Greito maitinimo restoranuose „McDonald's“ Azerbaidžane įrengti pirmieji interaktyvūs savitarnos kioskai. Projektą įgyvendina Lietuvos įmonių grupei „Penki kontinentai“ priklausanti bendrovė BS/2, o nuolatine kioskų priežiūra rūpinasi antrinė jos įmonė šioje šalyje – BSKOM.
Azerbaidžane pirmasis restoranas „McDonald's“ buvo atidarytas 1999 m. lapkričio 9-ąją – Baku, Fontanų aikštėje. Šiuo metu šalyje yra 12 restoranų.
„Savitarnos terminalai jau plačiai įsitvirtino mūsų gyvenime: mokėjimo terminalai, paštomatai, bilietų pardavimo automatai. Pvz., Prancūzijoje 85 proc. „McDonald's“ užsakymų atliekama per kioskus. Tikimės, kad tokia pat sėkmė lauks ir Azerbaidžane, nes šie įrenginiai padeda klientams greitai užsisakyti maistą ir atsiskaityti. Taip paspartėja klientų aptarnavimas, sumažėja personalo išlaidos. „Diebold Nixdorf“ savitarnos kioskai patrauklūs užsakovams dėl didelio konfigūracijos pasirinkimo ir patogaus naudojimosi. Šiais metais naujausias šio gamintojo kiosko modelis „K-two“ buvo įvertintas prestižiniu apdovanojimu „Red Dot Product Design Award“ konkurse už funkcionalumą, dizainą, patikimą ir greitą veiklą“, – pasakoja BS/2 Mažmeninės prekybos įrangos pardavimo skyriaus vadovas Jurij Mikuckij.
Anot jo, sėkmingą terminalų diegimą lemia jų patikima ir nepertraukiama veikla. Visame pasaulyje greito maitinimo restoranuose įdiegta jau daugiau nei 10 tūks. „Diebold Nixdorf“ savitarnos kioskų. Siekis mažinti išlaidas ir paspartinti klientų aptarnavimą yra viena iš svarbiausių savitarnos kioskų rinkos augimo priežasčių. Analitikų nuomone, vidutiniškai šios rinkos augimo tempas sudaro 10,7 proc., o iki 2024 m. pasieks 12,8 mlrd. JAV dolerių.
Interaktyvūs kioskai gali būti lengvai pritaikomi įvairiems užsakovų poreikiams. Galima pasirinkti, kad savitarnos kioskas turėtų vieną arba du 32 colių jutiklinius ekranus, kuriais iš skirtingų pusių vienu metu galėtų naudotis du pirkėjai. Įrenginys gali būti įtaisytas į sieną arba pastatytas norimoje prekybos vietoje. Taigi restorano ar parduotuvės valdytojas gali tinkamiausiai susiplanuoti prekybos erdvę.
Didelis savitarnos kiosko ekranas yra puiki vieta reklamai – jame galima demonstruoti akcijas ir specialius pasiūlymus. Tyrimų duomenys rodo, kad pradėjus naudoti savitarnos terminalus, vidutinis užsakymo čekis pailgėja. Kai už nugaros nelaukia eilė, pirkėjas nėra skubinamas, gali ramiai peržiūrėti visą meniu, atrasti ir paragauti kažką naujo. Kai per terminalus rodomos akcijos ir specialūs pasiūlymai, pirkėjas jaučia didesnę pasirinkimo laisvę, nei tuo atveju, kai tam tikrus patiekalus jam bando įsiūlyti restorano darbuotojai. Taigi užsakymų daugėja, o vieno užsakymo sąrašas ilgėja.