Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 - Elektronika, automatika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Organizaciniai
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Vykdomi projektai » IT, kompiuteriai ir sistemos Dalintis | Spausdinti

Iš didžiausio britų parduotuvių tinklo į namus prekes pristato lietuviškas dirbtinis intelektas

Publikuota: 2020-02-28 20:14
Tematika: IT, kompiuteriai ir sistemos
Vykdytojai: Profesionalai
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Per pastaruosius 4 metus Lietuvos dirbtinio intelekto ir duomenų mokslo bendrovė „Satalia Lithuania“ įgyvendino ir toliau tobulina didžiausios Jungtinės Karalystės mažmenininkės „Tesco“ prekių pristatymo planavimo platformą.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Per pastaruosius 4 metus Lietuvos dirbtinio intelekto ir duomenų mokslo bendrovė „Satalia Lithuania“ įgyvendino ir toliau tobulina didžiausios Jungtinės Karalystės mažmenininkės „Tesco“ prekių pristatymo planavimo platformą, rašoma pranešime spaudai.

Bendrovės nuotr./Darbas „Satalia Lithuania“ įmonėje
Bendrovės nuotr./Darbas „Satalia Lithuania“ įmonėje

Iki 400 000 „Tesco“ el. prekybos portalo užsakymų per dieną apdorojantis ir daugiau kaip 4000 kurjerių maršrutus planuojantis įrankis kompanijai jau padėjo penktadaliu sumažinti kuro sąnaudas, padidinti klientų pasitenkinimą ir su esamais ištekliais įvykdyti 5 procentais daugiau užsakymų.

„Tesco“ yra laikoma viena iš elektroninės prekybos pasaulinių pradininkių, į šį sektorių įžengusi dar 1984 m., kuomet keliems šimtams klientų pasiūlė galimybę užsisakyti prekes iš vienos savo parduotuvių per televizoriams skirtą „teletekstą“ primenančią „Videotex“ technologiją. Tiesa, šiems laikams įprastą internetinę el. prekybos ir prekių užsakymo į namus platformą „Tesco“ pradėjo plėtoti nuo 2000 m. Šiuo metu „Tesco“ yra ne tik didžiausia el. komercijos bendrovė JK, bet ir viena didžiausių visame pasaulyje, o jos internetiniai pardavimai Didžiojoje Britanijoje 2018 m. siekė apie 3,7 mlrd. GBP arba apie 10 proc. visų JK ir Airijoje veikiančių parduotuvių apyvartos.

Nors „Tesco“ dar prieš gerą dešimtmetį tapo viena pirmųjų pasaulio kompanijų, sugebėjusių pelningai vystyti kasdienių prekių el. komercijos verslą, prekių pristatymo planavimas ir valdymas bendrovei visuomet buvo viena daugiausiai iššūkių keliančių veiklų. Ankstesnė kompanijos prekių pristatymo platforma netenkino „Tesco“ poreikių: ji „nesusitvarkydavo“ su šimtais tūkstančių kasdienių užsakymų šimtams parduotuvių ar paskirstymo centrų, turėjo nepatogią naudotojo sąsają, neatsižvelgdavo į daugelį svarbių kintamųjų ir nežinomųjų, ir todėl savo „darbą“ atlikdavo nepakankamai efektyviai. Pavyzdžiui, senoji „Tesco“ sistema pirkėjams leisdavo rinktis kone visus įmanomus pristatymo langus ir nevertindavo tokių svarbių veiksnių, kaip jau žinomi užsakymai bei maršrutai, krepšelio dydis ir daugelio kitų – tai reiškė, kad „Tesco“ kurjeriams tekdavo vykdyti nepelningus užsakymus ir važinėti neoptimaliais maršrutais. Tai savo ruožtu neretai lemdavo ir vėlavimus bei klientų nepasitenkinimą.

Dėl šių priežasčių prieš ketvertą metų „Tesco“ pradėjo bendradarbiauti su Didžiosios Britanijos dirbtinio intelekto bendrove „Satalia“. Bendrovės ėmė plėtoti naujos kartos „Tesco“ pristatymo maršrutų planavimo ir optimizavimo įrankį, kuriuo siekta sutaupyti kurjerių laiko, aptarnauti daugiau klientų, sumažinti taršą, padidinti klientų pasitenkinimą atsižvelgiant į kompanijos verslo logiką bei įstatymų ar JK darbo kodekso reikalavimus, tokius kaip automobilių svoris, kurjerių pertraukos, pamainų trukmė ir kt. Dauguma „Tesco“ projekto komandos narių buvo kauniečiai programinės įrangos kūrėjai, tad „Satalia“ šį projektą drąsiai vadina „lietuvišku“.

Padėjo dirbtinis intelektas

Darius Tumas, „Tesco“ projektą koordinuojantis „Satalia Lithuania“ vyr. programuotojas, pasakoja, kad vienas didžiausių projekto iššūkių buvo milžiniško kiekio faktorių ir kintamųjų apdorojimas. „Tesco“ veikloje užsakymai, kurjerių skaičius, aptarnaujamų parduotuvių, sandėlių ar skirstymo taškų kiekis ne tik skaičiuojami šimtais ar tūkstančiais, bet ir kiekvieną sekundę kinta, todėl „Satalia“ turėjo sukurti ne tik visus šiuos duomenis apdorojančią sistemą, bet ir savaime besimokančius ir į pokyčius be žmogaus įsikišimo reaguojančius algoritmus. Dar vienas iššūkis, pasak D. Tumo, buvo tai, kad pasaulyje turbūt nerasime prekybininko, turinčio idealiai tiksliai ir išsamiai aprašytus savo veiklos procesus – dėl šios priežasties „Satalia“ skyrė daugybę laiko dirbtuvėms su „Tesco“ atstovais (nuo vadovų iki analitikų ir pačių kurjerių) ar net realaus kurjerių darbo stebėjimui ir analizavimui furgone.

„Vien vertinant matematiškai, optimalaus maršruto skaičiavimas yra sudėtinga problema. Egzistuoja daugiau kaip 3,5 mln. kombinacijų vienam kurjeriui aptarnauti 10 skirtingų adresų, padidinkime šį skaičių iki 16–os ir jau gausime 20 trln. galimų maršrutų, kuriuos standartinis procesorius skaičiuotų kone metus. Ir visa tai net nevertina tokių faktorių kaip eismas, orai, verslo ir įstatymų subtilybės, tūkstančiai darbuotojų ir kasdieniai visų šių dedamųjų pokyčiai. Tokios apimties situacija reikalavo visiškai naujų architektūrinių sprendimų ir duomenimis grįstų algoritmų. Daugybės subtilybių negalime viešinti dėl konfidencialumo susitarimų su „Tesco“, tačiau mūsų sprendimo esmė – ir, ko gero, vienintelis būdas užtikrinti tokios apimties sistemos veiklą ir plėtrą – yra dirbtinis intelektas, t.y. platformos gebėjimas savarankiškai analizuoti bei vertinti istorinius ir naujus duomenis bei kaskart savarankiškai įgyvendinti pokyčius ir patobulėti. Tai yra tikrieji „didieji duomenys“, todėl į projektą stipriai įtraukėme savo duomenų mokslininkų komandą“, – pasakoja D. Tumas.

Kaip vieną iš įgyvendintų inovacijų pavyzdžių jis mini dvikryptę realaus laiko „Satalia“ maršrutų planavimo sistemos integraciją su „Tesco“ pirkėjams matomu portalu. Anksčiau „Tesco“ portale užsakymo laikotarpiai (vadinamieji „laiko langai“) buvo pateikiami tik įvertinus apytiksles bei istorines galimybes kurjeriams spėti jas aptarnauti – pasiekus tam tikrą kiekį užklausų konkrečiai valandai, nauji užsakymai nebuvo priimami, o sistema maršrutus planuodavo išvakarėse. Savo ruožtu „Satalia“ kompanijai pasiūlė dinaminį optimizavimo sprendimą: kitos (ir kai kuriais atvejais net tos pačios) dienos maršrutai buvo pradėti planuoti iškart ir koreguojami atsižvelgiant į esamus užsakymus. Tai reiškia, kad vartotojui atėjus į portalą, „Tesco“ sistema jam rodydavo tik tuos pristatymo langus, kurie būdavo komerciškai „naudingi“ įvertinus jau suplanuotą maršrutą, krepšelio dydį ir kitus parametrus. O klientui patvirtinus užsakymą, „Satalia“ sistema atnaujindavo visą dienos pristatymų planą. Visi šie „veiksmai“ dabar vyksta per greičiau nei sekundę ir yra atliekami vidutiniškai bent 100 000 kartų per dieną.

„Džiaugiamės, kad galėjome pritaikyti tiek nuosavus algoritmus, tiek naujausius modelius iš akademinio pasaulio. Visi šie sprendimai lėmė tai, kad „Tesco“ nebeliko „neįgyvendinamų pasiūlymų“ (taigi ir nusivylusių klientų), o kompanijos resursai tapo optimaliai išnaudojami. Bendrovė itin patenkinta ir tuo, kad nauji prekybos ar distribucijos taškai į platformą įtraukiami automatiškai, be papildomo rankų darbo“, – sako D.Tumas.

Plėtros planai

Jau per pirmus kelerius metus „Satalia“ sprendimas „Tesco“ padėjo pasiekti daugelio milijonų vertų sutaupymų ir pergalių: vien 2018 m. dėl optimizuotų maršrutų „Tesco“ kurjeriai išvengė 18 mln. kilometrų kelionių, sutaupė 18 proc. išlaidų degalams bei 5 proc. padidino aptarnaujamų klientų kiekį su esamais ištekliais. Taip pat sistema „Tesco“ leido 19 proc. sumažinti nenumatytų viršvalandžių kiekį, dešimtis kartų sutrumpinti naujų kurjerių mokymų laiką bei 4 proc. padidinti „Tesco“ el. prekybos klientų pasitenkinimo indeksą. Pati platforma pernai laimėjo „Geriausio dirbtinio intelekto produkto transporto ir logistikos sektoriui“ apdovanojimą vienoje svarbiausių pasaulio dirbtinio intelekto konferencijų „Cognition X“, o šiemet buvo nominuota kaip vienas geriausių prekių pristatymo sprendimų „The Delivery Conference“ konferencijoje Londone.

Pati „Satalia“ šį sprendimą laiko vienu iš nuosavo optimizacijos algoritmų rinkinio „Satalia Delivery“ pritaikymų versle ir šiuo metu bendradarbiauja ar bendrauja su daugiau didžiųjų el. komercijos, transporto ir logistikos bendrovių. Taip pat „Satalia“ 2020 m. pradžioje pasirašė sutartį dėl tos pačios dienos pristatymo optimizavimo tyrimų projekto pagal užsienio investuotojams skirtą „Smart FDI“ priemonę – tai lietuviams leis tobulinti algoritmus, skirtus optimizuoti pristatymų planavimą tą pačią dieną ar valandą, įskaitant tokias inovacijas, kaip dinaminę pristatymo kainodarą atsižvelgiant į kurjerių užimtumą bei paklausą.

„Duomenų mokslininkai ir dirbtinio intelekto kūrėjai teigia, kad žmogaus protas geriausiu atveju gali išspręsti problemą su 7 faktoriais ar kintamaisiais. Kai jų turime tūkstančius, skaičiavimus verčiau palikti kompiuteriams. Džiaugiamės, kad galėjome padėti tokiam klientui kaip „Tesco“ pasiekti savo verslo tikslus, tačiau žvelgiame į dar tolimesnę ateitį. Mūsų komandos nuomone, daugelis „Tesco“ projekte padarytų sprendimų ir atradimų galėtų būti pritaikyti optimizuojant ne tik vienos kompanijos, bet ir ištisų miestų transporto ir eismo valdymą, šitaip su esama miestų infrastruktūra sumažinant transporto srautus, sąnaudas bei taršą ir didinant gatvių tinklo pralaidumą“, – sako Domas Janickas, „Satalia Lithuania“ vadovas.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama