Dar tik pirmame kurse studijuojanti KTU Informatikos fakulteto (IF) Programų sistemų studentė Vaiva Šarauskytė savo fakultete buvo pastebėta dėl išskirtinių gabumų ir pakviesta prisidėti prie naujo tarptautinio projekto – socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo programėlės kūrimo. Šiandien ji dirba su patyrusiais IT specialistais vienoje komandoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Tarptautinis projektas, kuris atvėrė duris naujiems iššūkiams
Tik pradėjusi studijuoti KTU V. Šarauskytė nusprendė stoti į „GIFTed“ studentų akademiją ir papildyti talentingiausių universiteto studentų gretas. Ilgai netrukus mergina buvo priimta. Tai buvo „pirmasis mano žingsnis į naują sėkmę“, – teigia mergina.
Sėkmė jai šypsojosi ir toliau. Netrukus Vaiva susipažino su KTU IF projektų vadove, nors ir atsitiktinai, laukdama kavos prie KTU „Santakos“ slėnyje įsikūrusios kavinės „Profesorius“, tačiau mergina jai paliko įspūdį: „Kavinėje kartu prisėdome prie vieno stalo ir mums kalbantis ji pagyrė mano prisistatymą „GIFTed“ atrankos metu, užsidegimą pasakojant apie savo veiklas“.
Po dar vieno susitikimo V. Šarauskytė gavo pasiūlymą išbandyti save prisidedant prie tarptautinės iniciatyvos „Socio-emotional Capacity Building in Primary Education“ (PSsmile) įgyvendinimo.
„Vėliau KTU IF projektų vadovė tapo ir mano tyrimų mentore. „Pssmile“ projekto, kuriame dalyvauju, tikslas yra skatinti socialinių ir emocinių gebėjimų ugdymą pradinio ugdymo įstaigų bendruomenėse. Projekto metu vyks mokymai, bus sukurta metodinė medžiaga, mokymų programa ir mobilioji programėlė socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymui“, – pasakoja V. Šarauskytė.
Projekto idėja merginai pasirodė labai įdomi ir kviečianti tobulėti – ji matė, kad tai suteiks jai šansą prisidėti ir išmokti naujų dalykų IT srityje per praktiką – kuriant produktą. Su džiaugsmu ji sutiko būti komandos dalimi ir iniciatyviai ėmėsi naujos veiklos ir iššūkių.
Dar tik pirmakursė, o jau atsakinga už prototipo kūrimą
Projekto veikla vyko organizuotai. Kartu su komanda KTU IF studentė aptarė veiklas ir terminus, kuria kryptimi judėti, literatūrą ir temas, kuriomis reikėjo pasidomėti. Taip V. Šarauskytė susipažino su jau egzistuojančiais panašiais IT sprendimais.
„Kurdama iš komandos nuolat gaunu grįžtamąjį ryšį, turiu visas galimybes konsultuotis su patyrusiais IT specialistais. Prisiliesdama prie teorijos, drauge su kitais komandos nariais, parengiau Lietuvoje vykdomo socialinio emocinio ugdymo analizę ir egzistuojančių į socialinį emocinį ugdymą orientuotų mobiliųjų programėlių apžvalgą“, – sako pirmakursė.
Projektas startavo 2019 m. rugsėjo mėnesį ir tęsis iki 2022 metų rugpjūčio pabaigos. Šiuo metu V. Šarauskytė gauna įvairių patarimų, kurie jai padeda projektuoti mobiliąją programėlę, skirtą emocinio intelekto ugdymui. Jai patikėta nemenka užduotis – mergina yra atsakinga už prototipo kūrimą ir produkto realizaciją.
„Kurdama galiu rinktis technologijas, su kuriomis noriu dirbti, taip pat mano kūrybinė laisvė neapribota, o tai mane dar labiau skatina domėtis, ieškoti tinkamo sprendimo. Galiu kurti savo tempu, derinti šią veiklą su studijomis“, – įspūdžiais ir patirtimi dalijasi V. Šarauskytė.
Praėjusių metų rudenį Vaivai atsivėrė dar viena nauja galimybė – sudalyvauti pirmajame projekto dalyvių susitikime Atėnuose, Graikijoje. Tai – pirmoji tokia studentės patirtis.
Nors šioje IT srityje pirmakursė ir naujokė, pradžioje atliko panašaus tipo programėlių analizę ir parengė savo viziją tokiai programėlei.
„Su partneriais aptarėme numatomas veiklas, atsakomybes, terminus, komunikacijos planą. Tai buvo labai naudinga patirtis – susipažinau su komanda, jų atstovaujamomis organizacijomis, pristačiau programėlės viziją, klausiausi specialistų, kurie dalinosi savo žiniomis apie projekto temą. Kelionės metu taip pat pamačiau vieną seniausių miestų Europoje“, – pašnekovė prisimena įspūdžius iš Graikijos.
Mergina teigia, kad, jai sudarytos puikios sąlygos: „Komandoje turiu paslaugių žmonių, su kuriais pasitariu tiek IT, tiek planuojamo talpinti turinio klausimais; tobulėju sužinodama vis kažką naujo ir pritaikydama praktiškai. Taip pat pastaruoju metu vyksta online susitikimai ir jau judu link realios versijos, į kurią galėsiu kelti turinį, kai jis bus parengtas“.
Pasak studentės, šio projekto veikla lavina komandinio darbo gebėjimus. Taip pat jai tenka daug mokytis apie programų mobiliesiems įrenginiams kūrimą.
„Plečiu pažinčių ratą, o taip pat tobulinu savo socialinius ir emocinius įgūdžius, nes tenka išbandyti įvairius su šia tema susijusius produktus, bendrauti su Padujos universiteto Italijoje Psichologijos ir Filosofijos fakulteto profesorėmis, – sako V. Šarauskytė. – Mane motyvuoja savirealizacija, galimybė augti bei supantys žmonės“.