Lietuvos paštas toliau gerina vartotojų patirtį – įdiegus naują bandomąją pašto logistikos sistemą, dalis neregistruotų vilniečių siuntų iš Kinijos bus nukreipiamos ne į pašto skyrius, bet į LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalus. Skaičiuojama, kad tai pagreitins ir supaprastins siuntinių atsiėmimą, nes siuntos gavėjams nebereikės vykti į pašto skyrių ir laukti eilėje – gautą siuntą per 72 val. bus galima atsiimti bet kuriuo paros metu savitarnos siuntų terminale. Norintys siuntas gauti senuoju būdu – atsiimti pašto skyriuose – tai galės padaryti išreiškę norą ir užsiregistravę „Mano siuntos“ sistemoje.
„Per šiuos metus, lyginant su pernai tuo pačiu laikotarpiu, LP EXPRESS savitarnos siuntų terminalais siunčiamų siuntinių srautas išaugo beveik dvigubai, tad turėjome imtis priemonių, kad dėl padidėjusios apkrovos mūsų klientai nenukentėtų – dėl to terminalų tinklą padidinome 1,5 karto. Šis sprendimas pasufleravo kitą – pertvarkyti pašto tinklo logistiką taip, kad dalis gaunamų siuntų atsidurtų terminaluose, o ne pašto skyriuose. Iki šiol siuntų gavėjai jas atsiimti galėjo 28-uose Vilniaus pašto skyriuose, tačiau įdiegus naują bandomąją logistikos sistemą ir atsiradus galimybei dalį gaunamų neregistruotų siuntų iš Kinijos nukreipti į savitarnos siuntų terminalus, atsiėmimo „taškų“ padaugėjo iki 72. Dabar vilniečiams, norintiems atsiimti savo siuntą, nebereikės laukti pranešimo lapelio, taikytis prie pašto darbo laiko ir laukti eilėje – savo siuntinį jie galės atsiimti arčiausiai namų esančiame siuntų terminale bet kuriuo paros metu“, – sako Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų direktorius Norbertas Žioba.
Pasak jo, jeigu nebus techninių trikdžių, siuntų nukreipimas į terminalus Vilniuje veiks pagal paprastą sistemą: dalis neregistruotų siuntų iš Kinijos, ant kurių nurodytas bendruosius numerio struktūros reikalavimus atitinkantis gavėjo telefono numeris, bus nukreipiamos į arčiausiai gavėjo namų esantį siuntų savitarnos terminalą. Apie gautą siuntą gavėjas turėtų būti informuojamas trumpąja žinute (SMS), kurioje nurodoma, per kurį laikotarpį ir kuriame siuntų terminale jis gali atsiimti siuntinį. Tačiau dalį siuntų (registruotas siuntas, procesinius dokumentus ir siuntinius, už kuriuos reikia susimokėti), vis tiek teks atsiimti pašto skyriuose įprasta tvarka – apie jas gavėjas taip pat gaus pranešimą.
Kai siuntos gavėjas terminalo ekrane suveda SMS žinute gautą PIN kodą, jis patvirtina, kad siuntą gavo, jeigu siunta neatsiimama, kas 24 val. vartotojas gauna trumpąją žinutę – priminimą. Po 72 val., pasibaigus siuntos saugojimo terminui, ji persiunčiama į gavėją aptarnaujantį pašto skyrių, kur saugoma vieną kalendorinį mėnesį. Pasibaigus šiam saugojimo terminui, siunta grąžinama siuntėjui. Siuntų gavėjai, kurie nenori savo siuntų gauti į terminalus, gali paskambinti informacijos telefonu 8 700 55 400 ir išreikšti tokį pageidavimą arba jį pažymėti „Mano siuntos“ e-savitarnoje.
„Iš pradžių išbandėme bandomąją šio projekto versiją su keliais Vilniaus pašto skyriais. Toks logistinis siuntų nukreipimo sprendimas labai pasiteisino: akivaizdžiai sumažėjo eilės pašto skyriuose, o siuntos atsiimamos daug greičiau nei įprastai. Kol kas Vilniuje į terminalus nukreipiama tik dalis neregistruotų siuntų ir sistemą vis dar testuojame, tačiau planuojame, kad 2019 metų pradžioje ji veiks be priekaištų, todėl į terminalus nukreipti galėsime ir registruotas siuntas – prognozuojame, kad nukreipiamų siuntų kiekis Vilniuje viršys 3,3 mln. vienetų per metus. Jeigu paaiškės, kad projektas sėkmingas, tokį logistinį sprendimą planuojame taikyti ir kituose Lietuvos miestuose“, – planais dalijasi Lietuvos pašto rinkodaros ir pardavimų direktorius N. Žioba.