Šių metų pradžioje Lietuvoje įsismarkavęs technologinio švietimo projektas „Coder Dojo“, atskleidė, jog programavimas vaikams dar neatrasta, bet labai įdomi sritis. Bibliotekų susidomėjimas projektu, gausios dalyvių registracijos ir milžiniškas vaikų, nuo pradinukų iki abiturientų, aktyvumas parodė, jog programavimas netik įdomus, bet ir lengvai įkandamas bet kokio amžiaus vaikui. Viso projekto metu su programavimo pagrindais susipažino net 1649 mokiniai. Visgi, IT įgūdžių lavinimo užsiėmimų Lietuvoje, o ypač nuo sostinės labiau nutolusiose gyvenvietėse, tiesiog nėra. Projekto metu iki šiol buvo aplankyti 56 Lietuvos miestai, kaimai ar net globos namai.
Daugiau nei pusantro tūkstančio moksleivių įgijo programavimo įgūdžių. Komanda, kuri savo kelionių metu įveikė daugiau nei 14 tūkstančių kilometrų, nepamiršo net lietuviškojo Lenkijos miesto – Punsko. Be atlygio prie projekto prisijungęs gausus mentorių būrys ne vien vedė moksleiviams nemokamas pamokas, bet ir išvertė daug programavimo pamokų į Lietuvių kalbą. Pamokas moksleiviai gali rasti internetiniu adresu www.coderdojo.lt Visų šių veiklų rezultatas – 9 skirtinguose Lietuvos miestuose aktyviai veikiantys ir reguliarūs nemokami programavimo būreliai vaikams ir jaunimui.
„Noriu, kad Lietuvos vaikai ir jų tėvai nebijotų technologijų ir smagioje aplinkoje mokytųsi jas išnaudoti ateities karjerai. Jau dabar aišku, kad ateities darbo rinkai turime ruošti technologijas išmanančius specialistus. Būtent ši sritis taps pagrindiniu ekonomikų varikliu visame pasaulyje. Jei norime klestinčios Lietuvos, privalome jau dabar rūpintis ateities profesionalų, kurie šiandien dar sėdi mokyklos suoluose, skaitmeniniu raštingumu – gebėjimu programuoti“, – sako „Coder Dojo“ judėjimo ambasadorius Lietuvoje Antanas Guoga.
Ateities darbai slypi technologijose
„Coder Dojo“ - bendruomeniniu savanorystės pagrindu sukurti programavimo pradmenų mokymo klubai 7–17 m. vaikams ir jaunimui. Europos Parlamento nario airio Sean Kelly kvietimu Lietuvos europarlamentaras A. Guoga tapo pasaulinio programavimo pradmenų projekto „Coder Dojo“ ambasadoriumi. Jo įkurtas „Coder Dojo Lietuva“ skatina mokytis programuoti, kurti tinklapius, žaidimus, įgauti daugiau praktinių įgūdžių ir atrasti technologijų pasaulį, kaip perspektyvių profesijų šaltinį.
Pasak projekto iniciatoriaus, vaikams įdomu kompiuterį naudoti kūrybai, o ne vien žaidimams. Į programavimo užsiėmimą atėję vaikai, vos per porą valandų susikurią savo internetinį puslapį, kurį gali tobulinti ir po pamokos. „Technologijų pasaulyje išnyksta teritoriniai barjerai. Sėdėdamas namuose Kuršėnuose, gali dirbti didelėje Singapūro kompanijoje, – teigė projekto ambasadorius A. Guoga. – Kai nebelieka skirtumo kuriame pasaulio kampelyje esi, atsiveria tokios karjeros galimybės, kokias sunku net įsivaizduoti. Ir tai yra mūsų ateitis, todėl turime investuoti ir tobulinti įgūdžius, kurių reikia technologijų pasauliui. Ateityje „Coder Dojo Lietuva“ sutelks dėmesį IT pamokų mokyklose tobulinimui, technologijų mokytojų mokymams.“
„Coder Dojo Lietuva“ mentorius Eimantas Zaranka teigė pastebėjęs, kad į užsiėmimus atėję vaikai ir jaunimas ne tik mokosi. Pasak jo, yra ir tokių, kuriems šie susitikimai pakeitė ateities planus. „Štai Tomas per „Coder Dojo Lietuva“ užsiėmimą Kaune prisipažino, kad jei ne šis projektas, jo ateities planuose nebūtų programavimo studijų. Būtent tokie įkvepiantys pavyzdžiai ir motyvuoja komandą nesustoti keliauti aplink Lietuvą. Projektas leidžia jauniems žmonėms išbandyti save programuotojo vaidmenyje visiškai nemokamai“, – įkvėpimu dalijosi E. Zaranka.
Neketinama sustoti
Projekto sėkmė ir didelis susidomėjimas parodė, kad Lietuvos jaunoji karta yra pribrendusi ankstyvame mokykliniame amžiuje prasidedančioms ir į mokymo programą įtraukiamoms programavimo pamokoms. Antra ryški, stereotipus laužanti tendencija – į „Coder Dojo Lietuva“ užsiėmimus ateina ir technologijomis domisi tiek pat mergaičių, kaip ir berniukų.
Pasak A. Guogos, vienas pagrindinių projekto tikslų ir yra pritraukti kuo daugiau mergaičių mokytis programavimo, nes technologijų sritis per svarbi, per įdomi, per daug perspektyvi, kad joje dominuotų vyrai. Negana to, „Coder Dojo Lietuva“ vykstantys užsiėmimai miestuose atskleidė dar vieną įdomų aspektą: suaugusieji programavimo pradžiamoksliu yra ne ką mažiau susidomėję, nei jų vaikai. Projekto komanda dalinasi įspūdžiais, kad tėvai ir seneliai, atlydintys vaikus į užsiėmimus, mielai patys sėda prie kompiuterių ir mokosi pirmųjų programavimo žingsnių drauge su savo atžalomis.