptyje augantys vaikai gana anksti išmoksta programuoti. Jie geba sukurti ne tik žaidimus, bet ir plačiai pritaikomus kompleksinius sprendimus įmonėms.

Klaipėdos miesto ekonominės plėtros agentūros „Klaipėda ID“ inicijuoto ir kuruoto gimnazistų profesinio orientavimo projekto metu Klaipėdos Ąžuolyno gimnazija bendradarbiavo su dviem uostamiesčio IT įmonėmis – „Omega 365 Lithuania“ ir „Creative Partner“. Padedami bendrovių profesionalų, gimnazistai sukūrė dvi naudingas programas – įrašus nutolusiuose ekranuose valdančią platformą ir valgyklos apskaitos sistemą, supaprastinančią ir pagreitinančią jos darbą.

Abiejų įmonių vadovai itin patenkinti projekto rezultatais ir džiaugiasi supratę, kad talentų galima ieškoti jau mokyklos suole.

Praktikos metu išmoko naujų programavimo kalbų

Vasarį Ąžuolyno gimnazijos mokinys Tautvydas Kuklys iš „Creative Partner“ gavo pasiūlymą atlikti praktinę užduotį – sukurti platformą, kuri galėtų valdyti įrašus nutolusiuose ekranuose.

„Šie įrašai būtų naudojami mokyklos renginių bei švenčių pristatymui. Svetainė būtų naudojama renginių organizavimui ir atnaujinimui, o platforma būtų prijungta prie vieno iš mokyklos televizorių, kur šie įrašai būtų nuolat demonstruojami mokyklos bendruomenei“, – pasakojo T. Kuklys.

Sudėtingas programas Klaipėdos IT įmonėms kuria ir gimnazistai

Projektas, jo manymu, tikrai pasisekė – vaikinas sukūrė veikiančią platformą, pristatė ją bendraklasiams ir, kaip pabrėžė pats, su užduotimi dar neatsisveikina ir toliau tobulins platformą. „Creative Partner“ ir „Sąskaita123“ įkūrėjas ir vadovas Darius Šoparas pritarė T. Kukliui – projektas išties vykęs, o įmonę maloniai nustebino, kad nuotolinę ekranų valdymo sistemą moksleivis sukūrė savarankiškai.

T. Kuklio sukurta programa gali būti pritaikoma, pavyzdžiui, kino teatrų afišų nuotoliniam valdymui.

„Iš savo kompiuterio per nutolusį serverį visi įrenginiai susijungia į vieną sistemą ir tu gali valdyti tam tikrą turinį, pavyzdžiui, kino teatro, teatro repertuarą“, – sakė D. Šoparas.

Jis džiaugėsi, kad su įmone dirbti pradėjęs moksleivis yra pažengęs, gabus, protingas ir motyvuotas.

„Jo nereikėjo stumti, raginti, jis pats ėmėsi užduoties, savarankiškai ją padarė. Mes turėjome jam duoti tik technologinius atsakymus, kaip geriau daryti, kokias priemones rinktis, patarti, ko nedaryti. Bet jis sugebėjo atlikti viską savarankiškai“, – prisiminė D. Šoparas.

T. Kuklys pasakojo, kad pradžia nebuvo lengva. Su programavimu vaikinas daugiausia buvo susidūręs tik spręsdamas teorines olimpiadų užduotis.

„Iš pradžių teko išmokti kelias naujas programavimo kalbas. Šios kalbos buvo visiškai man nežinomos, todėl pirmomis dienomis buvo sunkoka, nes buvau šiek tiek pasimetęs, nežinojau nuo ko pradėti“, – pasakojo T. Kuklys.

Bendrovė skyrė jam mentorių, kuris, vaikino teigimu, labai padėjo, ir darbas toliau vyko gana sklandžiai.

Ilgą laiką „Creative Partner“ daugiau dėmesio skyrė bendradarbiavimui su studentais, nes manė, kad moksleiviai yra per jauni tokioms užduotims.

„Tai vienas pirmųjų rimtų projektų, kurį įgyvendino moksleivis. Nerealu“, – sakė D. Šoparas.

Jis pabrėžė, kad programuoti ir kurti sudėtingas programas jaunuoliai gali jau mokykloje. Tai rodo, kad IT specialistai jaunėja, todėl dairytis talentų galima ne tik absolventų gretose, bet ir mokyklos suole.

„Nors dar nesu baigęs gimnazijos, tačiau jau dabar esu pasiryžęs atlikti praktiką šioje ar panašioje įmonėje. Projekto metu supratau, jog šioje srityje dar daug ko nežinau, tačiau tai nebuvo visai sunku: man tai pasirodė smagu, norėčiau ir toliau kurti panašius projektus, o ateityje gal ir tapti šios srities specialistu“, – atviravo T. Kuklys.

Sistemą sukūrė mažiau nei per mėnesį

Keturi Ąžuolyno gimnazijos mokiniai gavo IT įmonės „Omega 365 Lithuania“ užduotį – sukurti valgyklai sistemą, kuri leistų greitai ir lengvai nustatyti, ar atėjęs lankytojas yra įmonės darbuotojas, ar jis neviršija maksimalaus dienos limito, skirto darbuotojo maitinimui.

„Kiekvieną dieną įmonės darbuotojai eina valgyti į konkrečią maitinimo įstaigą, nes įmonė dalinai apmoka maitinimą. Problema ta, kad visi darbuotojų apsilankymai valgykloje būdavo fiksuojami popieriniame registre, o tai sukeldavo praktinių nepatogumų tiek pačiai maitinimo įstaigai, tiek įmonei. Pavyzdžiui, maitinimo įstaigai būdavo sudėtinga nustatyti, ar atėjęs lankytojas iš tikrųjų yra „Omegos 365“ darbuotojas“, – pasakojo prie programos kūrimo prisidėję Juozas Skarbalius ir Benas Kučinskas.

Mokiniai sukūrė atskiras vartotojo sąsajas „Omegos 365“ administratoriams bei maitinimo įstaigai, kad jos realiu laiku galėtų sekti visus užsakymus, pridėti ar panaikinti darbuotojus, nustatyti dienos limitus.

„Tai palengvina sąskaitų faktūrų išrašymo procesą, didina skaidrumą tarp užsakovo ir tiekėjo, nes jie mato tą pačią informaciją. Visa tai lėmė, kad lankytojai maitinimo įstaigoje yra aptarnaujami greičiau, nes valgyklos personalui nebereikia nuolat pildyti popierinio registro, užtenka tik pažiūrėti į planšetinio kompiuterio ekraną“, – pasakojo gimnazistai.

Įmonės vadovas Vadim Narožnij neslėpė, kad darbo su gimnazistais pradžia nebuvo itin sklandi. Pradžioje jie, kaip ir kiti įmonės praktikantai, turėjo susipažinti su dideliais kiekiais mokomosios medžiagos. O tai, mano V. Narožnij, gerokai demotyvavo jaunus žmones.

„Jie taip ir nebaigė mokomosios medžiagos ir perėjo prie praktinės užduoties. Galbūt tai yra teisingas mokymosi būdas. Mums visiems reikėtų apie tai pagalvoti. Kai medžiagą „grauži“ ir pats nesupranti, kam to reikia, tai ir neturi motyvacijos. O iššūkiai jaunimui patinka“, – kalbėjo V. Narožnij.

Su moksleiviais jis susitikdavo kiekvieną savaitę – gimnazistai kaskart turėjo pristatyti, ką nuveikė, kaip ištaisė klaidas, išklausyti naujas pastabas. Kiekvieną savaitę už ataskaitos pateikimą būdavo atsakingas vis naujas gimnazistas. Atsakomybės priskyrimas, V. Narožnij teigimu, dar labiau paspartino procesą.

„Tada darbas pagreitėjo dar dvigubai, nes atsirado struktūra, asmeninė atsakomybė. Jie greitai pasiskirstė darbais, o tai lėmė darbo efektyvumą. Galų gale suplanavome ir paleidimo datą“, – kalbėjo įmonės vadovas.

J. Skarbalius ir B. Kučinskas darbo procesą vadino ypatingu. „Visą darbą skaidėme į mažesnes dalis, darbus pasiskirstėme tarpusavyje, užsibrėždavome konkrečius užduočių atlikimo laikus, praktiškai kiekvieną dieną aptardavome, kas pasisekė, o ką reikėtų tobulinti. Be to, tai buvo projektas, kurio metu teko kreipti nemažą dėmesį duomenų saugumui, duomenų normalizavimui, nes žinojome, kad jis bus ne popierinis, o realiai pritaikytas sprendimas. Sistemą sukūrėme ir paleidome mažiau nei per mėnesį dėl savo komandos organizuotumo ir darbų pasiskirstymo“, – kalbėjo vaikinai.

Jie džiaugiasi, kad sukurtas produktas jau yra naudojamas, ir dėkoja įmonės specialistams už itin vertingas konsultacijas.

„Mokslas dėl mokslo nėra teisinga. Galbūt žmogų reikėtų vertinti iš praktinių pasiekimų“, – pridūrė V. Narožnij.

Gimnazistų mokytoja: praktika – geriausias būdas mokytis

„Ąžuolyno“ gimnazijos IT mokytoja Vaidilutė Žukauskienė tikina, kad praktinės užduotys jaunuoliams yra priimtiniausias būdas mokytis – dauguma mokinių mėgsta iššūkius.

„Būtent per praktiką jie išmoksta daug daugiau negu teorinėse paskaitose ar pamokose. Atlikdami praktines užduotis mokiniai pamato, ko dar nemoka. Siekis sukurti užsibrėžtą produktą juos skatina žingsnis po žingsnio eiti pirmyn, tobulėti. Mūsų gimnazijoje mokiniai, kurie mokosi programavimo, rengia kūrybinius darbus, savarankiškai pasirinkdami temą ir sugalvodami sau užduotį. Dažniausiai mokiniai renkasi kurti žaidimą, svetainę arba programėlę. Kai įmonė imasi vadovauti, temų spektras prasiplečia, darbai pakyla į aukštesnį lygį“, – pasakojo mokytoja.

V. Žukauskienė itin džiaugėsi savo mokinių vykdytais projektais. Ji viliasi, kad bendradarbiavimas su įmonėmis nenutrūks ir į jį bus įtraukta dar daugiau mokinių.

Jos mokinys Tautvydas Kuklys tvirtino projekto metu supratęs, kad svarbiausia programuotojui yra ne talentas, o užsispyrimas ir noras dirbti: „Supratau, jog programavimui daugiausia reikia ne talento, o darbo, noro bei užsispyrimo.“

Vis tik V. Žukauskienė įsitikinusi, kad ne kiekvieną mokinį literatūros mokytoja gali paversti poetu, o programavimo mokytoja – užauginti talentingu programuotoju.

„Geru programuotoju, matyt, gimstama. Ąžuolyno gimnazijoje turime labai daug gabių ir žingeidžių vaikų. Įmonėms gal tai buvo nuostaba, kad mokiniai viršijo jų lūkesčius, bet mums čia nieko nuostabaus, nes kiekvienais metais mūsų mokiniai parengia kūrybinių projektų, kurie priverčia žavėtis vertinimo komisiją, sudarytą iš profesionalių programuotojų“, – sakė V. Žukauskienė.

Mokytoja atviravo, kad prie abiejų projektų dirbę mokiniai buvo labai įsitraukę, dirbo neskaičiuodami valandų. Mokytoja pabrėžė, kad programavimą reikia rinktis tiems, kurie ne tik svajoja apie didesnį darbo užmokestį, bet kam šis darbas yra išties įdomus.

„Jauni žmonės dažniausiai renkasi ne tą darbą, kuris gerai apmokamas, bet tą, kur jie gali save realizuoti, kur jie gerai jaučiasi“, – sakė V. Žukauskienė.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama