Dalyje Danijos mokyklų nuo šių mokslo metų pradėtas projektas, kurio tikslas – į švietimo procesą integruoti dirbtinio intelekto įrankį „ChatGPT“. Projekte dalyvaujančių mokytojų teigimu, tik kalbėjimas apie naujausias technologijas užtikrins, kad moksleiviai jas naudoja tinkamai.
Anglų kalbos mokytojai Mettei Molgaard Pedersen tai antrieji mokslo metai, kai klasėse skamba „ChatGPT“ pavadinimas.
„Naujienos apie tai pasirodė pernai, maždaug gruodžio 1-ąją. Po 2–3 savaičių pirmieji rašiniai, sukurti „ChatGPT“, pasirodė ant mano stalo. Net trys. Taigi moksleiviai reagavo nedelsdami“, – sakė M. Molgaard Pedersen.
Mokiniai sako, kad tik pasirodžius naujam dirbtinio intelekto įrankiui „ChatGPT“, jie iškart pradėjo juo naudotis.
„Tik pasirodžius „ChatGPT“, visi pradėjo kalbėti, kaip tai panaudoti. Nuo pirmos dienos“, – pasakojo moksleivis Jacobas Yde Dideriksenas.
„Manau, visi yra pagalvoję, kaip tai padėtų sukčiauti. Tai nauja ir visus atsakymus pateikia per kelias sekundes“, – sakė moksleivė Fie Norskov.
Bet gimnazijoje, kurioje moko M. Molgaard Pedersen, nuo rugsėjo dirbtinį intelektą bandoma integruoti į mokymosi procesą.
„Moksleiviai „ChatGPT“ naudoja negalvodami. Taip šis įrankis tampa kliūtimi mokytis. Bet jei sugebėtume tai pakeisti, kad „ChatGPT“ taptų įrankiu mokytis, daug pasiektume. Moksleiviai gautų naują mokymosi įrankį, be to, su jais sukurtume stipresnį ryšį“, – teigė anglų kalbos mokytoja.
Projekte dalyvaujantys mokytojai sako, kad bandymai pažaboti „ChatGPT“ naudojimą gudraujant – sudėtingi. Neva naujos skaitmeninės priemonės aptikti „ChatGPT“ atliktas užduotis – tik laikinas sprendimas.
„Galime naudoti dirbtinio intelekto detektorius. Bet juos plėtojančios kompanijos patobulins programas, kad jos galėtų išvengti detektorių. Tokiu atveju mums reikės kurti naujus. Tai – ginklavimosi varžybos, paremtos klaidingu principu, neva mokyklos tikslas – aptikti moksleivį gudraujant“, – pasakojo mokytoja.
Tad per anglų kalbos pamokas M. Molgaard Pedersen pirmiausia nurodo kūrinį išanalizuoti moksleiviams savarankiškai. Vėliau – pasitelkiant „ChatGPT“. Mokytojos teigimu, taip dalis moksleivių tekstą gali suprasti geriau, kitiems tai galimybė pamatyti „ChatGPT“ ribas.
„Tai lyg paieškos naršyklė, bet kryptingesnė, galinti pateikti tikslesnių atsakymų nei „Google“, – sakė moksleivis J. Y. Dideriksenas.
Pasak mokytojos, kalbant apie „ChatGPT“ plačiau, dirbtinis intelektas galėtų padėti ir ruošiant namų darbus.
„Daliai moksleivių namuose padeda išsilavinę tėvai arba jie turi mokymosi partnerį. Kiti – ne“, – pridūrė M. Molgaard Pedersen.
Iš viso projekte dalyvauja keturios Danijos mokyklos. Pritaikyti „ChatGPT“ mokymosi procese jos bandys dvejus metus.