Startavo švietimo ir mokymosi programos „Vedliai“ ir „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) bendras projektas – kuriama pirmoji ir vienintelė Lietuvoje skaitmeninio verslumo mokymosi metodika. Ekonomikos ir inovacijų ministerijos drauge su Inovacijų agentūra inicijuota programa į Lietuvos mokyklų klases atneš integruotas, aktualias, kūrybiškas informatikos ir verslumo pamokas 5-8 klasių mokiniams.
Giedriaus Akelio nuotr.
„Pasaulyje skaitmeninio verslumo paprastai mokomi vyresni vaikai, o mes norime pradėti lavinti moksleivius nuo penktos klasės. Lietuvos vaikų skaitmeniniai įgūdžiai jau puikūs – esama mokyklų, kuriose programavimo mokome gana anksti, be to, visoje Lietuvoje turime tam atsidavusių mokytojų“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Pasak „Vedlių“ vadovės Lietuvoje Viltautės Žvirzdinaitės, metodikoje susipins verslumo, ekonomikos bei skaitmeninio raštingumo įgūdžiai. „Džiaugiamės galėdami prisidėti prie pokyčių švietimo sistemoje. Mūsų patirtis sako – informatika moksleiviams yra labai įdomi tema, jie džiaugiasi informatikos praktikų taikymu pamokose. Su „Vedliais“ siekiame, kad informatika būtų integruojama ir su kitais mokomaisiais dalykais. Verslumas – ne išimtis. Gebėti suprasti technologijų sritį ir išnaudoti jos kūrybinį potencialą šiuolaikiniame pasaulyje be galo svarbu“, – sako V. Žvirzdinaitė.
Lietuvos Junior Achievement direktorė Andželika Rusteikienės teigia, Lietuva – inovacijų šalis, didžiulį proveržį parodžiusi šiuolaikinių, skaitmeninių verslų kūrime, todėl tikisi ne ką mažesnės programos sėkmės. „Turime jau 3 vienaragius – siekime dar bent 30-ies. Ambicingam, dar didesniam proveržiui jau šiandien į mokyklas atvedame skaitmeninio verslumo ugdymą, kad kuo anksčiau supažindintume mokinius su antrepreneriška mąstysena ir šiuolaikiniais tech įrankiais. Sieksime stiprinti suvokimą kaip kuriami šiuolaikiniai skaitmeniniai produktai, ugdysime bendradarbiavimo, kritinio mąstymo, pasitikėjimo savo galia veikti, kūrybiškumo įgūdžius. Su dideliu palaikymu mokytojams ir mokiniams žengsime šiuolaikinio ugdymo keliu drauge“– programos startu džiaugiasi A. Rusteikienė.
Patricija Reut, Inovacijų agentūros Pažangos departamento direktorė atkreipia dėmesį, kad inicijuojant ankstyvą integruotos informatikos ir verslumo ugdymą mokyklose, norima paskatinti mokinius būti ne tik vartotojais, bet ir naujų produktų, paslaugų ir teigiamą poveikį nešančių sprendimų kūrėjais. „Svarbu, kad mokiniai kuo anksčiau pamatytų skaitmeninius sprendimus kaip galimybę efektyviai spręsti problemas ir įgyvendinti savo idėjas. Mums rūpi, kad jie turėtų ne tik reikalingus techninius įgūdžius, bet ir kritišką suvokimą apie tai, kaip skaitmeninės technologijos gali pakeisti ir pagerinti įvairias sritis nuo medicinos iki aplinkos apsaugos. Tam pasitelkiame šiuolaikiškus, įtraukiančius mokymo metodus, skatinančius smalsumą, atradimus ir norą eksperimentuoti“, – sako P. Reut.
Skaitmeninio verslumo ugdymo programoje dalyvauja 13 Lietuvos mokyklų komandų, 9 – iš regionų. Naująją metodiką „Vedliai“ ir „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) rengs kartu su trylikos programoje dalyvaujančių mokyklų mokytojais – vienos dienos mokymų metu jie jau susipažino su pagrindiniais jos principais, siūlė programos tobulinimus. Vėliau mokytojai tęs darbą klasėse pasitelkdami ne tik naująją metodiką, bet ir nuotolines konsultacijas. Skaitmeninio verslumo mokymo metodikos pagalba sukurtas verslo vizijas moksleiviai pristatys LJA organizuojamoje Kalėdinėje „eXpo“ gruodžio 8 d. „Litexpo“.