Internetinio mokymosi kursų baigimo vidurkis siekia vos 5 proc. Šią problemą, suvieniję jėgas, spręs Vilniaus universiteto mokslininkai bei internetinio mokymosi startuolio „BitDegree“ specialistai.
„BitDegree“ bei Vilniaus universiteto mokslininkai, pasinaudodami Europos Sąjungos parama, kurs internetinio mokymosi motyvacijos sistemą, paremtą blockchain technologija ir žaidimų dizaino elementais (ang. gamification). Tai bus pirmasis mokslinių tyrimų ir plėtros projektas pasaulyje, tyrinėjantis motyvaciją mokantis internetu.
Komanda, iš kairės Ervinas Rimdeika, „BitDegree“ vadovas ir bendraįkūrėjas, Danielius Stasiulis, „BitDegree“ bendraįkūrėjas ir plėtros vadovas, Ginvilė Ramanauskaitė, „BitDegree“ produktų verslui vadovė, Vytautas Dikčius, VU Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto profesorius, Sigitas Urbonavičius, VU Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto profesorius ir rinkodaros katedros vedėjas.
„Tyrimai rodo, jog žaidimų dizaino elementų įtraukimas į mokymosi procesą didina besimokančiųjų motyvaciją bei norą baigti kursą. Varžymasis su kitais besimokančiais ir atpildas už atliktas užduotis labiau įtraukia ir padeda įsigilinti į besimokomą dalyką. Kartu su VU Ekonomikos ir verslo administravimo fakultetu norime išsiaiškinti, kaip tai gali padėti padidinti internetinių kursų baigimo vidurkį ir įtraukti dar daugiau žmonių į internetinio mokymosi platformas“ – teigia „BitDegree“ vadovas ir vienas iš įkūrėjų Ervinas Rimdeika.
Pasak jo, dauguma besirenkančiųjų internetinius kursus ketina kelti savo kvalifikaciją ir vertę darbo rinkoje, todėl darbdavių įsitraukimas į tokių kursų plėtrą yra būtinas.
„Vystydami „BitDegree“ supratome, jog darbdavių įtraukimas į internetinio mokymosi procesą leidžia jiems stebėti gabiausius studentus ir vėliau juos pasikviesti tapti darbuotojais. Kita vertus, studentai tampa labiau motyvuoti mokytis, kuomet kurso pabaigoje gali laukti ne tik diplomas, bet ir išsvajotas darbas. Būtent todėl prie tyrimo kviečiame prisidėti ir darbdavius“, – pabrėžia E. Rimdeika.
Moksliniam tyrimui vadovausiantis VU EVAF prof. Vytautas Dikčius pritardamas sako: „Tokio tyrimo pasaulyje dar niekas nedarė, todėl jis yra ne tik įdomus moksliniu požiūriu, bet gali realiai padėti internetinį mokymąsi paversti sėkmingesniu ir aktualesniu darbo rinkai. Ekonominės paskatos palengvina pasirinkimo dilemą ir nurodo kelią į teisingą sprendimą – tęsti mokslus. Norime tyrimo metu patvirtinti šią sąsają bei įvertinti, kuriais atvejais galima tikėtis teigiamų rezultatų“.
Šiam projektui skirtas beveik 800 tūkst. eurų finansavimas iš Europos Sąjungos 2014-2020 metų paramos lėšų, patvirtintas pagal priemonę „Intelektas. Bendri mokslo-verslo projektai“. Bendra jo vertė siekia kiek daugiau nei 1,3 mln. eurų.
Per trumpą laiką „BitDegree“ jau sugebėjo pritraukti 400 tūkst. vartotojų, kurių pakanka suformuoti kartu su VU vykdomo tyrimo bazę. Tyrimo tikslas sutampa su „BitDegree“ siekiu, kad besimokančiuosius, darbdavius ir internetinių kursų kūrėjus motyvuotų bendri interesai. Tam platformoje ketinama pritaikyti žaidimo dizaino elementus, kurie padės kursų kūrėjams bei studijuojantiems bendrauti patogiau.
Besimokantys bus motyvuojami blockchain technologija paremtu atlygiu už rezultatus, stipendijomis bei kursų baigimo sertifikatais. Tuo tarpu išskirtinai darbdaviams sukurta šių paskatų steigėjų erdvė sudarys galimybę patiems pasirinkti, kuriuos kursus ar besimokančius asmenis skatinti.
Šiuo metu „BitDegree“ veikiančioje platformoje jau mokoma programavimo kalbų, internetinių svetainių kūrimo, internetinio verslo subtilybių, kompiuterinių žaidimų kūrimo ir kitų skaitmeninių sričių mokslų, svarbių šiuolaikiniams darbdaviams. Šios ir panašios profesijos yra pasirinktos, nes dažnai universitetinį išsilavinimą įgiję asmenys neturi realių įgūdžių tose sferose arba dalis patyrusių specialistų nori persikvalifikuoti, siekdami geresnių įsidarbinimo galimybių IT srityje.