Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ pirmasis Lietuvoje ir visose Baltijos šalyse prekių galiojimo monitoringui pasitelkė išmaniąją švedų startuolio sukurtą programėlę, kuri iki 20 proc. sumažina dėl pasibaigusio galiojimo nurašomų prekių kiekį.
Novartoriškas taršos problemų sprendimas
Šis kelis mėnesius darbo ir visų prekybos tinklo parduotuvių įsitraukimo pareikalavęs projektas – vienas iš sprendimų, kurio „Rimi“ imasi laikydamasi korporatyvinės atsakomybės strategijos bei vykdydama įsipareigojimą iki 2025 metų perpus sumažinti maisto atliekų kiekį.
„Maisto atliekos – dalis sudėtingos ir pastaruoju metu ypatingai daug dėmesio susilaukiančios aplinkos taršos problemos. Nesuvalgytas ir išmetamas maistas reiškia perteklinį vandens, žemės išteklių, darbo jėgos eikvojimą, papildomas transporto ir energijos sąnaudas.
Išmestas ir sąvartyne yrantis maistas išskiria šiltnamio efektą sukeliančias metano dujas, kurios prisideda prie globalinio atšilimo spartėjimo. Taigi, ieškodami sprendimų ėmėmės visiškos naujovės rinkoje įgyvendinimo ir pirmieji Baltijos šalyse produktų galiojimo monitoringui pasitelkėme novatorišką išmaniąją programėlę“, – sako „Rimi Lietuva“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovė Renata Sagatauskė.
Švedų startuolis – atsakingam vartojimui
Švedų startuolio „WhyWaste“ sukurta programėlė „Semafor“ suteikia galimybę parduotuvės personalui savo išmaniuosiuose telefonuose stebėti prekių galiojimo terminus, gauti perspėjimus, kai jie artėja prie pabaigos, ir imtis galimų veiksmų, siekiant paskatinti prekių pardavimą, pavyzdžiui, sumažinti jų kainą.
Tikrąja to žodžio prasme, savo rankose turėdami informaciją, jog tam tikrų produktų galiojimas baigiasi, atsakingi darbuotojai nedelsiant išima juos iš prekybos, taip užtikrindami, kad pirkėjas neįsigys galimai nesaugios naudoti prekės. Tai patvirtino ir pilotiniai programėlės bandymai Lietuvoje – testavimo laikotarpiu iš pirkėjų negauta nei vienos pastabos ar skundo dėl pasibaigusio galiojimo prekių ir jų kokybės.
Pirmoji Baltijo šalyse
Projektas Lietuvoje pradėtas įgyvendinti vasaros pabaigoje. Sistemos diegimas, pradedant darbuotojų mokymais bei baigiant maisto bei tam tikrų ne maisto prekių, tokių kaip kosmetika, duomenų suvedimu, užtruko tris savaites.
Keliomis savaitėmis vėliau sistemą įsidiegė „Rimi“ prekybos tinklas Latvijoje, prieš kelias savaites šiuos darbus baigė tinklo parduotuvės Estijoje. Tokiu būdu „Rimi“ tapo pirmuoju tinklu Baltijos šalyse, naudojančiu pažangiausią prekių galiojimo monitoringo sistemą.
Ją Europoje taip pat naudoja tokie mažmeninės prekybos tinklai kaip „Coop“, „Spar“, „Meny“ ir „Intermarché“. Be to, jog penktadaliu sumažina nurašomų prekių kiekį, išmanioji programėlė taip pat ženkliai palengvina darbą ir sutaupo laiko parduotuvių personalui, kuris prieš tai rankiniu būdu sekė prekių galiojimą bei privalėjo užtikrinti jų savalaikį išėmimą iš lentynų.